Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan ihania asioita joista ei tule kellekään paha mieli

Vierailija
18.05.2026 |

Sitruunaperhonen.

Kommentit (263)

Vierailija
201/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilpitön ilon kokeminen, iloinen nauraminen, joka ei loukkaa ketään.

Toisten ilosta sitä vasta voikin mielensä pahoittaa.

Ainakin jos on itse masentunut ja yksinäinen. 

Vierailija
202/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet porlsaat 🐷🐷🐷

https://www.viralvegans.fi/artikkeli/sikojen-arkea-suomessa-maarittavat…

https://animalia.fi/elainten-oikeudet/elaintuotanto/emakot-ja-porsaat/

https://animalia.fi/elainten-oikeudet/elaintuotanto/lihasiat/

 

Mitä ihanaa muka tuollaisessa eläinrääkkäyksen kohteeksi syntymisessä on? Pitää olla sairas ja tunteeton ihminen, jos niin ajattelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevoset

Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".

https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…

Vierailija
204/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimään vilttiin kääriytyminen

Vierailija
205/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
206/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee-se-itse aviomies, joka paikan jantteri joka hyppää sohvalta heti kun sanot voisitko? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyys

Vierailija
208/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pera55 kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Lemmikit

Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat

 

Selvennyksenä

Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.

Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taide

Vierailija
210/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevoset

Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".

https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…

Tämä, niiiin tämä! Ja se, kun esim. kuninkaallisissa seremonioissa hevoset pakotettuina kulkueissa ahdistuvat. Hepo parat! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukilpailut

212/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Lemmikit

Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat

 

Selvennyksenä

Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.

Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!

Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät

 

Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa

 

Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus

 

Ja pääsivät ulos lenkille

 

Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan

 

Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä

 

En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet

😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥🍇🌋💐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pera55 kirjoitti:

Kissat

Todella monet kissat ovat joutuneet väkivallan, kaltoinkohtelun ja kiusaamisen uhriksi. Ihmiset ottavat keväällä "kesäkissan" ja hylkäävät sen surutta luontoon, miettimättä yhtään asiaa kissan kannalta. Kissa voi joutua auton alle, petoeläimen saaliiksi, nääntyä nälkään, vammautua jne... Ihminen ei välitä. Löytöeläintalot pursuaa kissoja, joita kukaan ei kaipaa ja hae kotiin. Siellä ne elävät pienissä häkeissään. Kissoilla ei ole juurikaan arvoa kylmäsydämisten ihmisten silmissä. Se on vain hetken viihdettä, kun on niin söpö pentuna ja sitten siihen kyllästyy...

Suuri osa kissoista joutuu elämään koko elämänsä sisätiloissa, jopa pienissä ahtaissa epäsiisteissä asunnoissa. Ei sellainen ole kissalle mieluista tai lajityypillistä elämää. Kissat ei myöskään saa hoitoa vaivoihinsa ja kipuihinsa läheskään niin usein esim koirat. Monet ihmiset eivät vaivaudu viemään kissaansa eläinlääkäriin, niin hirveätä kuin se onkin, vaan pistävät lemmikkinsä ennemmin kärsimään niistä.

Vierailija
214/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan kehräys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pera55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Lemmikit

Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat

 

Selvennyksenä

Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.

Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!

Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät

 

Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa

 

Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus

 

Ja pääsivät ulos lenkille

 

Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan

 

Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä

 

En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet

Ei tuollainen ole mitään hyvää elämää eläimen kannalta katsottuna. Sinulle se oli HELPPOA elämää, mutta hyvää elämää se ei varsinkaan koiralle ollut. Koiran häkkiin on lähinnä rangaistus sosiaaliselle, uteliaalle ja virikkeitä tarvitsevalle eläimelle. LAILLINEN AITAUS EI TARKOITA HYVÄÄ ELÄMÄÄ. Lue vaikka nuo jutut sikojen ja lypsylehmien tai kanojen oloista. Ne on kaikki laillisia, mutta eläimelle puhdasta kärsimystä aiheuttavia.

Ota asioista selvää. 

Vierailija
216/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmat

Vierailija
217/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hevoset

Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".

https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…

Tämä, niiiin tämä! Ja se, kun esim. kuninkaallisissa seremonioissa hevoset pakotettuina kulkueissa ahdistuvat. Hepo parat! 

Tai kun joutuvat muka vartiossa seisomaan paikoillaan ihmisten hääriessä ympärillä jatkuvasti. Tai joutuvat turisteja vetämään kipua aiheuttavissa  kärryissä tuntikausia pitkin katuja pääsemättä lepäämään tai saamatta edes juoda. 

Ei se valjakkokoirillakaan sen paremmin. Samaa turistilaumojen vetämistä ja päivän lopuksi pieneen häkkiin sulkemista. Hirveää! Metsästyskoirat nekin on vain pienessä häkissä säilytettäviä käyttötavaroita useimpien omistajien silmissä. 

Vierailija
218/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Pera55 kirjoitti:

Lemmikit

Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat

 

Selvennyksenä

Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.

Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!

Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät

 

Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa

 

Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus

 

Ja pääsivät ulos lenkille

 

Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan

 

Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä

 

En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet

Ei tuollainen ole mitään hyvää elämää eläimen kannalta katsottuna. Sinulle se oli HELPPOA elämää, mutta hyvää elämää se ei varsinkaan koiralle ollut. Koiran häkkiin on lähinnä rangaistus sosiaaliselle, uteliaalle ja virikkeitä tarvitsevalle eläimelle. LAILLINEN AITAUS EI TARKOITA HYVÄÄ ELÄMÄÄ. Lue vaikka nuo jutut sikojen ja lypsylehmien tai kanojen oloista. Ne on kaikki laillisia, mutta eläimelle puhdasta kärsimystä aiheuttavia.

Ota asioista selvää. 

Ja liikuntaa tarvitsevalle. Kävelylenkki kerran tai pari päivässä ei riitä täyttämään koiran tarpeita liikunnan osalta. 

Vierailija
219/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strömsö

Vierailija
220/263 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas ja puhdas ilma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä