Youtube täyttyy tekoälysonnasta
Hain tänään Youtubesta ohjevideota erääseen käsityöhön. Hakutuloksista noin 90% oli jo esikatselukuvan perusteella tekoälyllä tehtyjä videoita, jotka liittyivät löyhästi aiheeseen. On todella ärsyttävää jos ja kun jatkossa saa etsiä tarvitsemaansa videota miljoonien (?) tekoälyvideoiden seasta. Eikö tota AI-tulvaa saada mitenkään kuriin???
Kommentit (22)
Ensin liikaa mainoksia ja nyt tekoälykuraa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ne voi jättää pois tulevaisuudessa
Tekoäly voi tunnnistaa ne
Toivotaan, että tekoäly pelastaa meidät tekoälyltä :D
Saman huomannut.
Valtavasti AI valevideoita toisen puolueen mustamaalaamiseksi ym.
Mihinkään et voi enää luottaa,jos et ole tarkkana.
Naamioitu vielä oikeiksi uutisiksi.
Kaikki on nyt tätä kirottua AI:tä. Homma on mennyt jo siihen että töissä ihmiset chattailevat keskenään tekoälyviestein, mikä on anteeksi nyt vaan täysin naurettavaa. Siis et pysty työkaverin kanssa hoitamaan asiaa omin sanoin? Lisäksi sitten tosiaan tämä että some alkaa olla täynnä tätä jaskaa, ihan sama mitä haluaa katsoa tai mitä tietoa hakea. Ja aivot sen kuin rappeutuvat rappeutumistaan...
Mua ärsyttää noi tekoälyllä tehdyt eläinvideot. Ovat kyllä niin aidon näköisiä.
Minulle tulee atkuvasti videoita, joissa kissa toimii parturina, tai muuten vaan ihmisten hommissa ja saa sähinäraivareita.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset menevät lankaan, vaikka kyseessä on aivan selvästi tekoälyvideo. Typerykset.
vihaan teko älyä. teko äly pitäisi tappaa
Vierailija kirjoitti:
rasisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rasisti
Tekoälyr ei oo rotu eikä edes heimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset menevät lankaan, vaikka kyseessä on aivan selvästi tekoälyvideo. Typerykset.
Hyväuskoiset uskovat nuo eläinvideot oikeiksi! Veikkaanpa, että onnettomuudet eläinten ja ennenkaikkea villieläinten kanssa lisääntyvät huimasti koska ihmiset eivät enää ymmärrä varoa. Siellä on on aivan käsittämätöntä tekoälymateriaalia. Sama koskee mukalääkäreiden tekemiä terveysvideoita. Ja taas hyväuskoiset uskoo.
Mä tykkään ihan hirveästi joistain tekoälyllä tehdyistä esim. eläinaiheisista videoista. Mutta ne on niin selvästi AI:tä, ettei niitä voi mitenkään luulla aidoiksi - eikä tekijä ole sitä edes tavoitellut. Niitä voi verrata lähinnä piirrettyihin tai animaatiofilmeihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ihan hirveästi joistain tekoälyllä tehdyistä esim. eläinaiheisista videoista. Mutta ne on niin selvästi AI:tä, ettei niitä voi mitenkään luulla aidoiksi - eikä tekijä ole sitä edes tavoitellut. Niitä voi verrata lähinnä piirrettyihin tai animaatiofilmeihin.
Kyllä, mutta on paljon heitä jotka eivät osaa katsoa niitä tekoälyllä tehdyiksi. Esimerkiksi lapset uskovat helposti, että myrkkykäärmekin voi olla kiltti kun sille on kiltti. Tai krokotiili, karhu pentunsa kanssa, elefanttilauma vasikoineen, leppoisasti lepäilevä leijonalauma, jne. Eivät kaikki aikuisetkaan ymmärrä, ja näitä samoja tekoälyvidoita katsotaan ympäri maailmaa.
Youtubessa pitäisi oikeasti olla todella tehokas filtteröinti tuolle AI-slopille. Spotify jossain vaiheessa siivosi ison kasan AI:lla "tuotettua" musiikkia alustalta.
Harmittaa! Olen automies ja katson aina uusia automalleja youtubesta mutta suurinosa videoista tekoälypaskaa! Kuka näitä tekee?
Äänikirjapalveluissakin on nykyään paljon tekoälylukijoita. Haluan ihmisen lukeman kirjan, en mitään sielutonta robottilukijaa.
Mulla on tuttava, joka jakaa jatkuvasti niitä söpöjä eläinvideoita (ja täytyy sanoa, että joskus pitää katsoa kahteen kertaan että vakuuttuu tekoälyn käytöstä) kun samalla julistaa että tekoäly on stnasta.
Tässä yksi tekoälyllä tehty karhuvideo. Mitä mieltä?
Luulen, että ne voi jättää pois tulevaisuudessa
Tekoäly voi tunnnistaa ne