Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua jatkuva levoton/ahdistunut olo?

Vierailija
17.05.2026 |

Mulla on kotona ollessa jatkuvasti levoton/ahdistunut olo. En jotenkin pysty edes kirjaa lukemaan vasta kuin illalla ennen nukkumaan menoa koska en päivällä pysty keskittymään lukemiseen. Tuntuu että viikonloput on pitkiä kun olen kotona. Käyn kävelyllä tai kaupassa välillä mutta sekään ei ole mielekästä. Aiemmin yhden lähisukulaisen kanssa soiteltiin ja sain puheluista muuta ajateltavaa mutta hän menehtyi jokin aika sitten. Joskus yritän tehdä isoa palapeliä tai jotain mutta jotenkin siihenkään ei jaksa keskittyä. Psykologilla käymiseen ei ole varaa vaikka töissä olenkin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla päihteiden puutteesta johtuvia oireita. Pitkään jatkuva selvinpäin oleminen ei tee hyvää ihmiselle.

Vierailija
22/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys? Ihmiset tarvitsebat toisia ihmisiä tunteidensa säätelyyn.

Terve ja aikuinen ihminen ei tarvitse muita ihmisiä omien tunteidensa säätelyyn. Aivan älytön väite.

Muutapa yksin autiolle saarelle ja katsotaan, mitä tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneella/puhelimella olo tekee minusta ahdistuneen ja levottoman, joskus jos olen usean tunnin saattaa olo olla myös agressiivinen. Olen arvellut että tämä tulee aistien ja aivojen ylikuormituksesta. 
Olen tehnyt listaa mitä voisin tehdä ilman että aikaa pitää tappaa koneella/puhelimella. Esim kävely, onkiminen, kirjasto, lukeminen, legoilla rakentelu, askartelu/lehtileiketyöt, käsityöt/ompelu, kirjoittaminen, kokkailu( rauhassa ja antaumuksella), kirppareiden kiertely( jätä rahat pois matkasta ellet TARVITSE  oikeasti jotain), käsin tiskaaminen, puutarhan kitkeminen. Nuita tehdessä ei juuri ikinä ahdista.
Toinen neuvo on että opettelee olemaan ajattelematta. Silleen siis että vaikka ajatuksia pukkaa päähän niin ei lähde vatvomaan niitä vaan antaa vain niitten mennä ohi.
Jospa tästä on hyötyä jollekkin.

Tässä on perää. Jo aamu kannattaa aloittaa minimaalisella digialtistuksella. Itse olen tottunut lapsesta asti lukemaan hesaria aamulla, mutta nykyisin sekin on puhelimella/koneella ja se on vähän huono. :/

Vierailija
24/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tekee levottomaksi. Ainakin itselle tulee sellainen olo, että (kuvainnollisesti) bileet on jossain muualla.

Vierailija
25/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo alkohoolia enemmän...auttaa..

Vierailija
26/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jollain tapaa vääränlaisessa elämässä tai jumiutuneessa elämäntilanteessa, jos olet levoton ja ahdistunut jatkuvasti. 

Koita tehdä jotain muutoksia elämääsi ja arkeesi, keksiä jotain uutta ajankulua, vaihtaa rutiinia tai muuta sellaista, joka tuo muutosta ja vaihtelua elämään, ja katso auttaako se.

Vierailija
27/27 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa taloustilanteeni. Ennen vain lähdin kauppaan ja ostin mitä mieli teki. Nyt on työttömänä karu arki iskenyt vastaan ja mieli on jatkuvasti levoton huonontuneeen rahatilanteen takia. Siihen näemmä auttaa se, että tyytyy vähempään, syö vähemmän ja jättää herkut ym. ylimääräiset ostamatta ja pysyy poissa kaupoista niin pitkään kuin suinkin, eli menee sinne vasta, kun on ihan pakko jotain hakea henkensä pitimiksi. Turha on itseään rääkätä käymällä ostospaikoissa katselemassa vähän väliä, kun ei kerran uskalla juuri mitään ostaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi