Miten tämmöiseen pitäisi suhtautua? Työnantajan sanomista..
Lähin esimieheni pyysi minut tänään kahden kesken huoneeseensa ja kysyi miten minulla menee, koska hän ja muut työntekijät ovat huomanneet minun olevan kauhean väsynyt viime aikoina?
On totta että olen juuri palannut 4 päivän sairaslomalta jolla olin kovan flunssan takia, mutta haloo;
eikö silloin ihminen yleensä olekin väsynyt???
Mielestäni en ole nukahdellut/haukotellut töissä ja olen hommani hoitanut niinkuin ennenkin.
Pitäisikö tästä nyt päätellä että olen jotenkin " tarkkailun" alla, tuli sellainen tunne.
Kommentit (7)
Koska esimies itsekin sen sanoi: " Olemme huomanneet, että.."
Ilmeisesti asiaa on oikein puitu poissaollessani.
Mutta mielestäni olen ollut ihan oma itseni jos ei lasketa sitä flunssaa joka otti aika koville.
Taisin tosiaan olla yhtenä päivänä vähän normaalia hiljaisempi töissä ennen saikulle jäämistäni kun oli huono olo. Onko se nyt ihme?
Johan heti aletaan juoruamaan.
Mua tuollainen hiukan ärsyttää, jostain syystä.
ap
Sitten toisaalta on työnantajan edustajan homma pitää huolta töntekijöistä. Jos joku on ollut susta huolissaan ja kertonut tämän eteenpäin on esimiehen melkein pakko ottaa asiaan kantaa. Ensinnäkin niiden muiden takia, ettei tule tilannetta jossa toiset tekevät sun työt (edes siis ajatusta tällaisesta). Sitten toisaalta esimies pelastaa oman nahkansa kun juttelee kanssasi, et sitten ainakaan voi sanoa, ettei sinua ole huomioita. Hänen olisi pitänyt vielä sanoa, että aina voi menne työterveyteen juttelemaan jos siltä tuntuu. (Tai mikä systeemi teidän töissä onkaan.) Silloin hän olisi aivan putsklaara puhtailla vesillä jos vaikka jotain tapahtuu.
Mä suhtautuisin silleen, etten ainakaan antaisi aihetta mihinkään puheisiin ja olisin tyytyväinen että minusta välitetään.
No jos joku mun alaisista olisi just ollut kyllä neljä viikkoa sairaslomalla, niin kyllä minun mielestä olisi ihan itsestään selvää kysellä, että miten menee. Oli syy sairaslomaan mikä tahansa, niin kyllä kai neljän viikon sairaudesta menee tervehenkisimmältäkin hiukan voimat vähiin ja saattaa olla esimerkiksi tarpeen sopia työkuormista.
Joissain työpaikoissa saattaisi olla odottamassa neljän viikon työt. Silloin on kyllä yleensä kohtuullista miettiä vähintäänkin aikatauluja uusiksi ellei sopia muita työnjakoja.
Minusta kyllä kuulostaa ihan siltä, että työyhteisösi on ihan vilpittömästi ollut huolissaan sinusta ja välittävät sinusta. Neljän viikon sairasloma on kuitenkin melko harvinainen ja poikkeuksellinen.
Vierailija:
No jos joku mun alaisista olisi just ollut kyllä neljä viikkoa sairaslomalla...... Neljän viikon sairasloma on kuitenkin melko harvinainen ja poikkeuksellinen.
AP:han puhui 4 PÄIVÄN saikusta
Sori, mun moka. Mä ajattelinkin, että hiukan outoa.
7
Niin, sairaslomani oli todellakin 4 päivän pituinen ja ihan niinsanotusti normaali flunssa.
Minulla on koeaika lopuillaan ja mietin nyt että olenko jollain lailla erityistarkkailun alla?!
Kovin montaa kertaa en ole ollut sairauden takia poissa töistä, 2 kertaa lapsen takia ja kaikista poissaoloistani on lääkärintodistukset.
Mitään voinnistani huolestumista esimies ei ilmaissut eikä maininnut työterveyshuolto tms.
ap
Hyvähän se on, jos esimies ilmaisee huolensa sinun hyvinvoinnistasi, ota apu vastaan! Vai oletko masentunut tai työuupunut?