Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia uusista Nature Babycare -ekovaipoista???

29.09.2008 |

Uudessa Yhteishyvässä oli juttua noista vaipoista. Onko kukaan kokeillu? Jutun koekäyttäjä kehui, onko täällä kellä minkälaisia kokemuksia vaipoista? Kovasti ne kiinnostais eivätkä vaikuttaneet kaupassa ku hintoja vertailun nyt sanottavasti kalliimmiltakaan!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin siis tänään ensimmäistä kertaa ja ihan kivoilta vaikutti. Hyvin piti ja en huomannut eroa verrattuna esim Pampersiin & Liberon vaippoihin.

Ja tosiaan se hintaero ei ollut kanssa kovin suuri.

Meillä on kanssa ollut niiden puhdistuspyyhkeitä. jos ne on ympäristöystävällisempiä kuin muut vaipat niin miksi en ostais ;-)

- Aivilo -

Vierailija
2/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyviltähän nuo vaikuttavat. Ainut miinus on se, että vaipan ulkopinta on hieman karhea ja sitten ei siihen jää teipit kiinni, että sais siitä semmosen pienen paketin, kun roskikseen laittaa..

ja pettynyt olin myös siihen, että eipä ne olekaan ihan maatuvia, vaikka sellaisen kuvan olin saanut.

Mutta onhan nuo silti ympäristöystävällisempiä kuin tavalliset, mutta taidan jatkossa ostaa taas tuttuja, mutta niin hyviä pamppersin vaippoja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v kuivaksiopettelija käyttää ko. housuvaippoja ja 7kk pikkuveikka osakestoilee ja kodin ulkopuolella sit käytetään juurikin noita babycaren vaippoja.

Meidän 4-henkinen perhe tekee niin paljon jätettä muutenkin, et jos edes jollain aikavälillä voi olettaa, et vaipat maatuu tonne kaatikselle, niin sen pari senttiä vaipalta olen kyllä valmis maksamaan...

Vaipat ei minusta eroa Liberoista/Pamperseista juuri muutoin ko mitä Aurelia jo kirjoittikin...

Suosittelen, oikeasti!

Luuk@

Vierailija
4/14 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 5-kiloiselle nuo 4-9kg vaipat oli ainakin liian isoja, eli odottaa nyt kaapissa tytön kasvamista.

Vierailija
5/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on megapissaaja, jolla olen öisin käyttänyt Pampersia. Ainoa, joka pitänyt kuivana läpi yön. En halua yöllä alkaa vaipanvaihtoon. Päivisin meillä käytetään kestoja. Mietin vaan, että voisihan se yksikin kertisvaippa vuorokaudessa olla hieman ympäristöystävällisempi :-)

Vierailija
6/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä eilen ostettu eka paketti ja tänään on ensimmäinen vaippa ollut testikäytössä. En huomannut eroa muihin käyttämiimme vaippoihin, paitsi aavistuksen kovemman tuntuinen vaippa miun mielestä.

Mukavaa että saadaan ympäristöystävällisempiäkin vaippoja myös kertis rintamalle. Meillä myös osakestoillaan ja vauvan kasvaessa varmaan kasvaa myös kestoilun määrä.

Vierailija
7/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta on tosi hyviä vaippoja! kuten joku jo sanoikin,niin mieluummin sitä käyttää ympäristöystävällisempiä vaippoja,jos sellainen vaihtoehto on. näistäkin vaipoista muuten saa sen pienen paketin,kun laittaa tarranauhat kiinni toisiinsa eikä vaipankuoreen :) pampers on minusta huonoin vaippa mitä markkinoilla on,pari pissaa ja heti saa vaihtaa! nämä vaipat kyllä tuntuvat imevän pissaa ihan kunnolla ja yön pärjää hyvin,kun sitä joku kyseli. se miinus on,että ovat kovin pienen tuntuisia,nyt käytössä 4-9kg ja poika on n.6kg ja hoikka ja tuntuvat silti menevän kiinni nippanappa,tosin sama ongelma on myös liberolla. mutta tässäpä meidän kokemukset,jokainen kai kokee nuo vaipat omalla tavallaan,mutta itse en voi kuin kehua,enkä ole kyllä huomannut,että olisivat sen kalliimpia kuin libero tai pampers,tai ehkä en ole katsonut niin tarkkaan.

Vierailija
8/14 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin on pissat ja kakat pitäneet kuin muutkin vaippamerkit. Tosiaan miinuksia tulee siitä ettei niistä saa roskiin vietäessä pakettia ja pienestä koostaa. Meidän tyttö 4kg käyttää muista merkeistä 3-6kg vaippoja, mutta nämä ekovaipat olivat tosi pieniä, juuri ja juuri mahtuivat. Pitäisi kai jo kokeillä seuraavaa kokoa.

Täytyisi vielä isosiskolla kokeilla housuvaippoja.

Tiip

Vierailija
9/14 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tällä palstalla vai toisella, kun joku kirjoitti soittaneensa johonkin ympäristövirastoon ja kyselleensä noista vaipoista. Jäin käsitykseen, että ne olisivat maatumisen kannalta parempia, mutta vain jos ne päätyvät kompostiin. Kaatopaikkakuormassa se on sama, onko ne noita maatuvia vai tavallisia. En ole siis nyt 100% varma miten se meni, mutta tällaiseen käsitykseen jäin.

Ja noin yleisesti kysyisinkin, jos joku itseäni viisaampi tietää... kun vaipat laitetaan roskikseen ja roskiksessa on muovipussi ja muovipussissa viedään isoon roskiin josta ne lähtee jätehuollon matkassa kaatopaikalle, niin pääseekö ne mitenkään maatumaan/hajoamaan sieltä muovipussista?

Ostin paketillisen noita vaippoja ja minusta ne taas tuntui kamalan isolta neloskoko eli 7-18kg. No, meidän tyttö on vasta n.9kg ja aika hoikka/normaali ja onhan tuon koon mentävä niille lähemmäs tuplaten painaville. Lisäksi se häiritsi myös minua, että pinta oli karhea ja aika koppuraksi menee pissavaippa. Ostaisin varmaan lisääkin kuitenkin, jos saisin varmuuden siitä, että ne todella on luontoystävällisempiä kuin muut.

Vierailija
10/14 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota käytiin vaippaosiossa ja pioni08 oli soittanut YTV:lle ja kertoi tuolla kuulemastaan..

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Vierailija
11/14 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut käsityksen, että lapsen ulostetta/pissaa ei saa laittaa kompostiin? Olenko väärässä? Tästä syystä olemme nuo kyseiset uudet vaipat laittaneet normaaliin roskikseen.

Ihan hyviä ovat mielestäni nuo ekovaipat. Muutaman kerran on yön aikana tullut läpivuotoa, mitä meillä ei liberon housuvaipoista koskaan ole tapahtunut . Tuntuvat olevan pikkuisen tosin kooltaan isompia kuin nuo Liberon vastaavan kokoiset, johtunee siitä.

Vierailija
12/14 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa kompostiin, mutta biojätteeseen ei hygieniasyistä. Siis jos on omakotitalo ja komposti, niin sinne vaan. Tosiaan eivät ihan 100% hajoavia ole, mutta kompostiin käyvät kuitenkin.

Ja vaikka ne eivät siellä kaatopaikalla sen muun jätteen seassa maadukaan, niin kannattaa ajatella myös sitä, mistä ne vaipat on tehty. Tavallisissa vaipoissa on muistaakseni 60% (vai 80%?) öljyä ja loput puuta, joten kuluttavat uusiutumattomia luonnonvaroja ihan eri tavalla kuin nämä ekovaipat, jotka ovat uusiutuvista tehtyjä. Jätteen määrä ei siis ole ainoa tärkeä seikka ympäristöystävällisyydessä.

Meillä on nyt ollut jo monta viikkoa käytössä. Tosin tavallisiakin on kun niitä olin tarjouksesta ehtinyt ostamaan varastoon. Minä olen päätynyt siihen, että poltan nuo ekovaipat puun seassa, kun siihenkin soveltuvat. Mielestäni ovat yhtä hyviä kuin muutkin, ja saman ölen huomannut kuin joku muukin täällä, että pampersia paremmin imevät.

En muista mikä koko on käytössä, mutta hyvin istuvat meidän 10kg pojalle, joka on normaalivartaloinen.

Vierailija
13/14 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kappalehintaa ja se oli sama kuin pampersissa/liberossa, en muista kumpi.

Vierailija
14/14 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on megapissaaja, jolla olen öisin käyttänyt Pampersia. Ainoa, joka pitänyt kuivana läpi yön. En halua yöllä alkaa vaipanvaihtoon. Päivisin meillä käytetään kestoja. Mietin vaan, että voisihan se yksikin kertisvaippa vuorokaudessa olla hieman ympäristöystävällisempi :-)

Meillä poika 10kk myös pissaa valtavasti yöllä. Kerran kokeilimme Naturcare-vaippaa yöksi, mutta kun jo yhden aikaan oli vaatteet ja sänky märkänä pissasta, ei tarvinut enää toista kertaa yrittääkään. :( Imukyky ei ole lähelläkään Pampersia, joita meillä siis öisin käytetään. Päivisin kestoillaan kuten teilläkin, mutta välillä reissussa tai kylässä käytetään kertiksiä. Päiväkäytössä lyhyemmällä vaihtovälillä nuo Naturcaret kyllä toimii siinä missä Pampersitkin, mutta koko yöksi ei imu riitä.