Miksi monella ihmisellä on pakottava tarve saada tietää jonkun sukupuoli?
Mietin vaan, kun katselin eilen Itävallan JJ:n esitystä ja muistelin viime kevättä, jolloin ihmiset olivat hulluuden partaalla, kun eivät tienneet onko kyseessä mies vai nainen.
Kommentit (27)
Tätä olen itsekin ihmetellyt. Nuorena minulla oli ihan lyhyet hiukset ja useinkin kuulin tuon kysymyksen. Miten jotain jaksaa kiinnostaa onko joku vastaantulija tyttö vai poika. Mitä merkitystä sillä on hänelle. Usein sanoin että poika, sai olla rauhassa. Usein pukeuduin farkkuihin ja huppariin. Osin juurikin siksi että näytin sitten ihan pojalta, kun jos olisi ollut jotain vähänkin tyttömäistä päällä, niin kyseltiin tai ho moteltiin.
No nykyäänhän monille on erittäin tärkeää tuoda sukupuoltaan esiin, pronominit täytyy näkyä eikä missään nimessä saa väärinsukupuolittaa.
Miksi joillain on pakottava tarve ihmetellä tätä ihan perusjuttua.
Varmaan perua siltä ajalta kun kirkko määräsi naisten vaatetuksen.
Oikeudessa oli tapaus missä ei tiedetty oliko mies vai nainen niin hänet määrättiin pitämään esiliinaa ja hilkkaa. Housut oli sallittu.
Minä olen mielestäni salliva myös sukupuoliasioissa, mutta minuakin ärsyttää ellen tiedä ihmisten sukupuolta. Esim. kastraattilaulajia on ollut aina, samoin itämaiden hoveissa eunukit arvostettuja haareminvartijoita. Mutta nyt epäselvempää. En voi mitään, haluaisin katsoa henkilön housuihin jos en tiedä hänen sukupuoltaan. Se on joko tai.
Oman turvallisuuden takia laumaeläinten pitää aina tietää katsoakko ylös- vai alaspäin.
Vielä ihmeellisempää on, jos kysyn sukupuolta jotkut valopäät kertovat identiteettinsä. Niinku en kysynyt identiteettiäsi vaan konkreettisen faktan, jonka voit tarkistaa kurkkaamalla housuihin
miten voit olettaa hänen olevan mies tai nainen?
Hänhän voi edustaa mitä tahansa tuhansista sukupuolista.
Olisi ainakin hyvä tietää, js alkaa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
eikös niitä ole 8 miljardia?
Itse ihmettelen myös miksi pitää piilotella
Sukupuoli on tärkeämpi kuin nimi. Nimi ei kerro mitään koska se on vanhempien sattumanvaraisesti antama nimi. Sukupuoli kertoo jotain informaatiota henkilöstä.
Vassariperseilijöiden maailma on vaan niin sekaisin ja epälooginen.
Vierailija kirjoitti:
Oman turvallisuuden takia laumaeläinten pitää aina tietää katsoakko ylös- vai alaspäin.
Miten niin ylös vai alas? Kerro tarkemmin.
Etkö kannata tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vauvoista ja koiristakin kysytään suunnilleen ensimmäisenä, että mitä sukupuolta hän edustaa. Mitä väliä oikeasti?
(Ja joo, tiedän että koiran sukupuolella voi olla silloin merkitystä, jos liikkuu itsekin koiran kanssa)
Ap
On sillä väliä. Miksi luulet perustelevasi jotain kysymyksellä?
Sukupuolella ei ole mitään väliä, mutta sitten kuitenkin loukkaannutaan kovasti, jos väärinsukupuolitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös niitä ole 8 miljardia?
Sukupuolia on 2. Identitteettejä on yhtä paljon kuin ihmisiä. Vassariperseilijät sekoittavat sukupuolen ja identiteetin koska ovat henkisesti heikkoja.
Sukupuoli-identiteetti on vain pieni osa identiteettiä.
Ei ole pakottava tarve saada tietää, mutta kun he toitottavat sen sukupuolensa itse kaikille instassa, sähköposteissa ym. Eli ne nolot pronominit kauttaviivoineen.
Vauvoista ja koiristakin kysytään suunnilleen ensimmäisenä, että mitä sukupuolta hän edustaa. Mitä väliä oikeasti?
(Ja joo, tiedän että koiran sukupuolella voi olla silloin merkitystä, jos liikkuu itsekin koiran kanssa)
Ap