Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arto Satonen kritisoi opposition vappupuheita kovasanaisesti

Vierailija
06.05.2026 |

"Vähän villoja" Satonen kuittasi opposition puheet.

Entisen työministerin mukaan Suomen taloushaasteet eivät opposition tai SAK:n lääkkeillä parane.

Vappupuheissa vähän villoja | Uusi Suomi Puheenvuoro

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo pystyyn nostettu sika voisi jo olla vaiti?

Vierailija
42/44 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on talous lähtenyt raketoimaan oikeiston sekoiluilla.

Minulla ainakin oma talous raketoi, palkankorotus, bonus, osakekurssit, osingot,..

Mitä olet tehnyt väärin kun ei taloutesi kasva?

Aika ällöttävää kehua tuollaisella 10 000 hallituksen aiheuttaman konkurssin jälkeen, ja kun on 342 800 työtöntä.

Siksihän äänestetään jotta saadaan itselle etuja. Etkö ymmärrä miksi politiikka on olemassa.

Samalla lailla köyhä äänestää SDP ja saa sen 10 EUR korotuksen tukiin. Minä äänestän Kokoomusta ja saan 20 000 EUR lisää palkan päälle. Ero on vain siinä että minun vaurastumiseni tulee yrityksiltä, ei valtiolta. Köyhän raha maksetaan valtion pussista ja kuormittaa julkista taloutta ja veronmaksajien taakkaa mikä aiheuttaa vihaa.

Tuo on aika lyhyt näköistä toimintaa. Pian huomaat maksavasi vartiointi ja terveyspalveluista kuin olisit maksanut veroja vuodessa.

Se että pienessä valtiossa menee 90 miljardia köyhäinapuun ei ole tervettä.

Onkin seuraus ja aika Suomen valtion talouden mennä nurin.

Köyhäinapuun?

Se 90 miljardia menee mm.: sosiaali- ja terveyspalvelut (hyvinvointialueiden toiminta) ja varhaiskasvatus, eläkkeet, työttömyysturva ja lapsilisät.

Nekö on nyt oikeiston mielestä köyhiä koskevia ja turhia?

Olette törkeitä.

Eläkkeitä ei makseta valtion budjetista. Tuon paskan levittäminen on tärkeää lopettaa, koska joku voi vielä uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto on kyllä pahinta mainosta Rovaniemen yliopistolla. Kuin iso juliste, missä todetaan näin laadutonta koulutusta tarjoamme.

Vierailija
44/44 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on talous lähtenyt raketoimaan oikeiston sekoiluilla.

Minulla ainakin oma talous raketoi, palkankorotus, bonus, osakekurssit, osingot,..

Mitä olet tehnyt väärin kun ei taloutesi kasva?

Aika ällöttävää kehua tuollaisella 10 000 hallituksen aiheuttaman konkurssin jälkeen, ja kun on 342 800 työtöntä.

Siksihän äänestetään jotta saadaan itselle etuja. Etkö ymmärrä miksi politiikka on olemassa.

Samalla lailla köyhä äänestää SDP ja saa sen 10 EUR korotuksen tukiin. Minä äänestän Kokoomusta ja saan 20 000 EUR lisää palkan päälle. Ero on vain siinä että minun vaurastumiseni tulee yrityksiltä, ei valtiolta. Köyhän raha maksetaan valtion pussista ja kuormittaa julkista taloutta ja veronmaksajien taakkaa mikä aiheuttaa vihaa.

Tuo on aika lyhyt näköistä toimintaa. Pian huomaat maksavasi vartiointi ja terveyspalveluista kuin olisit maksanut veroja vuodessa.

Se että pienessä valtiossa menee 90 miljardia köyhäinapuun ei ole tervettä.

Onkin seuraus ja aika Suomen valtion talouden mennä nurin.

Köyhäinapuun?

Se 90 miljardia menee mm.: sosiaali- ja terveyspalvelut (hyvinvointialueiden toiminta) ja varhaiskasvatus, eläkkeet, työttömyysturva ja lapsilisät.

Nekö on nyt oikeiston mielestä köyhiä koskevia ja turhia?

Olette törkeitä.

Eläkkeitä ei makseta valtion budjetista. Tuon paskan levittäminen on tärkeää lopettaa, koska joku voi vielä uskoa.

Puhut täyttä paskaa.

"Valtio maksaa eläkket niille, joiden työeläke on hyvin pieni tai sitä ei ole kertynyt lainkaan.

Julkinen sektori (Valtion omat työntekijät): Valtio toimii työnantajana ja maksaa omien entisten työntekijöidensä eläkkeet. Nämä maksetaan valtion budjetista, ja varoja ammennetaan myös Valtion Eläkerahastosta (VER).

Yrittäjät ja maatalousyrittäjät: Koska yrittäjien (YEL) ja maatalousyrittäjien (MYEL) omat eläkemaksut eivät riitä kattamaan kaikkia eläkkeitä, valtio maksaa merkittävän osan näistä eläkkeistä suoraan verovaroista."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi