Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätys yllätys

Vierailija
12.05.2026 |

" jugurtti on hyvä kalsiumin lähde, moni on jättänyt tämän pois ruokavaliosta kokonaan" uutisoidaan tänään. Niin- jonkun kummallisen vege-invaasion johdosta ollaan muka unohdettu terveellisen ruokavalion perusteet. Ihan kuin ei olisi jo kauan tiedetty, kuinka tärkeää kalsium on esim luustolle, hampaille, kasvaville, lapsille, imettäville äideille jne. On vaan jotenkin alettu kuvittelemaan, että yhtäkkiä pelkät kasvikset ovat ihmisten ruokaa. Sitten suositellaan esim kaalia kalsiumin lähteenä.  Okei, aletaanko kaikki syömään joka päivä pelkkää kaalia? Ihan uskomatonta humpuukia, ettei ihmiset saisi syödä muuta kuin kasviksia. Eräs tälläinen Instassa pyörinyt nuori vege-tyyppi/ some-vaikuttaja kuoli aliravitsemukseen, kun söi pelkkiä kasviksia ja hedelmiä. Miksi sitten pitää alkaa valmistamaan jotain teollisia kaurahössötyksiä ja kutsutaan niitä jugurteiksi. Ja ovat muka terveellisempiä kuin oikeasta maidosta valmistetut jugurtit. Ihan turhaa hössötystä sanon minä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön luonnonjugurttia joka päivä t .Sanna

Vierailija
2/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin valion tehtaanmyymälässä ja ostin vahingossa soijajugua. Vasta kotona huomasin. Luulin ostaneeni maustamatonta aitoa jogurttia. Roskiin meni, ihan karmeeta oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko yleensäkin paljon elämänohjeita Iltalehdeltä, ap? Jos et, mikä on ongelmasi? Ei tarvitse hypätä kaivoon vaikka Iltalehti käskee. 

Vierailija
4/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse muiden eläinlajien maitoa mihinkään. Paitsi tietysti omaan itsekkääseen tyyliinsä nauttiakseen juustosta tai suklaasta, mitäpä siitä että muunlajisilta äideiltä riistetään lapset muutaman päivän ikäisinä pois.

Vierailija
5/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin valion tehtaanmyymälässä ja ostin vahingossa soijajugua. Vasta kotona huomasin. Luulin ostaneeni maustamatonta aitoa jogurttia. Roskiin meni, ihan karmeeta oli.

Et sitten osaa lukea? Kyllä se ihan siitä purkista käy ilmi, ei tarvitse edes lukea pientä pränttiä. Aivan varmasti siinä sinunkin purkissasi luki isolla fontilla mitä se sisältää. 

Vierailija
6/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan pysty semmoista määrää maitotuotteita päivässä käyttämään, mitä pitäisi. Maitotuotteet saavat mm. hengityksen haisemaan pahalta ja paha jälkimakukin on maidossa. Jos en ole muusta ravinnosta saanut tarpeeksi kalsiumia, niin sitten siitä on varmaan puutosta.

Vierailija
7/7 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse muiden eläinlajien maitoa mihinkään. Paitsi tietysti omaan itsekkääseen tyyliinsä nauttiakseen juustosta tai suklaasta, mitäpä siitä että muunlajisilta äideiltä riistetään lapset muutaman päivän ikäisinä pois.

Jassoo. Kumminkin Raamatun mukaan liki ihmiskunnan alkuajoista asti on eläinmaitoja käytetty. Jos se sopii Jumalalle, niin saisi sopia kyllä sinullekin.

Ja meillähän ei soija eikä mantelit edes kasva. Mistä sitä kasvimaitoa sitten saadaan, jos tulee joku kriisi maailmalla ja niiden maahantuonti loppuu? Eihän meille täällä pohjoisessa sitten jää kuin kaura vaihtoehdoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi