Listataan ihania asioita joista ei tule kellekään paha mieli
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Pienet porlsaat 🐷🐷🐷
https://www.viralvegans.fi/artikkeli/sikojen-arkea-suomessa-maarittavat…
https://animalia.fi/elainten-oikeudet/elaintuotanto/emakot-ja-porsaat/
https://animalia.fi/elainten-oikeudet/elaintuotanto/lihasiat/
Mitä ihanaa muka tuollaisessa eläinrääkkäyksen kohteeksi syntymisessä on? Pitää olla sairas ja tunteeton ihminen, jos niin ajattelee...
Vierailija kirjoitti:
Hevoset
Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".
https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…
Lämpimään vilttiin kääriytyminen
Vierailija kirjoitti:
Koirat
https://www.mtv.fi/ohjelma/1914c1c395e24d6828b3/asian-ytimessa-doc-sair…
Tee-se-itse aviomies, joka paikan jantteri joka hyppää sohvalta heti kun sanot voisitko?
Pera55 kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Lemmikit
Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat
Selvennyksenä
Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.
Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevoset
Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".
https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…
Tämä, niiiin tämä! Ja se, kun esim. kuninkaallisissa seremonioissa hevoset pakotettuina kulkueissa ahdistuvat. Hepo parat!
Vierailija kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Lemmikit
Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat
Selvennyksenä
Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.
Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!
Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät
Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa
Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus
Ja pääsivät ulos lenkille
Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan
Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä
En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet
😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥🍇🌋💐
Pera55 kirjoitti:
Kissat
Todella monet kissat ovat joutuneet väkivallan, kaltoinkohtelun ja kiusaamisen uhriksi. Ihmiset ottavat keväällä "kesäkissan" ja hylkäävät sen surutta luontoon, miettimättä yhtään asiaa kissan kannalta. Kissa voi joutua auton alle, petoeläimen saaliiksi, nääntyä nälkään, vammautua jne... Ihminen ei välitä. Löytöeläintalot pursuaa kissoja, joita kukaan ei kaipaa ja hae kotiin. Siellä ne elävät pienissä häkeissään. Kissoilla ei ole juurikaan arvoa kylmäsydämisten ihmisten silmissä. Se on vain hetken viihdettä, kun on niin söpö pentuna ja sitten siihen kyllästyy...
Suuri osa kissoista joutuu elämään koko elämänsä sisätiloissa, jopa pienissä ahtaissa epäsiisteissä asunnoissa. Ei sellainen ole kissalle mieluista tai lajityypillistä elämää. Kissat ei myöskään saa hoitoa vaivoihinsa ja kipuihinsa läheskään niin usein esim koirat. Monet ihmiset eivät vaivaudu viemään kissaansa eläinlääkäriin, niin hirveätä kuin se onkin, vaan pistävät lemmikkinsä ennemmin kärsimään niistä.
Pera55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Lemmikit
Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat
Selvennyksenä
Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.
Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!
Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät
Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa
Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus
Ja pääsivät ulos lenkille
Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan
Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä
En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet
Ei tuollainen ole mitään hyvää elämää eläimen kannalta katsottuna. Sinulle se oli HELPPOA elämää, mutta hyvää elämää se ei varsinkaan koiralle ollut. Koiran häkkiin on lähinnä rangaistus sosiaaliselle, uteliaalle ja virikkeitä tarvitsevalle eläimelle. LAILLINEN AITAUS EI TARKOITA HYVÄÄ ELÄMÄÄ. Lue vaikka nuo jutut sikojen ja lypsylehmien tai kanojen oloista. Ne on kaikki laillisia, mutta eläimelle puhdasta kärsimystä aiheuttavia.
Ota asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevoset
Itsekäs ihminen näkee hevosenkin vain omana hulinaan ja hyötynään välittämättä ollenkaan itse hevosesta. Hevosetkin joutuvat kokemaan kipua ja kärsimystä ihan vain, koska se on ihmisistä muka "kivaa ".
https://www.viralvegans.fi/artikkeli/ratsastuksessa-on-paljon-ongelmia-…
Tämä, niiiin tämä! Ja se, kun esim. kuninkaallisissa seremonioissa hevoset pakotettuina kulkueissa ahdistuvat. Hepo parat!
Tai kun joutuvat muka vartiossa seisomaan paikoillaan ihmisten hääriessä ympärillä jatkuvasti. Tai joutuvat turisteja vetämään kipua aiheuttavissa kärryissä tuntikausia pitkin katuja pääsemättä lepäämään tai saamatta edes juoda.
Ei se valjakkokoirillakaan sen paremmin. Samaa turistilaumojen vetämistä ja päivän lopuksi pieneen häkkiin sulkemista. Hirveää! Metsästyskoirat nekin on vain pienessä häkissä säilytettäviä käyttötavaroita useimpien omistajien silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Pera55 kirjoitti:
Lemmikit
Lemmikkieläimet ei ne lemmikki nimiset kukat
Selvennyksenä
Jos ihminen olisi lemmikin asemassa, hän olisi vanki.
Ja ikävä kyllä monilla lemmikeillä ei ole niin hyvät vankiolosuhteet kuin Suomen vankiloissa!
Kyllä meidän lemmikeillä ainakin oli hyvä elämä niin kauan kuin elivät
Kissa sai vapaasti kuljeskella sisällä oli siis sisäkissa
Ja koirilla oli ihan laillisesti oikean kokoinen aitaus
Ja pääsivät ulos lenkille
Eivät voineet vapaasti kulkea talossa olisivat pissanneet joka paikkaan
Ja sitä edellisillä lemmikeillä oli myös hyvä elämä
En usko että kokivat että olisivat olleet vankeja eivätkä sitä myöskään olleet
Ei tuollainen ole mitään hyvää elämää eläimen kannalta katsottuna. Sinulle se oli HELPPOA elämää, mutta hyvää elämää se ei varsinkaan koiralle ollut. Koiran häkkiin on lähinnä rangaistus sosiaaliselle, uteliaalle ja virikkeitä tarvitsevalle eläimelle. LAILLINEN AITAUS EI TARKOITA HYVÄÄ ELÄMÄÄ. Lue vaikka nuo jutut sikojen ja lypsylehmien tai kanojen oloista. Ne on kaikki laillisia, mutta eläimelle puhdasta kärsimystä aiheuttavia.
Ota asioista selvää.
Ja liikuntaa tarvitsevalle. Kävelylenkki kerran tai pari päivässä ei riitä täyttämään koiran tarpeita liikunnan osalta.
Ainakin jos on itse masentunut ja yksinäinen.