Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhanhoito ja kasvien, kukkien tai minkään muunkaan kasvatus ei ole mitenkään yleistä

Vierailija
16.05.2026 |

On todella taantuva harrastus. Ihmisiä ei keskimäärin asia kiinnosta. Ehkä jotain kissanheinää koittavat kasvattaa ja siinä se suurinpiirtein onkin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle nuo kaikki taimimyymälät ja puutarhakaupat sitten ovat?

Vierailija
2/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ne on tupaten täynnä näillä näppylöillä... minä vältän sen osittain sillä että kasvatin taaskin satoja taimia itse, petunia, nukenkaulus, samettikukat, lobeliat, silkkikukat, värinokkoset. Sitten ostan jokusen uuden, mistä saan taas siemenet kasvattaakseni itse tulevina vuosina taimet. Osan olen jo istuttanut, mutta ulos ei vielä passaa laittaa, pelkkää totuttelua muutama päivä vielä ulkona oloon. Sanoisin että hitonmoinen määrä rahaa säästyy kun itsekasvattaa, toisekseen se on ihan hauskaa puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen innostunut orkideoista, kun oppii ne hoitamaan niin ei tarvitse yhtenään ostella kasveja. Upotuskastelulannoitus jopa parin viikon välein joten ei estä lomamatkailua eivätkä tarvitse kukkien kastelijaa.

Vierailija
4/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin ihmiset vaappuivat puolelta toiselle ja pienenivät horisontissa matkalla pelloille ja virkistyspuutarhoilleen. E enää ihmisjoukot harrasta moista kuin ennen. Nykyään on helpompi ladata HAY DAY ja pelata sitä villasukat jalassa pyörien ja silmää Tompalle iskien. Pelaa sinäkin jo tänään omasi. 

Vierailija
5/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan valitsisi harrastuksensa sen yleisyyden mukaan?

Vierailija
6/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että menee kauppaan ostamaan 5 säkkiä multaa ja kaikkea muuta, on vaan tapana. Onhan se kiva unelmoida mutta unelmointiin sitten jääkin. On maailman vaivattominta puutarhointia, kun menee kauppaan ja ostaa jotain aiheeseen liittyvää. On semmoinen kuukauden kestävä jokakeväinen ilmiö.

ap

Vierailija
7/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvit on aika kalliita ja kestävät vähän aikaa. Oonkin vähentänyt ihan minimiin ostot nyt. Hankin vain muutaman, pensaita ja puitakin on muutama.

Vierailija
8/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että menee kauppaan ostamaan 5 säkkiä multaa ja kaikkea muuta, on vaan tapana. Onhan se kiva unelmoida mutta unelmointiin sitten jääkin. On maailman vaivattominta puutarhointia, kun menee kauppaan ja ostaa jotain aiheeseen liittyvää. On semmoinen kuukauden kestävä jokakeväinen ilmiö.

ap

Olen 24 vuotta kasvattanit omat kukkaseni ja kasvatan jatkossakin. Multa tulee kompostista.

Vierailija
9/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi rikkaruohoja aika harva nykypuutarhuri jaksaa ja viitsii kitkeä. Jos jotain kasvupenkkiä aiotaan tehdä niin ensimmäiseksi maahan pahvia ja sanomalehteä  kerros. Eihän ne edes maadu maahan.

Mitä noita palstaviljelijöitä katsonut niin rikkaruohot tahtoo vallata palstat. Ei ymmärretä että ne pitää kitkeä pois. Ei auta kaataa pussimultaa päälle.....mutta kun vaivatonta pitäisi olla.

ap

Vierailija
10/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi rikkaruohoja aika harva nykypuutarhuri jaksaa ja viitsii kitkeä. Jos jotain kasvupenkkiä aiotaan tehdä niin ensimmäiseksi maahan pahvia ja sanomalehteä  kerros. Eihän ne edes maadu maahan.

Mitä noita palstaviljelijöitä katsonut niin rikkaruohot tahtoo vallata palstat. Ei ymmärretä että ne pitää kitkeä pois. Ei auta kaataa pussimultaa päälle.....mutta kun vaivatonta pitäisi olla.

ap

Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩

Tykkäsinn😋😮

Oi kauhee, en tykäis💩😋😂🤣👍👍

Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩

Tykkäsinn😋😮

Tykkäsinn😋😮

Tykkäsinn😋😮

Tykkäsinn😋😮

Tykkäsinn😋😮

Tykkäsinn😋😮

Vierailija
11/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaviljely on vähän eri asia kuin oman pihan hoito. Kaupunkilaisille ei välttämättä ole äidinmaidossa saatua perimätietoa viljelystä.

Taantuva harrastus sinällään kun aika on kortilla keski-ikäisillä.

Vierailija
12/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuhlannut kukkiin ym.puutarhan hoitoon älyttömiä summia. Naapureiden iloksi ja tuhansia euroja meni monina vuosina rahaa siihen turhuuteen. 

Vierailija
13/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Menepä mihin vaan puutarhamyymälään toukokuun lopulla ja kesäkuun alussa, niin parkkipaikat on pullollaan ja kesäkukat raastetaan tyhjiin. Kesäkuun alussa, kun oikeasti kesäkukkia olisi sään puolesta turvallista istuttaa, on myöhäisheränneelle kaupassa jämät jäljellä.

Vierailija
14/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hain pari viikkoa sitten 20 kappaletta 50 litran säkkiä ja tänään ketuttaa kun tarvitsen yhtä paljon lisää. 

Vierailija
15/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tämmöistä on väittänyt ja missä?

ap

Vierailija
16/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tämmöistä on väittänyt ja missä?

ap

V itun H UORA!!

Vierailija
17/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen 24 vuotta kasvattanit omat kukkaseni ja kasvatan jatkossakin. Multa tulee kompostista.

Meillä tarvitsee silti pussimultaa. Onhan tää kun pitää muka vähän kylvää. Taimia on 500+ mutta onhan se vähemmän kuin edellisenä keväänä. 

Vierailija
18/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
19/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Omat silmät.

Mm. kaksi tyhjää kasvihuonetta naapurustossa. Miksi edes ostettu?Unelmia, pitäähän niitä olla. Myös "puhdasta" nurmikkoa paljon. Helppo leikata ruoho kun ei kasvit hidasta.

Alkanut olla jopa keinonurmikkoa, että ei tarvitsisi hoitaa.

ap

Vierailija
20/24 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvit on aika kalliita ja kestävät vähän aikaa. Oonkin vähentänyt ihan minimiin ostot nyt. Hankin vain muutaman, pensaita ja puitakin on muutama.

😂 kestävät vähän aikaa...

Mun vanhimmat kasvikaverit on jo yli 40 vuotiaita! Sisällä ja ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi