Tiedätkö kumppanisi pankkikortin PIN koodin?
Kommentit (34)
Minä tiedän puolison PIN-koodin. Hän ei tiedä minun.
Joskus koronalomautusten aikaan puoliso käytti minun pankkikorttia, kun meille tuli käytännössä kaikki rahat minun tilille.
Nyt ei tiedetä, mutta ei sillä ole väliäkään kun kortit on nykyään samalle tilille.
Miten tää jonkun mielestä luottamukseen liittyy :D olen elänyt kohta puoli vuosisataa eikä ole ikinä ollut tarvetta käyttää kenenkään muun, edes oman puolison, pankkikorttia. Jos jotain yllättävää sattuisi niin asiat on turvattu omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa varoiteltiin että pankki voi sanoa tilin irti jos pin koodin luovuttaa ulkopuoliselle.
Höpöhöpö.
On se totta.
En muista sitä kun ei ole ollut tarvetta. Mutta vaikka on omat tilit niin kaikki on yhteistä kuitenkin. Jos haluaisin niin voisin käyttää miehen tiliä nettipankissa koska se on ja/tai tili eli minulla käyttäoikeus varmuuden vuoksi koska mies on varakkaampi.
Ei, kun niillä tunnuksilla hoidetaan muitakin kuin pankkiasioita. Tilit on molempien käytössä, ns. tai-tilit.
Teoriassa tiedän, käytännössä en muista. Hänen puhelimen pin on sama. Tiedän mistä sen voisin käydä tarkistamassa.
En tiedä tietääkö puoliso mun koodeja, ei ne mikään salaisuus ole. Teini ainakin tietää mun puhelimen avauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkeita olette. Mitä jos pankki saa tietää?
puoliso on merkitty käyttö-oikeuden haltijaksi tililleni.
Se ei silti oikeuta puolisiasi käyttämään sinun pankkikorttiasi. Halutessasi puolisosi voi saada oman pankkikirtin (omalla nimellään) sinun tilillesi.
Kyllä me käytetään toistemme kortteja ristiinrastiin.
Emme tietenkään tiedä toistemme PIN-koodeja. Mieleeni ei tule yhtään skenaariota, jossa minun pitäisi käyttää mieheni korttia tai mieheni minun korttiani.
En tietenkään tiedä.
Miehellä ja minulla omat rahat, hän maksaa vakuutukset, sähkölaskut jne., minä arjen talousmenot (ruoka, kodin käyttötarvikkeet, pienemmät hankinnat). Isommat hankinnat maksetaan yhteiseltä tililtä, jolle kummallakin menee kuukausittain sama summa, kuten viimeksi ostettu pölynimuri.
Kyllä se on silti ihan oma tili. Ei mitenkään yhteinen. Eri