Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talon rakentaminen vauva-aikana/pienten lasten aikana

Vierailija
12.05.2007 |

Onkos rakentajaperheen äitejä paikalla? Suunnitellaan tässä lisää lapsia ja ens keväänä ois tarkotus alotella rakentaminen.... Ollaanko huluja? Jaksaako sitä tai onko ylipäänsä mahdollista? Kertokaa kokemuksistanne, hyvät naiset!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennushommat alkoivat tontilla vasta muutama viikko sitten. toki suunnittelu työtä tehtiin yli vuosi. Meillä kaksi lasta,kuopus nyt 10kk.

Meillä talo tehdään kappaletavarasta eli käytännössä mies menee suoraan töistä tontille. Minun hommana on katsoa että asiat kotona sujuu eli käytännössä lasten ja kodinhoito on nyt täysin minun vastuullani.

Me ollaan päätetty selvitä tästä varmasti jossain vaiheessa rankastakin ajasta huumorilla ja turhia riitoja välttäen. Yhteistä unelmaahan tässä toteutetaan.

Lasten kanssa käydään raksalla lähes päivittäin. Mahdollisuuksien mukaan tartun itsekin vasaraan.

Vierailija
2/4 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rakennusfirma rakentamassa ja tietenkin ammattilaiset ammattitöitä vaativissa kohteissa, mutta mieheni oli joka ikinen ilta työmaalla + tietenkin viikonloput aamusta iltaan. Mun vanhemmat asuivat rakennuspaikan lähellä joten parkkeerasimme sinne yleensä ainakin toisena päivänä viikonloppuna.

Mä hoitelin kotona 99% kaikki rakentamisen puhelinasiat ja myös paperihommat, joten ihan peukaloita en minäkään pyöritellyt. Mutta kyllä siinä meinasi sitten jo vauva alkaa isäänsä vierastaa kun ei nähnyt kuin vilaukselta yöllä ehkä moniin päiviin, isompi taas tukeutui täysillä minuun.

Rakennusurakkamme kesti puiden kaatamisesta tontilla - sisäänmuuttoon noin 1,5v ja en enää moiseen alkaisi, en ainakaan kun lapset alle 15v. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo jo harjakorkeudessa ja mies viiden viikon kesälomalla=rakentaa 12 tuntia päivässä. Meillä ei siis yhteistä lomaa ollenkaan tänä vuonna.

Jäin suosiolla kesäksi kotiin lasten kanssa, ehkäpä selvitään näin hengissä. Syksyllä taas töihin, lapset hoitoon ja muutto uuteen taloon.

Aivan sama miltä musta tuntuu, kun kerran tähän suostuin. Nyt vaan on kestettävä ja tuettava väsynyttä miestä.

Vierailija
4/4 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun siellä raksalla täytyy olla ja jos sinä olet raskaana/imetät, rakentaa luultavimmin mies. Oletteko kumpikaan rakennusalalla? Rakentaminen on yllättävän rankkaa jos joutuu opettelemaan alusta kaikki rakennusvaiheet.

Varoituksen sanana täytyy sanoa että kaverpiiristäni 3 paria on rakentanut ja kaikki erosivat. Alle kaksi vuotta ehtivät valmiissa talossaan asua :( Eli aika uhkarohkealta kuulostaa minusta hankkia perheenlisäystä ja rakentaa samanaikaisesti.

Mutta ainahan on pariskuntia ja perheitä jotka selviävät hienosti rakentamisesta ja muista rankemmista jaksoista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme