Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kohdannut kateutta muilta äideiltä lapsesi sukupuolesta?

Vierailija
04.05.2026 |

Jos olet, miksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin 

Vierailija
2/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taita olla hieman yksinkertainen tai muuten sekaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin 

Ei yllätä enää mikään mitä ihmiset tekee

Vierailija
4/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut äidit saattavat olla kateellisia siitä että joku on saanut esimerkiksi poika tai tyttövauvan (jos itse on toivonut sitä, eikä toive toteutunut)

Vierailija
5/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Yksi kaveri sai tietää että saa toisen pojan ja alkoi sen jälkeen jotenkin kilpailuhenkiseksi ja korostamaan miten hänellä menee paremmin. Minulla siis sekä poika että tyttö.

Vierailija
6/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan ole huomannut. Itselläni on molempia.

Muistan kuitenkin isän, joka oli kuin maansa myynyt neljännen tytön syntyessä. Eli hänellä saattoi olla tällaisia tunteita. Olin itse vielä tosi nuori ja lapseton. 

Vierailija
7/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut äidit saattavat olla kateellisia siitä että joku on saanut esimerkiksi poika tai tyttövauvan (jos itse on toivonut sitä, eikä toive toteutunut)

Älyn juhlaa.

Vierailija
8/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin 

Kyllä monet toivovat tosi paljon jompaa kumpaa.  Ja jos sukupuoli tuottaa pettymyksen, voi se tuoda kateuden tunteen. 

Vierailija
9/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älyn juhlaa.

Älyn kanssa tällä tunteella ei ole mitään tekemistä. 

Vierailija
10/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran eräs ulkomaalaistaustainen äiti puuskahti leikkipuistossa "you're so lucky to have a girl". Eikä silleen vitsinä vaan ihan vakavalla naamalla, ja ihan puskista, oltiin vaan siinä juteltu jotain kevyttä small talkia. Olin kyllä aika ihmeissäni.

Vierailija
11/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap taita olla hieman yksinkertainen tai muuten sekaisin...

Lähinnä itse olet yksinkertainen,  jos et tunnista arkaaisten tunteiden olemassaoloa.

Vierailija
12/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, ovat ihastelleet meidän poikaa. Tuollaisen kun saisi jne. Ei hän tosin kovin useasti enää kotona käy, kun opiskelee toisella paikkakunnalla.

Vierailija
13/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni sisimmässään toivoo lapsensa olevan tyttö tai poika. Usein se peitetään kuluneella fraasilla, että pääasia on terve lapsi.

Näin se tietysti onkin, mutta haaveissa on jompikumpi vahvasti. Ei todellakaan aina, mutta usein.

Vierailija
14/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni sisimmässään toivoo lapsensa olevan tyttö tai poika. Usein se peitetään kuluneella fraasilla, että pääasia on terve lapsi.

Näin se tietysti onkin, mutta haaveissa on jompikumpi vahvasti. Ei todellakaan aina, mutta usein.

Jokainen lapsi on tyttö tai poika.

Vierailija
15/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siinä ittelläkin polla sekaisin, kun ultrassa sanotaan että tyttö se on tälläkin kertaa!  Siis toista tyttöä tehtiin, mutta poikapa olikin! Ja kyllä! Saman talon eräs vanha neiti ei tervehtinyt enää, kun menin vaunujen kanssa. Tilanteeseen jotenkin sopi ehkä se vanha hokema: " Jolla onni on , se onnen kätkeköön".

Vierailija
16/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan ole huomannut. Itselläni on molempia.

Muistan kuitenkin isän, joka oli kuin maansa myynyt neljännen tytön syntyessä. Eli hänellä saattoi olla tällaisia tunteita. Olin itse vielä tosi nuori ja lapseton. 

Meidän isä oli kans naama rutussa ja mutissut ettå tulispa nyt poika, tuli kuitenkin kolmas tyttö ja oli pitkään mörtsi, sit äiti synnytti pojan itse asiassa 2 poikaa sen jälkeen mut eipä äijän käytös muuttunut paremmaksi. 

Vierailija
17/17 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti. Mutta pari kertaa kuullut, kuinka helppoa on tyttöjen äidillä, kun omat lapseni käyttäytyneet kauniisti ja rauhallisesti (esim.ravintolassa tai kylässä) ja vieressä pojat sekoilleet ja huutaneet. Mielestäni nämä eivät ole mitään sukupuolijuttuja kyllä ja se on ärsyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme