Mikä tarve teillä on päteä ja pahoittaa toisten mieli?
Saatteko te siitä jonkinlaisen tyydytyksen itsellenne? Mulla ainakin on päivä pilalla näiden täydellisten äitien kommenteista. Muistanpahan taas pysyä poissa palstalta pahoittamasta mieltäni.
Kommentit (9)
että nää äidit täällä jotka osaa kaiken oikein ja en hyväksy mitään erilaista toimintaa kuin mitä he itse noudattavat, niin ovat oikeasti aika säälittäviä naisia. semmosia reppania jotka on lihoneet muodottomaksi pullataikinaksi, eivätkä omista enää muuta elämää kuin omat lapsensa. Sitten kai se muiden haukkuminen jollaintasolla pönkittää heidän huonoa itsetuntoaan :) no annetaan niiden olla tommosia. Tiedetäänhän me kuitenkin, että jokainen äiti on erilainen ja hyvä niin.
En sitä lukenut, mutta kyllähän täällä sellainen lynkkausmeininki usein on. Jos joku muu tekee jonkun asian erilailla, kuin itse niin sehän on ensinnäkin av:lla todella tuomittavaa. Täällä lisäksi provosoidaan ja provosoidutaan aivan älyttömissä mittasuhteissa. Toki on varmaan niinkin osaksi, että se kirjoitettu sana kuullostaa kovemmalta kuin mitä se olisi puheessa?
Helpommin sanottu, kuin tehty: ei pitäisi pahoittaa mieltänsä täällä tulevista mielipiteistä. Minusta ainakin tuntuu, että palstalla pyörii meidän tavallisten äiti-ihmisten lisäksi paaaaljon muitakin ja he innokkaasti lyövät lusikkansa joka kuumaan soppaan.
Lasten lisäksi elämääni mahtuu mies, työ, koira, harrastuksia, jopa biletystä joskus.
Mutta en väitäkään, että osaisin kaiken oikein. Moni täällä käsitelty asia, joka on joillekin äideille kamala ongelma, ei vain ole mikään ongelma minulle. Esim. lasten kanssa ostoksilla käynti. En vastauksissani hauku ketään, mutta kerron vain miten meillä tehdään ja miten homma toimii meidän perheessä. Ja sehän toimii hyvin: yöt nukutaan, lapset on kuivia alle 2-vuotiaina, syövät kaikkea, kävelevät nätisti, siivoavat lelunsa, jne. Heidän kanssaan voi huoletta mennä lomamatkalle, ostoksille, konserttiin, jne.
Jokaisella on toki oma tapansa toimia lastensa kanssa, mutta jos se oma tapa ei toimi, miksi ei kokeilisi jotain toista tapaa? Esim. kuivaksiopettelukeskusteluissa näkee usein näitä " ei tästä tuu mitään!" - äitejä, jotka ei sitten kuitenkaan suostu ottamaan vinkkejä vastaan, vaikka ne vinkit on monessa muussa perheessä hyväksi todettu.
Minä jaan täällä neuvoja, ehkä kärkeväänkin sävyyn, mutta tarkoituksella en ketään loukkaa. Ja olen saanut täältä paljon hyviä neuvoja. Niiden ja muutaman lukemani kirjan perusteella olen saanut lapseni opetettua aika salonkikelpoisiksi :) He toki remuavat ja leikkivät äänekkäästi kuten lasten kuuluukin, mutta ei siellä minne remuaminen ja leikki ei kuulu.
Lapsia on 3.
T: ei täydellinen äiti, mutta helvetin hyvä äiti kuitenkin ;)
Vierailija:
että nää äidit täällä jotka osaa kaiken oikein ja en hyväksy mitään erilaista toimintaa kuin mitä he itse noudattavat, niin ovat oikeasti aika säälittäviä naisia. semmosia reppania jotka on lihoneet muodottomaksi pullataikinaksi, eivätkä omista enää muuta elämää kuin omat lapsensa. Sitten kai se muiden haukkuminen jollaintasolla pönkittää heidän huonoa itsetuntoaan :) no annetaan niiden olla tommosia. Tiedetäänhän me kuitenkin, että jokainen äiti on erilainen ja hyvä niin.
Joo ei pitäiskään pahoittaa mieltään, mutta sepä se kun väsynyt ja sitten nämä raskaushormonit päälle niin joku kommentti vaan ihan oikeasti kirpasee. Edelleen tuon valjaskeskustelun kommentti numero 10 toiselta kaksosten äidiltä nostaa vedet silmiin. -sen valjasketjun ap-
Vierailija:
ovat oikeasti aika säälittäviä naisia. semmosia reppania jotka on lihoneet muodottomaksi pullataikinaksi, eivätkä omista enää muuta elämää kuin omat lapsensa. Sitten kai se muiden haukkuminen jollaintasolla pönkittää heidän huonoa itsetuntoaan :)
Vierailija:
Joo ei pitäiskään pahoittaa mieltään, mutta sepä se kun väsynyt ja sitten nämä raskaushormonit päälle niin joku kommentti vaan ihan oikeasti kirpasee. Edelleen tuon valjaskeskustelun kommentti numero 10 toiselta kaksosten äidiltä nostaa vedet silmiin. -sen valjasketjun ap-
Ymmärrät kai, että suurin osa täällä oleskelevista pilailee sun kustannuksellasi. Tää vauva-palsta on käsite kaikille camp-huumorin ystäville.
Siis käyttäytyä, joten tuskin ne lapsetkaan ovat sitä mitä väittävät...
että pakko päästä anonyymisti kaatamaan paskaa jonkun muun niskaan, kun kotonakaan ei osata rakentavasti riidellä.