Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkani on 6050e kuussa, eli kuulun korkeimpaan desiiliin Suomessa, kysy mitä vaan.

Vierailija
17.05.2026 |

Palkkani on 6050e kuussa, kysy mitä vaan.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pääsi just yli 6000 tilin ja tuli tänne elvistelee. 

Verotus on niin kovaa että tuolla liksalla ei jää juuri sen enempää käteen kuin jos tienaat tonnin bruttona vähemmän. Itse vaihdoin työpaikkaa 6800 euron liksalta 6200 euron liksaan. Netossa ei käytännössä muutosta.

Tää kommari valtio riistää kaikki työntekemisen ilon

Niin, verottaja kyllä huolehtii ettei pääse tässä maassa rikastumaan.

Oma bruttopalkka 6500€, josta lähtee vähennyksiä n. 2000€. Ei naurata.

Vierailija
42/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus on niin kovaa että tuolla liksalla ei jää juuri sen enempää käteen kuin jos tienaat tonnin bruttona vähemmän. Itse vaihdoin työpaikkaa 6800 euron liksalta 6200 euron liksaan. Netossa ei käytännössä muutosta.

Itse asiassa pääsin yli 6000 tiliin jo vuonna 2012 mutta jouduin sitten työttömäksi pitkäksi aikaa. Vasta nyt tänä vuonna nousi palkka takas yli 6000. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että tienaat. Yleensä noilla tuloilla ollaan viisaampia eikä lähdetä huutelemaan tuloistaan turuille ja toreille, kun taas köyhä varakasta larppaava saattaa siihenkin ryhtyä.

Iha mielenkiinnosta, luuletko että 6 tonnin palkalla on rikas? Käteen jaa alle 4. 

Varakas on eri asia kuin rikas, eli en luule sinua rikkaaksi, mutta kovasta verotuksesta huolimatta noista jää kyllä sijoitettavaakin ja sieltä myös se rikkaus on mahdollinen.

Sanon silti suoraan, että epäilen vahvasti aloituksesi perusteella kuukausitulojesi paikkaansa pitävyyttä.

Teknologia-alalla 6000e kuussa on ihan tavanomainen muutaman vuoden jälkeen. Ja teknologia-alalla on ihan tavallisia ihmisiä laidasta laitaan.

Esimerkiksi myös minä. Veikkaan APnkin olevan.

Vierailija
44/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu, kuulut sensijaan osastolle...ja ovet säppiin

Vierailija
45/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ananas pizzaan?

Vierailija
46/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tuohon on mitään sanoa. Olen Helsingin lähiössä elävä perusakateeminen yh ja ansaitsen enemmän. Pihtiputaalla ilmeisesti iso palkka? Helsingissä jää kauaksi ylimmästä tulodesiilistä.

Aloittaja tässä. Tuo on totta. Itse olen Oulusta ja täällä varmaan tähän rikkaimpaan kymmenykseen riittäisi paljon pienempikin summa. 
Mutta Suomen mittakaavassa näin kuitenkin on. 
Kokonaan toinen asia on se että progressiivinen verotus aiheuttaa sen että ei sillä korkeimmalla desiilillä ole oikeastaan merkitystä kun veroja menee sen verran että käteen jää 3840e ja jo varmaan 7 desiilillä jää melkein sama. 

Saan melkein 2000e enemmän bruttopalkkaa, mutta käteen jää 500e enemmän.

Siksi kannattaa mahdollisuuksien mukaan harjoittaa ammattiaan yrittäjänä. Joillain aloilla helpompaa kuin toisilla.

Vierailija
47/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla p*rseneitsyys tallella?

Vierailija
48/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään palkkaa ole. Istut työttömänä päreen valossa neukkuvuokrakuutiossasi. 

Vierailija
49/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö kaikki rahat??

Vierailija
50/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maidon ja hunajan ihmemaassa pelkkä sairausvakuutus söisi tuon 2k. Muut veroluonteiset maksut päälle. Plus tietysti vielä verot.

Vierailija
51/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuollainen kermaperse, haluaako moni sitä nuolla?

Vierailija
52/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan n. 7000 €/kk tukia, miksi käyt töissä kun saman tulotason saa tekemättää mitään?

Vierailija
53/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan tuplasti tuon. Pärjääkö tuolla palkalla kuitenkin? 

Vierailija
54/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, että Suomessa kuuluu korkeimmin tienaavaan kymmenykseen alle 4000 euron nettotuloilla. 

Ne ei perheelliselle ole mitkään valtavat.  Toki toimeen tulee, mutta ei niillä hulppeaa elämää vietetä.

Vierailija
55/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu fennoskandiaan?

Vierailija
56/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lehtikuusi havupuu?

Vierailija
57/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kuuden tonnin palkalla paljoa juhlita.

Palaa asiaan kun on yli kympin.

Vierailija
58/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No maidon ja hunajan ihmemaassa pelkkä sairausvakuutus söisi tuon 2k. Muut veroluonteiset maksut päälle. Plus tietysti vielä verot.

Joojoo, mutta palkka olisi sit 150-200k vuodessa ja maksat vaan tyyliin 50 taalaa kk ite ja työnantaja loput. Kyllä siinä sitten sopii olla.

Vierailija
59/59 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää, mutta vähän ihmettelen, että noinko pienillä tuloilla pääsee Suomessa korkeimpaan desiiliin! Asuinmaassamme tuo on keskitulo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi