Mikäs tämä tai-chi 5 min joka päivä -laihdutus on?
Minulle tulee koko ajan mainosvideoita hienoista tuloksista, kun lähtee treenaamaan tällä ohjelmalla. Olen siis heidän kohdeikäinen ja etsin youtubesta kivoja jooga/pilates/jumppa kotona tehtäväksi.
Videoiden mukaan 28 päivässä muuttuu kropps timmiksi ja lähtee senttikaupalla mm vyötäröstä.
Tulokset on hienoja ja kiinnostaa, mutta tuntuu kyllä uskomattomalta että tuommoisella seisoskelujumpalla noin paljon kiinteytyisi.
Onko kukaan kokeillut! Tai nähnyt tarkemmin mitä liikkeitä siinä tehdään?
Joka päivä 5 min liikkeet? Eihän siinä ehdi kuin lämmitellä.
Kommentit (8)
Mun teksis mieli kokeilla japanilaista hidashölkkää, mutta se näyttää niin hölmöltä, etten kehtaa .
Tuohon laihdutukseen en osaa sanoa, ja 5 min on kyllä lyhyt aika. Rohkenen hiukan epäillä.
Mutta se laji. Tai-chi on ihan hiton hyvä laji, jos sen tekee kuten pitää. Sanon tämän saleilla käyneenä, ja erilaista lyönti/ potku - asiaa puuhastelleena.
Menee vähän mystiseksi, mutta sanon silti. Et ainoastaan tee niitä liikkeitä, olet itse osa sitä liikettä, muutut liikkeeksi. Ehdotan että tutustut, ja kaivat esille mitä siitä sanotaa. Suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon laihdutukseen en osaa sanoa, ja 5 min on kyllä lyhyt aika. Rohkenen hiukan epäillä.
Mutta se laji. Tai-chi on ihan hiton hyvä laji, jos sen tekee kuten pitää. Sanon tämän saleilla käyneenä, ja erilaista lyönti/ potku - asiaa puuhastelleena.
Menee vähän mystiseksi, mutta sanon silti. Et ainoastaan tee niitä liikkeitä, olet itse osa sitä liikettä, muutut liikkeeksi. Ehdotan että tutustut, ja kaivat esille mitä siitä sanotaa. Suosittelen lämpimästi.
Näin juuri se tuttavani sanoi, joka niihin puistojumppiin osallistui. Hän jatkoi harjoittelua jossain ryhmässä myös sitten talvella. Sanoi, että kun siihen pääsee sisälle ja oppii kunnolla ne liikkeet, niin niitä voi hyvin tehdä ihan yksin kotonakin, mutta ryhmässä siihen tulee hänen mukaansa joku ihan uusi ulottuvuus, joka on enemmän kuin pelkkää liikettä. Hän sanoi myös löytäneensä itsestään lihaksia, joita ei tiennyt ennestään olevan olemassakaan, myös kehon liikkuvuus parani huomattavasti. Itse harrastan pilatesta, joka myös on tosi tehokas, vaikkakin lempeä laji, mutta olen monesti ajatellut vielä joskus kokeilevani tuota tai chitä.
Mikä on asian pilates sitten! Sellaistakin mainostetaan.
Harmi kun ei pääse tutustumaan liikkeisiin ennen kuin pitää ostaa joku paketti. En halua sitoutua mihinkään ennenkuin tiedän millainen se on,
Ei tuollaisia paketteja ole pakko ostaa. Voi katsella niiltä YouTube -videoilta miltä homma näyttää ja jos haluaa varmistaa tekevänsä liikkeet oikein, käy sitten jonkun alkeiskurssin jossa voi opetella alkeet. Aika pitkälle pärjää kyllä myös perus kehontuntemuksella ja maltilla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on asian pilates sitten! Sellaistakin mainostetaan.
Harmi kun ei pääse tutustumaan liikkeisiin ennen kuin pitää ostaa joku paketti. En halua sitoutua mihinkään ennenkuin tiedän millainen se on,
Luulisi kirjastosta saavan lainaksi pilates-kirjan ihan kirjastokortilla vaan. Ei tarvitse ostaa kurssia.
Vaikka tämä onkin trollaus niin ihan vaan varmuuden vuoksi.
Kyseessä on huijaus, kuten IHAN KAIKKI nämä tällaiset "saavutat X kun teet asiaa y vain 5 min päivässä. Maksa meille Z euroa niin kerromme miten".
oli se sitten "laihdut","rikastut", "saat six packin vatsaasi"...
Tottakai sulle tulee tällaisia, jos kerran olet profiloitunut jumppavideoiden etsijäksi. Kaikenmaailmaisia ihmekonsteja mainostetaan, joilla kunto kasvaa ja kilot karisee, ja aina ihan kuin itsestään. Vain muutama minuutti päivässä riittää. Onneksi niihin ei ole pakko uskoa, tai vaikka uskoisikin, niin ei muutaman minuutin päivittäisellä kuntoharjoittelulla voi onneksi mitään kauhean pahaa aikaan saada. Sinänsä tuo tai chi on ilmeisesti yllättävän hyvä kuntoilumuoto, näin ainakin sanoi eräs tuttavani, joka osallistui yhtenä kesänä tuollaiseen tai chi harrastajien puistojumpparyhmään.