Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALKURASKAUS JA BAKTEERIVAGINOOSI

käyttis566
05.05.2026 |

Tein 27.5 positiivisen raskaustestin ja sen jälkeen huomasin, että minulla saattaa myös olla bakteerivaginoosi. 

Kävin asiasta lääkärissä, he tekivät gynekologisen tutkimuksen ja katsoivat kai jotain tulehdusarvoja virtsanäytteen kautta. 
Tulehduksia ei ilmeisesti ollut koska lääkäri sanoi että kaikki ookoo.

Sitten minulle määrättiin Flagyl 500mg. 
Hetken siinä pohdiskeltuani kerroin kummilleni että minulle määrättiin tämmöinen lääke. 
Hän sanoi heti että älä käytä. 
Hän oli saanut itse keskenmenon saman tien kun oli asettanut kyseisen paikallislääkkeen.

Soitin sitten lääkärille uudestaan, hän sanoi että käytä vaan. 
No, marssin sitten apteekkiin hakemaan kyseisen lääkkeen ja farmaseutti kysyi minulta että oletko raskaana? Sanoin että olen ja hän sanoi että tätä ei saa käyttää ensimmäisellä kolmannella.

Silti lääkärit väittävät että sitä saa käyttää mutta farmaseutit eivät suosittele käyttöä. 

Sain myös erikoislääkäriltä kuulla että tämä on hyvä lääke käyttää raskauden aikana mutta hän ei edes tutkinut minua ja suositteli silti kyseistä lääkettä. Pakkaus selosteteessa lukee että lääkäri voi katsoa tilannekohtaisesti lääkkeen käytön ja asiakkaan oireiden mukaisesti.

Myös minua tutkineen hoitajan puolelta oli erittäin puutteellinen ja epäammattitaitoinen ja huoneessa juoksi koko ajan toisia lääkäreitä, kun minä olen pöydällä jalat auki.

Hoitaja myös totesi bakteerivaginoosin ihan vain sen takia että itselläni oli semmoinen tuntemus että se saattaisi olla.

Mitä mieltä olet kyseisestä lääkkeestä ja mitä kokemuksia teillä on? Olisi mahtava kuulla ja saisi myös vähän tsemppiä ja uskoa tähän että voiko tuota nyt käyttää vai ei…

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi ensimmäisellä kolmanneksella, mutta sen jälkeen. Farmaseutit tietävät oikeasti paljon lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä