Puoli seitsemän ja laulaja Vestan ylioppilastulokset
En tiedä mitään laulajasta nimeltä Vesta, mutta ilmeisesti hän on jossain sanonut, ettei tiedä millä arvosanoilla kirjoitti ylioppilaaksi. Nyt eilisen Puoli seitsemän -ohjelmassa (joka tulee juuri uusintana) sitten olivat kuulemma selvittäneet ne arvosanat, ja luettelivat ne Vestalle.
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo oli kummallista nolaamista haastattelussa? Saako niitä toisen ihmisen arvosanoja edes selville noin vain kysymällä? Vai oliko tämä laulajan kanssa sovittu juttu? Aika vakuuttavasti kyllä esitti hämmentynyttä.
Olin kyllä hämmentynyt katsojanakin.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hiljaista noilla yläpeukutetuilla ekalla sivulla oli pitkän pitkän aikaa, kun aluksi joku oli ne hetkessä käynyt hakkaamassa. Jakauma muutama minuutti takomista pienissä pätkissä, ja 99% ajasta niille ei tullut yhtään mitään. Kertoo nimenomaan, miten ne ylänuolet tulleet. Sitten joku viitsii tulla vielä noiden järjestelyiden perään vinkumaan, kun varsin hyvin tiedetään ennestään muutenkin, että systeemi vuotaa kuin seula ja täällä voi kaikenlaisille omille valitteluille takoa niitä nuolia ja lavastella omia virityksiään.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvosanat on mielestäni yksityisasia. Jokainen voi päättää, kertooko arvosanat muille.
Mutta lain silmissä tulokset ovat julkisia. Niistä on annettava tieto kysyttäessä. Moni varkasti haluaisi että saa itse päättää kuka saa tietää tulokset mutta näin se ei ole.
Tietojen julkisuus ei tarkoita, että niitä on ok luetella suorassa lähetyksessä.
Tuli taas uusintana tuo haastattelu, ja se arvosana-osio oli ihan yhtä outo kuin muistinkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hiljaista noilla yläpeukutetuilla ekalla sivulla oli pitkän pitkän aikaa, kun aluksi joku oli ne hetkessä käynyt hakkaamassa. Jakauma muutama minuutti takomista pienissä pätkissä, ja 99% ajasta niille ei tullut yhtään mitään. Kertoo nimenomaan, miten ne ylänuolet tulleet. Sitten joku viitsii tulla vielä noiden järjestelyiden perään vinkumaan, kun varsin hyvin tiedetään ennestään muutenkin, että systeemi vuotaa kuin seula ja täällä voi kaikenlaisille omille valitteluille takoa niitä nuolia ja lavastella omia virityksiään.
Siis hetkinen... olen tämän ketjun aloittaja, ja yritätkö sinä väittää, että minä olen täällä yläpeukutellut aloitustani? :D
Tein aloituksen aamulla, kun kyseinen uusinta oli telkkarissa, ja aluksi siihen tuli jotain pari hassua yläpeukkua. Sitten jossain vaiheessa keskustelu alkoi kiinnostaa enemmän ihmisiä, ja yläpeukut ovat kertyneet pitkin päivää. Eihän noita edes paljon ole? Joissain ketjuissa on satoja.
Nuo alapeukut sen sijaan tuli ihan lyhyessä ajassa tässä illemmalla. Niitä ei ollut kun viimeksi ketjua vilkaisin. Hassua, ettet niitä kummastele.
Ylipäätäänkin ihmetyttää - ei tällaisen kai pitäisi olla mikään suuria intohimoja nostattava aihe? Minä (ja jokunen muu) vain ihmettelin, miksi tämä itselleni ihan uusi artisti tuolla tavalla nolattin haastattelussa.
Aloittajaa ei tuossa mainittu. Noita voi laittaa kuka vaan vaivatta ja nopeasti omille ja toisten jutuille, kuten vpn kautta ja sitten kiistää helposti kaikki, anonyymipalstalla kun ollaan.
Sitähän täällä on monessakin ketjussa toisteltu, että nuolilla ei ole mitään väliä, "en mä niitä katso".
Sitten kuitenkin valitetaan.
Ottakaa yhteyttä ylläpitoon, jotta korjaavat viimein ton nuolien vuotamisen ja kaikki aukot, jotka siihen systeemiin liittyy. Itse oon sen jo tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän Vestan vain nimeltä. Ilmeisesti hän on tehnyt tai sanonut jotain mikä on saanut toimittajat raivon partaalle ja siksi he yrittivät nolata hänet.
OIkeasti..?! no HUH HUH taas.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Vesta antoi itsestään nyt tyhmän kuvan vai esittikö vaan? Väitti, ettei tiedä mitä M tai B tarkoittaa. Kyllä jokainen lukion käynyt taatusti tietää.
Arvosanat oli minusta ihan ok, englannistakin M. Isänsä on opettaja eli fiksusta perheestä tulee.
Ei halunnut keskustella arvosanoista. Miksi niitä piti käsitellä tuossa ah niin inhimillisessä hyvänmielenohjelmassa, jäi lähinnä epämiellyttävä kuva juontajista.
Ainahan esim
Politiikkojen arvosanoja lehdissä kerrotaan. Ovat selvittäneet. Muidenkin julkkisten arvosanoja julkaistaan kysymättä. Ennen ainakin myös todistusta jaettaessa kerrottiin koko juhlaväelle yleisarvosana . Ei siis ole ylsityistietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Vesta antoi itsestään nyt tyhmän kuvan vai esittikö vaan? Väitti, ettei tiedä mitä M tai B tarkoittaa. Kyllä jokainen lukion käynyt taatusti tietää.
Arvosanat oli minusta ihan ok, englannistakin M. Isänsä on opettaja eli fiksusta perheestä tulee.Ei halunnut keskustella arvosanoista. Miksi niitä piti käsitellä tuossa ah niin inhimillisessä hyvänmielenohjelmassa, jäi lähinnä epämiellyttävä kuva juontajista.
Juontajat eivät välttämättä itse tuota keksineet. Kai siellä on joukko tuotantoväkeä takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvosanat oli minusta ihan ok, englannistakin M. Isänsä on opettaja eli fiksusta perheestä tulee.Ei halunnut keskustella arvosanoista. Miksi niitä piti käsitellä tuossa ah niin inhimillisessä hyvänmielenohjelmassa, jäi lähinnä epämiellyttävä kuva juontajista.
Juontajat eivät välttämättä itse tuota keksineet. Kai siellä on joukko tuotantoväkeä takana.
Vaikea kuvitella, että nuo kaksi toimittajaa olisivat itse keksineet noin ikävän juonenkäänteen vieraan kiusaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvosanat on mielestäni yksityisasia. Jokainen voi päättää, kertooko arvosanat muille.
Arvosanat ovat ihan julkista tietoa.
Eiväthän ole! Mistä lähtien opiskeluarvosanat ovat olleet julkista tietoa!? Tällaisten tonkiminen voisi olla ymmärrettävää, jos kyseessä vaikka presidentti, mutta eipä niitä normaalisti julkaista lupaa kysymättä keneltäkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lain silmissä tulokset ovat julkisia. Niistä on annettava tieto kysyttäessä. Moni varkasti haluaisi että saa itse päättää kuka saa tietää tulokset mutta näin se ei ole.
Tietojen julkisuus ei tarkoita, että niitä on ok luetella suorassa lähetyksessä.
Kertokaapa nyt kun tiedätte, että missä nämä tiedot ovat kenen tahansa saatavilla jos ovat ”julkisia”?