Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijatyttö lastenhoitajaksi, mikä korvaus?

Vierailija
29.09.2008 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistyttömme on lupautunut hoitamaan joskus kahta lastamme esim. jos lasten pph on sairas tmv. Hän ei osannut ehdottaa mitään palkkaa´ja mietinkin mikä olisi sopiva (tunti)korvaus? Kaupunginsisäinen bussikortti hänellä on joten kustannuksiä hänelle ei tästä koidu.

Vierailija
2/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaako ruuan vai onko se ihan lämmitysvalmista tai lähes valmista.

Koko päivästä varmaan 25-35 e olisi hyvä korvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 euron palkka tuntuu paljolle? Siis mielelläni maksaisin vaikka mitä, mutta sitten tulee reaaliteetit vastaan. Inhoan aina vanhan markan kääntäjiä, mutta itse opiskeluaikana en olisi kyllä varmaankaan kuvitellut edes saavani päivän lastenkaitsinnasta yli 400 markkaa käteen...

Vierailija
4/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka olisi valmista eikä oleteta että tekee mitään muita kotitöitä kun on lasten kanssa. Itse saisi tietysti syödä ja juoda mitä kaapeista löytyy, totta kai. Ja lapiset nukkuvat päikkärit, joten saisi ainakin tunnin ottaa rennosti ja vetää happea :)

Haluan siis maksaa reilusti (olettettavasti) hyvästä työstä, mutta 70/80 euroa ei valitettavasti ole enää tilanteessamme kovin järkevää.

Vierailija
5/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli luulisin että tulisi olemaan meillä ehkä keskimäärin noin pari-kolme päivää kuukaudessa. Tilanteen mukaan. Jos lapset sairastavat paljon niin ehkä useamminkin...

Jos joku lukee tätä ketjua, niin heittäkää summia niin saan käsitystä liikunko yhtään järkevissä summissa. Onko esim. 40 euroa päivästä (km. n. 8.30-16.30) yhtään kohtuullinen, kehtaisiko sellaista ehdottaa?

Vierailija
6/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman , mitä mannerheiminlastensuojelu veloittaa per tunti?

Sitä voisit ainakin ehdottaa ja perustella nimenomaan, että kun hän ei itse osannut sanoa mitään summaa ? Itse olen sukulaislapsia hoitanut hyvinkin pienellä palkalla, yleensä kertakorvaus koko ajasta. esim 20-30 e... (opiskelijana).

Nykyään hoidan ilmaiseksi, jos hoidan, ammattini puolesta tosin alkaa jo kiintiö olla täysi ;)

muutenkin minusta summan voi suhteuttaa ikään, 16 vuotiaalle 5 e/ tunti on milestäni hyvä palkka, menotkaan eivät ole suuret :)

ota huomioon, että ammattihoitajien, esim lähihoitajan tuntipalkka on 10 e luokkaa.

Vierailija
7/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan perusteltu...

ap

Vierailija
8/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä elämänvaiheessa en ko. työtä tekisi, ystävien lapsia voin hoitaa ilmaiseksi ja omissa on muuten tarpeeksi. Mutta opiskeluaikana olisin kyllä varmaan tehnyt sitä 5 e tunti, kai sitten olen hölmö ;) Mutta taidan ehdottaa sitä 8 euroa...

Vierailija
9/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti maksat kuitenkin pimeänä? Tuo MLL:n 8,20 taksa tunnilta ei mene kaikki hoitajalle, hoitaja saa 6,20 tunnilta ja maksaa verot myös! Eli sikäli en lähtisi vertaamaan näitä kahta keskenään.

Opiskelija saisi kuitenkin myös syödä teillä, eli säästäisi joka päivä ruokakuluissa myös. Itse ehdottaisin ehkä 45€ ja katsoisin opiskelijan reaktion.

Vierailija
10/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki opiskelija ei paljon veroa maksa, mutta kun suhteutetaan muihin palkkoihin, pitää katsoa se KÄTEEN jäävä osuus. Aikuisella menee veroa työstä helposti kolmannes ja opiskelija saa lähes kaiken käteen... + itse maksat sotumaksuja jos hoidat asian virallisesti. Eli jos maksat virallisesti (ja saat veroetua osasta kanssa) silloin tuntitaksa 6-8e/tunti on ok. Itse maksan lastenhoitoalan opiskelijalle verokortilla lastenhoidosta 7e/h. Jos sukulaistyttö y9v. hoitaa meillä lapsia ja saa palkan 'pimeästi', maksan hänelle vähän joustavammin käytetyn ajan mukaan sopivaan summaan pyöristäen, koko päivän hoidosta maksaisin hänelle 40-50euroa (tai koko illan + iltayön hoidosta myös sama summa). Meillä on kaksi lasta, joille ei paljon ruokaa tarvi laittaa (makaroonit keittää tms.) eikä kotihommia tehdä.

Vierailija
11/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää vitosella per tunti.

Vierailija
12/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessa siis tosiaan opiskelija, joka tulisi siinä tapauksessa kun ei ole mitään muuta (luentoja ym), joten vaivaa ei tulisi. Eikä siis matkakustannuksia. Ja tarkoitus olisi maksaa suoraan käteen.

Jotkut on nähtävästi min 8 e kannalla mulla joidenkin mielestä 6 e (jos ajattelee koko pv palkasta vaikka se 50 e) on ok. Itsestäni tuntuu se 50 e päivästä ihan kohtuulliselle, mutta kuitenkin monet ovat olleet sitä mieltä se on aivan p''''mainen tarjous.

Voihan...

Vierailija
13/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis lottovoitto opiskelijana saada 10 euroa tunnilta lastenhoitajana.

Vierailija
14/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € päivältä on riittävä korvaus opiskelijalle! Itse opiskeluaikana tein lastenhoitotyötä ei-sukulaisperheelle neljän euron tuntihintaan ja olin siihen tyytyväinen (siitä on aikaa nelisen vuotta, joten toki palkatkin on jonkun verran nousseet sen jälkeen...). Opiskelijalle kaikki oli plussaa mitä sai opintotuen lisäksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän