Nyt loppuu rahat.
Täytin ensimmäisen yleistuen työttömyysjakson. Sen sai täyttää neljältä viikolta mutta sitä maksetaan vain kahdelta viikolta. Asumistuen kanssa saan nippa nappa kesäkuun vuokran maksettua. Ruokaan ei jää enää rahaa. Nyt alkoi ahdistaa ihan helvetisti.
Kommentit (55)
Säästä 1 €/vrk seuraavan pahanpäivän varalle! Kulutusluottoja ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole säästöjä?
Toimeentulotuen hakijalla ei saa olla säästöjä.
Säästöjä saa olla mutta ei tilill ja niistä ollaan hiljaa.
KELA poistaa pian tuet jos tuen saajalla on kotivara (vettä ja leipää) koska se lasketaan omaisuudeksi.
Mutta eikö siellä lue, että jos ei ole ammattikoulua käynyt niin joutuu odottamaan 5 kk että saisi yleistukea?
Itsellä aikoinaan jäi koulukiusaamisen takia koulutus, mutta töissä olen ollut. Yli 40v.
Että kyllä ovat tiukentaneet tuen saamista. En edelleenkään aio opiskella. Sitten haen toimeentulotukea jos eivät yleistukea maksa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa kaikkien olla tarkkana. Tämä saattaa purkautua rikoksina ja väkivaltana.
En laskisi enää lapsia ulos ilman valvontaa.
Av-mammat väkivaltaisina? Haluan nähdä sen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa kaikkien olla tarkkana. Tämä saattaa purkautua rikoksina ja väkivaltana.
En laskisi enää lapsia ulos ilman valvontaa.
Kaikki on OK kunhan SINÄ pysyt yksiössäsi väkivaltafantasioimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole säästöjä?
On petos olla ilmoittamatta todellisia käteisvaroja. Mutta käytännössä jokaisella on käteissäästöjä vaikka hakemukseen ilmoitetaan 0,00€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäne töihin
Tämmöinen 55 vuotias on ihan kuumina hottia työmarkkinoilla.
Samoin tämmönen dissosioiva ja välillä realiteeteista pihalle pamahtava paniikkipotilas takautumineen ja säikkymisineen kun ei saa oikeita lääkkeitäkään!
Turvallinen myös varsinkin auton ratissa ja tehdastöissä!!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet köyhät on tyhmiä?
Mulla on äo 128.
Ei se rikkautta takaa, ei edes duunia kun on muuten päässä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole säästöjä?
Ei nämä ääliöt kykene säästämään kun ei niitlä löydy siihen itsekuria. 50-luvulla oli hyvä meininki.
Jos "me ääliöt" saadaan jostain 50e ja laitetaan se säästöön ilmoittamatta, niin me ollaan petosrikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tukia 731e ja tarpeen mukaan otan jonkun viikonlopun keikkaa mistä tulee se 450e nettona lisää. Hyvin pärjään.
No onnee vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole säästöjä?
On petos olla ilmoittamatta todellisia käteisvaroja. Mutta käytännössä jokaisella on käteissäästöjä vaikka hakemukseen ilmoitetaan 0,00€.
Mä joskus ilmoitin laukun pohjalta löytyneen 2 eurosen ja kaksi tölkkiä jotka olin noukkinut ja ilmoitin 30 senttiä ylimääräiseksi tuloksi. Eivät miinustaneet.
Tuleekohan takautuvasti?
Yli 50-vuotiailta pitäisi poistaa kaikki tuet. Siihen mennessä jos ei ole saanut itselleen kerrytettyä omaisuutta edes matalan tason elämisen tarpeisiin niin se on sitten ihan oma vika, ja siitä pitää itse myös kärsiä.
Ei voi loppua???kaiken jälkeen 400€pitäisi jäädä..otappa yht.kelaan,ketään täälä ei nälkää tapeta.
Muistan ajsn kun muutin omilleni ja säästöni tippuivat lähelle nollaa. Kuukauden päästä oli säästössä 50 mk ja säästin köyhänä opiskelijana 1 mk/vrk. Välillä jouduin myös käyttämään säästöjäni. Oli pakko tehdä myös raskasta mansikanpoimintaa, kun kesällä opintotuet lakkasivat.