Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kyselet kaiken palstalta? Etkö osaa käyttää edes Googlen hakukonetta?

Vierailija
13.05.2026 |

Voisiko joku teistä suuhengittäjistä vastata jotka kyselette täältä kaikkea sellaista jonka autistinen lapsikin löytäisi sekunneissa ihan itse hakemalla? Miksi? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa pyöriä paljon eläkeläisiä joilla kaikk i kognitiivinen kapasiteetti menee siihen että saa sen pöytäkoneen edes käyntiin.

Vierailija
2/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellisin tiedonhaku tuntuu ylitsepääsemättömältä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa pyöriä paljon eläkeläisiä joilla kaikk i kognitiivinen kapasiteetti menee siihen että saa sen pöytäkoneen edes käyntiin.

Ei eläkeläisiä vaan erakkoja. Joku palstalla koko ajan asuva kyselee kaikenlaisia tarpeettomia ja ilmeisesti riemuitsee, jos saa jonkun vastaamaan tarpeettomaan kysymykseensä.

Vierailija
4/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yks ja kovin aktiivinen. Testaa jokaisen tekonsa ja mielikuvansa muilla, onko se normaalia. Ja hyvin usien ei ole. 

Vierailija
5/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Kysymys voi olla luokkaa: miten pääsee Helsingin rautatieasemalta Meilahteen. 

Kai ne haluaa vain jutustella? 

Vierailija
6/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hurja... minä olen luullut tätä keskustelupalstaksi. 

Tämä onkin ap:n kaltaisten pikku nihilistien vinku-palsta.  

Vierailija
7/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap kysyy tätä asiaa palstalaisilta eikä googlelta?

Vierailija
8/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko täällä sitten ylipäätänsä järkeviä keskusteluja? 

Vierailija
9/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään keskustelua jos aikuinen ihminen kyselee typeriä. 

Vierailija
10/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa tiilitalo? Onko keskusta vielä auki? Voiko keltaista lunta syödä?

Vierailija
11/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.goethe.de/ins/fi/fi/kul/mag/21737853.html

Esimerkiksi yhteen Google-hakuun tarvitaan yrityksen vuonna 2009 antaman tiedon mukaan, 0,3 wattituntia energiaa. Tämä vastaa 60 watin sähkölampun palamista 18 sekunnin ajan. Vuonna 2018 tehtiin arviolta 50 000 Google-hakua —sekunnissa. Jos lasketaan mukaan yrityksen muu tarjonta, kuten videomateriaali, jota ladataan YouTubeen 400 tuntia joka minuutti, päästään vuoden 2018 osalta yhteensä 10,6 terawattitunnin sähkönkulutukseen. Tämä vastaa suurin piirtein yhden miljoonakaupungin, kuten Hampurin, energiankulutusta. (11,9 TWh vuonna 2018).

Vierailija
12/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt. Kysymys voi olla luokkaa: miten pääsee Helsingin rautatieasemalta Meilahteen. 

No miten sinne pääsee? Et taida tietää.

Vierailija
13/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on keskustelupalsta, ja monet meistä ovat perheettömiä ja yksinäisiä. Ei kaikilla ole edes siskoja tai veljiä joiden kanssa jutella. Googlesta voi tietysti aina katsoa, mutta kyllä ihmisellä on tarve kuulla ja nähdä erilaisia kokemuksia, näkökulmia ja mielipiteitäkin.

Eli samasta syystä kuin haluan välillä olla ihmisten, enkä vain tekoälyn, kanssa tekemisissä.

Vierailija
14/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään keskustelua jos aikuinen ihminen kyselee typeriä. 

Ja vielä vähemmän, jos aikuinen ihminen kirjoittaa typeryyksiä.

Vierailija
15/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, olen 80 v ja ihmettelen ap:n kanssa samaa asiaa. Tei empiirisen tutkmuksen lähipiirissäni ja totesin, että vähiten googlea tästä otannasta käyttävät n 60 vuotiaat.

Kaikki minun tuntemani mummot ja vaarit, jos ei ole muistisairautta, googlaavat eivätkä esitä tyhmiä kysymyksiä millään foorumilla.🤯

Vierailija
16/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sinne pääsee? Et taida tietää.

No löytyihän se vammáínen päivystävä kyselijä.

Vierailija
17/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on keskustelupalsta, ja monet meistä ovat perheettömiä ja yksinäisiä. Ei kaikilla ole edes siskoja tai veljiä joiden kanssa jutella. Googlesta voi tietysti aina katsoa, mutta kyllä ihmisellä on tarve kuulla ja nähdä erilaisia kokemuksia, näkökulmia ja mielipiteitäkin.

Eli samasta syystä kuin haluan välillä olla ihmisten, enkä vain tekoälyn, kanssa tekemisissä.

Olet oikeassa, mutta keskustelu ja yksinkertaisten asioiden kysely ovat ihan eri asioita. T. Se 8-kymppinen

Vierailija
18/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole varmaan itse käyttänyt Googlea viime vuosina. Nyky Google on paskana ja sekaisin. Ja suurin syylinen on se että se ei enää tarjoa suoria hakutuloksia vaan tarpeeksi lähellä olevia ja vastaavia sekä sponsoroituja mainoksia jotka eivät aina vastaa esitettyyn kysymykseen. Välilä silä on ollu vainkeus ymmärtää suomenkieltä ja etenkin yhdyssanat tuottavat vaikeuksia, esimerkiksi kerran koitin hakea tietoa lohikäärmeistä ja Google tarjosi hakutulokseksi erillaisten lohiruokien ja -keittojen reseptejä vaikka se ei ollut mitä hain. Täältä sen sijaan saa vastaukset helpommin ja toisinaan myös lähteetkin niihin.

Vierailija
19/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ole varmaan itse käyttänyt Googlea viime vuosina. Nyky Google on paskana ja sekaisin. Ja suurin syylinen on se että se ei enää tarjoa suoria hakutuloksia vaan tarpeeksi lähellä olevia ja vastaavia sekä sponsoroituja mainoksia jotka eivät aina vastaa esitettyyn kysymykseen. Välilä silä on ollu vainkeus ymmärtää suomenkieltä ja etenkin yhdyssanat tuottavat vaikeuksia, esimerkiksi kerran koitin hakea tietoa lohikäärmeistä ja Google tarjosi hakutulokseksi erillaisten lohiruokien ja -keittojen reseptejä vaikka se ei ollut mitä hain. Täältä sen sijaan saa vastaukset helpommin ja toisinaan myös lähteetkin niihin.

No pakkoko se sitten on sitä suomea ja yhdyssanoja on sinne Googlen hakukenttään syöttää jos ei kerran toimi. Opettele englantia ja tee haut jatkossa sillä jos et muuten osaa.

Vierailija
20/40 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.goethe.de/ins/fi/fi/kul/mag/21737853.html

Esimerkiksi yhteen Google-hakuun tarvitaan yrityksen vuonna 2009 antaman tiedon mukaan, 0,3 wattituntia energiaa. Tämä vastaa 60 watin sähkölampun palamista 18 sekunnin ajan. Vuonna 2018 tehtiin arviolta 50 000 Google-hakua —sekunnissa. Jos lasketaan mukaan yrityksen muu tarjonta, kuten videomateriaali, jota ladataan YouTubeen 400 tuntia joka minuutti, päästään vuoden 2018 osalta yhteensä 10,6 terawattitunnin sähkönkulutukseen. Tämä vastaa suurin piirtein yhden miljoonakaupungin, kuten Hampurin, energiankulutusta. (11,9 TWh vuonna 2018).

Esimerkiksi yhteen AV-trollaukseen tarvitaan yrityksen vuonna 2009 antaman tiedon mukaan, 30 wattituntia energiaa. Tämä vastaa 60 watin sähkölampun palamista puolen tunnin ajan. Vuonna 2018 tehtiin arviolta 50 000 av-trollausta vuorokaudessa.

Tämä vastaa suurin piirtein yhden alle miljoonakaupungin, kuten Porvoon, energiankulutusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä