Black Sabbathin Paranoid ei ole millään tasolla nerokas, se on typerä renkutus
Kommentit (71)
Niin? Sehän onkin sellainen teinien juttu, että soita Paranoid.
Tai oli.
Miksi sen pitäisi olla nerokas? Ketä varten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Black Sabbathin parhaat levyt ovat Dion laulamia
Martinin ajaltakin oli monta kovaa. Aliarvostettu aika Sabbathin historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Päänsä lopullisesti pilanneen narkkarin tuotoksia.
Biisi on kyllä ajalta ennen kuin ukot olivat kyllin rikkaita hankkimaan huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku muuta väittänyt?
Iommin mukaan joutava täytebiisi, eli bändillä sama näkemys. M52
Täytekappale joka syntyi kun piti saada albumille pari-kolme minuuttia lisää. Vahingossa tulikin levy-yhtiölle sopiva hittisingle.
Se lähtee alapäästä, ei yläpäästä. Rytmi ehkä muistuttaa miehen masturboinnin rytmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black Sabbath on aina soittanut Paranoidin keikoilla, joten ei se mikään täytebiisi ollut.
Paranoid on soitettava pelkillä downstrokeilla niin siinä on järkeä.
On olemassa monenlaisia makuja.
On se sinun makusi ja sitten on hyvä maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Black Sabbath on aina soittanut Paranoidin keikoilla, joten ei se mikään täytebiisi ollut.
Bändin nyt on pakko vaan soittaa hittibiisit vaikka itse olisivat niihin kyllästyneitä kun kuitenkin yleisössä on myös niitä jotka eivät välttämättä tiedä muita. Ei Kisskään (ainakaan Gene) I Was Made for Lovin Yousta oikeasti tykännyt.
Paranoid levy on täynnä klassikkobiisejä. Iron Man, Paranoid, Planet Caravan, Fairies Wear Boots, War Pigs, Hand of Doom. Paranoid on varmaankin paras rocklevy, jonka ole koskaan kuullut. Ehkä AC/DC :n Back in Black on yhtä klassinen levy.
Itse pidän siitä, mutta ehkä paras ja hämmästyttävin asia oli, että koko kappaleen tekemiseen ei mennyt, kuin jotain 20-30min.
Tuottaja halusi vielä yhden kipaleen täytteeksi levylle. Tony kokeili jotain kitarallaan, Ozzy alkoi päästään improvisoimaan sanoja, Geezer kirjoitti ne puhtaaksi ja lisäsi Billin kanssa omat soittimensa mukaan.
Ei sen kummempaa, täysin spontaani yhteistyö jota kautta syntyi yksi tunnistettavimmista rock/heavy-biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bändin nyt on pakko vaan soittaa hittibiisit vaikka itse olisivat niihin kyllästyneitä kun kuitenkin yleisössä on myös niitä jotka eivät välttämättä tiedä muita. Ei Kisskään (ainakaan Gene) I Was Made for Lovin Yousta oikeasti tykännyt.
Ei hittibiisi ole täytebiisi. Sekoitat käsitteitä.
Musiikin historia on täynnä kappaleita, joita kuulija arvostaa oman historiansa takia, mutta sama koskee leffoja ja kirjojakin.
Paranoid ei ole monimutkaista musiikkia, mutta ei tarvitse ollakaan.
Kitaralla yksinkertainen. Ei ole lähdetty mihinkään turhaan kikkailuun. Parhaimmat biisit on lopulta todella yksinkertaisia. Joskus 90-luvun alussa olin sitä mieltä että paras biisi on sellainen, joka on lähes mahdoton soittaa kitaralla. Sitten aikuistuin.
M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska yleisö vaatii. Ainakin haastatteluissa ovat maininneet, ettei huvittaisi soittaa sitä. M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmykin oli aikoinaan jo kyllästynyt Ace Of Spades kipaleeseen.
Elämänkerrassa kertoi, että pitemmän aikaa lauloi livenä yhden kohdan tahallaan pieleen - "dead hands man again", kun piti olla "dead mans hand again"
Vierailija kirjoitti:
Niin? Sehän onkin sellainen teinien juttu, että soita Paranoid.
Tai oli.
Minä huudan nykyään joka keikalla jossain vaiheessa että "soittakaa ambulanssi!!!"
kun ihmiset kyllästy heviin, ne valisi räpin. hevi on mummojen musiikkia.