TUTKIMUS: Työttömyyden syynä ikäihmiset!
työttömyyttä ei saada loppumaan jos vanhoja ukkoja ja akkoja eio savusteta pois töistä tarpeeksi ajoissa, ovat vain haittana
Kommentit (31)
Ikärasismi nosti jälleen päätään. Terveisin eläkeläinen
Nostakaa nyt ihmeessä eläkeikää lisää kun niin viisaita olette.
Vierailija kirjoitti:
Ensin suunnitellaan työurien pidentämistä ja sitten näitä työssä jatkavia syyllistetään.
Tämä. Ei niin mitään järkeä. Eläkeikää mietitään jo, että pitäisikö nostaa 70 vuoteen. Ja sitten samalla syyllisestään, että ikäihmiset on ongelma kun jumittaa töissä eikä mene eläkkeelle.
Ja taas silmät suljetaan ihan maahan ulkoa tuodulta ongelmalta. Joku aikaisempi artikkeli sen myönsi, että iso syy työttömyyteen on nämä maa han muuttajat. Tässä jutussa nyt lähinnä toivotaan-toivotaan, että tämä asia ei ole ongelma, koska työperäinen muutto vähenee oletettavasti, koska täältä ei saa töitä. Mutta tänne tulee niin paljon muutakin väkeä kuin työperäistä. Opiskelijoita ja näiden perheitä. Humanitäärisistä syistä tulevia. Muuten vaan kokeilemaan tulevia, jotka haluaa kokeilla elämää lännessä ja keksii jonkun perusteen hakea tur va paikkaa.
Muutenkin, kun nyt automaatio ja tekoäly on viemässä pysyvästi töitä, niin pitäisi miettiä ihmisten työajan ja työurien LYHENTÄMISTÄ, ei pidentämistä. Mutta mitä täällä tehdään, nostetaan eläkeikää, tuodaan ihmisiä lisää maahan, sanotaan että suomalaiset tekee liian lyhyttä työviikkoa.
KUN NÄMÄ ON VANHUKSIA KOHTA nää nykynuoret niin katsotaan sitten.
Syitä on useita, mukaan lukien tämä.
Esimerkiksi eläkeläiset työskentelevät edelleen osa-aikaisesti terveydenhuollossa.
Toinen syy on väestön, erityisesti zoomaajien, oikukas luonne. Zoomerit eivät ole kovin lupaavia ja he ovat hyvin oikukkaita työntekijöitä. He eivät pysy missään työssä. He heräsivät, he eivät enää sovi tarkoitukseensa, heidän täytyy mennä sairauslomalle. Vilkaisemalla heidän suuntaansa he ovat jo masentuneita ja loppuun palaneita.
Kun on työtön, mikä tahansa työ on hyvä, jopa lehmän paskan vaivaaminen tai mainosten jakaminen. Mutta ei, suomalaiset istuisivat mieluummin kotona masentuneina työttömyyskorvausten varassa. Jos suomalaiset olisivat ahkeria, mansikoita ja mustikoita poimin suomalaiset, eivät thaimaalaiset.
Ei ole,täällä ikinä mikään kannattanut.Tämä on jäämä jostain vanhasta mitä muualla ole enää!Eikun jatkuu.Säästölinja.Tätä elämä kautta historian,Suomi nousi jaloilleen vauraampi kuin ikinä , joku keksi eun,ei meidän siihen ikinä olisi pitänyt mennä nyt on syöty kaikki ne eväät mitä edellä.sukupolvet sai aikaan.Mk aikaa on palkat,eläkkeet muukin.Ostovoimaa kun miettii vertaa noita MK/€ niin itku tulee. Silti kaikki niin kallista ,eläminen verot,asuminen,ruoka,Olisi pitänyt jättää tämä maa .Moni onnellinen teki niin.Nyt näyttää sille varaudutaan sotaako?? Kaikki jähmettynyttä,hiljaa.Tyytyy kohtaloonsa...
Vierailija kirjoitti:
Ensin suunnitellaan työurien pidentämistä ja sitten näitä työssä jatkavia syyllistetään.
Suomi on ikuinen hölmölä jossa peiton jatkaminen toisesta päästä leikkaamalla on yleisin tapa ratkoa ongelmia.
Työttömyyttähän me ei varsinaisesti aiheuteta olemalla töissä. Ap on ehkä vähän sekava.
Mitä järkeä meitä 60 v rokottaa työpaikoilla? Eläkkeelle vaan! T. N61
Vierailija kirjoitti:
"ikääntyvät eivät osaa enää uusia taitoja ja tietotekniikkaa ja sössivät kaiken vanhalla teknologialla hitaasti"
Tämä on kyllä kummallinen ennakkoluulo. Itse olen it-alalla, ja jatkuvasti teen töitä uusilla tekniikoilla. Näin 54-vuotiaana ainakin sujuu vielä oikein hyvin. Enkä kyllä näe juuri ennen eläkeikää olevillakaan mitään ongelmia pärjätä uuden oppimisen kanssa. Ei ihminen nyt ennen jotain 65-67 vuoden ikää oppimiskyvyttömäksi muutu, ellei joku dementia tms. iske.
Samaa mieltä. Itse olen 62 jo ja koodaan täysillä. Managerit vaan nuorenee, mutta asiantuntijat ovat jo iäkkäämpiä.
Nehän etelästä tulleet on siellä pilannut itse kaiken se ryöstely sakki . Ne kun varastaa niin että itseltään tuhoavat kaiken lopulta . Raamatussa kohta tuhoavat itse itsensä . Juudas tietää kuin käy lopulta kun oikein varastaa.