Euroviisujen videopostikortit
Katselin täältä Etelä-Euroopasta viisuja ja mietin, miltä Suomi näytti ulkomaalaisen silmin. Mitä mieltä olitte itse postikorteista?
Itse jäin kaipaamaan Suomen kauniita kesämaisemia, lumi ja jää toistuivat mielestäni hiukan liikaa vaikka todenmukaistahan se ehkä näin oli :) Samoin kännykkäaihetta (ja myös rakkautta) jankattiin ehkä liikaa, sitäpaitsi kyllä täälläkin on kännykkä melkein jokaisella joten en sikäli ymmärrä miksi sitä piti tuoda niin kovasti esille juuri Suomessa. Tosin olin kyllä iloinen siitä, että paikallinen juontajamme kommentoi että Suomesta esillä ovat teknologia ja talvi, että ainakin siinä oli viesti tullut perille.
Kivoimmat kortit olivat mielestäni Muumi ja joulupukki, porkkanahääkimppu ja lapset lumessa.
Kommentit (6)
Jos ei se oli ihan hienosti hoksattu ottaa mukaan.
Positiivista oli mielestäni se, että kortit olivat humoristisia. Kirjastoauto oli kanssa kiva. Kuitenkin olisin toivonut hiukka enemmän " kliseemäisyyttä" ja erityisesti kaunista luontoamme esiin, toki oli kiva että näkyi hevareita ja punkkareita mutta toistoa oli liikaa (juuri ne kännykät, joita on tosiaan muuallakin kuin Suomessa). Ihmiset olivat pääosassa ehkä liikaakin. Siis itse kun tulen kesäisin Suomeen joka kesä minut yllättää Suomen kesän kauneus ja olisin toivonut sen näkyvän enemmän, nyt ulkomailla luullaan, että on vain lunta ja jäätä (ihan oikeasti jäi sellainen kuva), samoin että ihmiset ovat suorastaan outoja... (esim. sukellus suohon ja avantoon).
Vierailija:
missä oli tupakkamainontaa?
Sääli. Kesää olisi tosiaan saanut näkyä enemmän. Esim. se semifinaalissa näkynyt postikortti Sulkavan souduista oli tosi upea. Olisivat voineet jättää enemmän kesäkortteja varsinaiseen finaaliin, eikä käyttää suurinta osaa semifinaalissa.
Semifinaalissa postikortit olivat paljon monipuolisempia ja eri vuodenaikoja oli. Nyt finaalissa oli postikorteissa ihan liikaa lunta ja jäätä ja liikaa kännyköitä. On niitä multimediakännyköitä koko maailma täynnä, joten ei ne enää niin suuria, että niitä pitäisi koko ajan esittellä.
Muuten kyllä tykkäsin, kun postikortteihin ole tallennettu niin suomalaisia ilmiöitä.