Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kyselet kaiken palstalta? Etkö osaa käyttää edes Googlen hakukonetta?

Vierailija
13.05.2026 |

Voisiko joku teistä suuhengittäjistä vastata jotka kyselette täältä kaikkea sellaista jonka autistinen lapsikin löytäisi sekunneissa ihan itse hakemalla? Miksi? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis,  hölmöjä kyselyitä esittää joku yksinäinen henkilö jolla saattaa olla hieman omanlaisensa huumorintaju. Ei kai niitä yleensä tosissaan oteta, paitsi jos sattuu olemaan itse sellaisessa mielenvireessä, että vastaa myöskin mitä mieleen juolahtaa.  Ja tämähän on keskustelupalsta, aiheiden älykkyyttä ei ole määritelty ( valitettavasti)!

Vierailija
42/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta saa paljon yllätyksellisempiä ja mielenkiintoisempia vastauksia kuin Googlelta. Vastaukset voivat olla oikeastaan ihan mitä vaan. Siksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista nykymaailmassa on se, että googlettamalla tekoäly saattaa vastata aivan puuta heinää. Vastaukset  joskus surkuhupaisia, melkein kuin täällä.

Vierailija
44/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Nopeimmin ja luotettavamman tiedon saisi googlettamalla. Täällä kun vastaukset voi olla monta sivua pelkkää puutaheinää. 

Vierailija
45/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole varmaan itse käyttänyt Googlea viime vuosina. Nyky Google on paskana ja sekaisin. Ja suurin syylinen on se että se ei enää tarjoa suoria hakutuloksia vaan tarpeeksi lähellä olevia ja vastaavia sekä sponsoroituja mainoksia jotka eivät aina vastaa esitettyyn kysymykseen. Välilä silä on ollu vainkeus ymmärtää suomenkieltä ja etenkin yhdyssanat tuottavat vaikeuksia, esimerkiksi kerran koitin hakea tietoa lohikäärmeistä ja Google tarjosi hakutulokseksi erillaisten lohiruokien ja -keittojen reseptejä vaikka se ei ollut mitä hain. Täältä sen sijaan saa vastaukset helpommin ja toisinaan myös lähteetkin niihin.

Kummasti minä löydän googlesta haluamani tiedot telkkariohjelmista ruokaohjeisiin ja ihan mitä tahansa tietoa tarvitsen. Joutuu ehkä välillä vähän selaamaan ja kokeilemaan eri hakusanoja ja käyttämään omaakin päätään että löytää haluamansa. Ei se googlekaan sentään ajatustenlukija ole että osaa tarjoilla just mulle personoituja hakutuloksia. 

Vierailija
46/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi täällä kysellään kun halutaan myös saada vastaajan mielipide sisällytettynä siihen vastaukseen, inhimillinen näkökulma. Ihan eri asia kuin pelkkä tieto. Moni ei varmaan edes tiedosta sitä että kysyy vähän niin kuin kavereilta täällä ja saa samalla tunne- ja kokemuspohjaista lisätietoa.

Vierailija
47/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tai keskustelee tekoälynkaa. mitä sitä kehenkään mitään kontaktia ottaa

Vierailija
48/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole varmaan itse käyttänyt Googlea viime vuosina. Nyky Google on paskana ja sekaisin. Ja suurin syylinen on se että se ei enää tarjoa suoria hakutuloksia vaan tarpeeksi lähellä olevia ja vastaavia sekä sponsoroituja mainoksia jotka eivät aina vastaa esitettyyn kysymykseen. Välilä silä on ollu vainkeus ymmärtää suomenkieltä ja etenkin yhdyssanat tuottavat vaikeuksia, esimerkiksi kerran koitin hakea tietoa lohikäärmeistä ja Google tarjosi hakutulokseksi erillaisten lohiruokien ja -keittojen reseptejä vaikka se ei ollut mitä hain. Täältä sen sijaan saa vastaukset helpommin ja toisinaan myös lähteetkin niihin.

Kummasti minä löydän googlesta haluamani tiedot telkkariohjelmista ruokaohjeisiin ja ihan mitä tahansa tietoa tarvitsen. Joutuu ehkä välillä vähän selaamaan ja kokeilemaan eri hakusanoja ja käyttämään omaakin päätään että löytää haluamansa. Ei se googlekaan sentään ajatustenlukija ole että osaa tarjoilla just mulle personoituja hakutuloksia. 

kyll ne hakutulokset paremmin osu 10vuotta sitten. ei kukaan enään kaytä googlee se sana vaan jäi "googlaa" 

Vierailija
49/49 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö ap ymmärrä keskustelupalstan tehtävää?  Tämä on sosiaalista toimintaa.  Ihmisen ikävä toisen luo.