Joko ootte ostaneet maskeja ja käsidesiä varastoon?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Hoida nyt se koronatraumasi, ei ole häpeä. Ihmiset on erilaisia, jotkut järkyttyy tuollaisesta.
Kyllä mä järkytyin, kun jäätävä väsymys koronoiden jälkeen kesti kuukausia ja hapenottokyky tuntui olevan taivaan tuulissa lähes vuoden - oppi olemaan kiirehtimättä, kun ei pystynyt kunnolla hengittämään, jos yritti. Valitettavasti kuntokin rapautui, joten liikuntaharrastus piti aloittaa alusta.
Ja mullehan jäi näköjään pysyväksi "pieni" haju- ja makuaistiongelma. Tai johon tuohon on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä ja maskeja jäi koronaepidemiasta. Ei heti tarvitse ostaa uusia.
Muistan hyvin kun menin työantajan suosituksesta ensimmäisen kerran maski kasvoillani kauppaan ja kuinka joku n. 35-vuotias nainen (ilmeisesti elämänkoululainen) jäi tuijottamaan. Se junttiämmä ei saanut millään silmiään irti minusta. Kassatyttö ei onneksi ollut yhtä juntti, eikä muukaan kaupan henkilökunnasta. Päin vastoin. Kassojen suojaksi tuli sitten myöhemmin ne pleksit, jotka ovat jääneet monessa kaupassa pysyviksi. Kauppias varmaankin huomasi, että pleksit pitävät henkilökunnan terveenä myös flunssa-aikoina.
Ei siis kannata vähätellä pleksejä, maskeja ja käsidesiä.
Tota... miksi ei? Siksi, koska joku tuijotti sinua? Ihan tutkitusti niistä maskeista ei ole hevonhumpan hyötyä. Enkä itse tiedä yhtäkään kauppaa jossa vielä olisi ne pleksit, enkä asu missään pikkukylässä. Käsidesiä taas eivät tarvitse kuin densot ja lääkärit.
Maskit vähensivät pisaratartunnan leviämisaluetta. Tämän luulisi tietävän jokainen, paitsi nämä elämänkoululaiset. Maski ei niinkään suojannut itseä (jollei maski ollut ffp2), tavallinen maski suojasi muita SINULTA, jos satuit olemaan jo saanut viruksen.
Ihme, että tätä yhä joutuu selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. En ole ostanut kumpaakaan mainitsemistasi kertaakaan elämässäni. En edes koronan aikana, koska en panikoi jostain vtun flunssasta. Sama koski myös sika- ja lintuflunssia. Rokotteita en luonnollisesti edes harkinnut.
Eli et siis välitä paskan vertaa kanssaihmisistäsi?
Itse käytän maskia, jos joudun menemään sairaana esim. apteekkiin, lääkäriin yms. pakolliseen menoon. Muutoin pysyn kipeänä kotona.
No kuule. Sen kerran kolmessa vuodessa kun olen pari päivää kipeänä, en yksinkertaisesti liiku kotoa mihinkään. Kas näin. Joten millä perusteella en välitä muista ihmisistä?
Sillä perusteella, mitä itse kirjoitit! Lue hitaasti uudelleen mitä kirjoitit. Maskilla ja käsidesillä suojeltiin MUITA. Ei niinkään itseä!
Ostan aina vessa- ja talouspaperin jättikokoisissa paketeissa. Tulee edullisemmaksi, eikä ne pilaannu. 😅
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan. En ole ostanut kumpaakaan mainitsemistasi kertaakaan elämässäni. En edes koronan aikana, koska en panikoi jostain vtun flunssasta. Sama koski myös sika- ja lintuflunssia. Rokotteita en luonnollisesti edes harkinnut.
Pääsee taas kaltaisesi piikkikammoiset foliohatut öyhöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä ja maskeja jäi koronaepidemiasta. Ei heti tarvitse ostaa uusia.
Muistan hyvin kun menin työantajan suosituksesta ensimmäisen kerran maski kasvoillani kauppaan ja kuinka joku n. 35-vuotias nainen (ilmeisesti elämänkoululainen) jäi tuijottamaan. Se junttiämmä ei saanut millään silmiään irti minusta. Kassatyttö ei onneksi ollut yhtä juntti, eikä muukaan kaupan henkilökunnasta. Päin vastoin. Kassojen suojaksi tuli sitten myöhemmin ne pleksit, jotka ovat jääneet monessa kaupassa pysyviksi. Kauppias varmaankin huomasi, että pleksit pitävät henkilökunnan terveenä myös flunssa-aikoina.
Ei siis kannata vähätellä pleksejä, maskeja ja käsidesiä.
Tota... miksi ei? Siksi, koska joku tuijotti sinua? Ihan tutkitusti niistä maskeista ei ole hevonhumpan hyötyä. Enkä itse tiedä yhtäkään kauppaa jossa vielä olisi ne pleksit, enkä asu missään pikkukylässä. Käsidesiä taas eivät tarvitse kuin densot ja lääkärit.
En tiedä missä tuppukylässä asut, mutta isommissa liikkeissä, kuten K-Supermarketeissa, Prismoissa ja jopa Lidlissä on pleksit kassoilla. Myös ulkomaille ne tulivat jäädäkseen.
Varmasti jossain Kallion nisti-Alepassa ei ole pleksejä, kun kaupat ovat pieniä kuin persereikä.
No kuule. Sen kerran kolmessa vuodessa kun olen pari päivää kipeänä, en yksinkertaisesti liiku kotoa mihinkään. Kas näin. Joten millä perusteella en välitä muista ihmisistä?