Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loop hoidon jälkeen, mitä kuulu teille?

Vierailija
19.12.2011 |

Oletko joutunut samaan hoitoon, miten pian? Onko kaikki saatu pois jo tuolla yhdellä hoidolla? Miten jatkossa mennyt? Onko papa pysynyt puhtaana?

T. Rv 16, Cin 3

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ollut papat ok ja kolme lastakin meillä nykyään...

Mutta kyllä muistan sen häpeän, kun aikoinaan jouduin sukupuolitautien polilla ravaamaan ja sit sain vielä läheetteen tohon Looppiin, jonka kylläkin teki aivan ihana mies gyne Hyksissä.

Eli en menettäis yöuniani tuon takia.

Vierailija
22/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2000 tehty loop, olin silloin parikymppinen. Oli papa luokka 3. Sen jälkeen papa on aina ollut 1 ja olen saanut kaksi lastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta hienolta:)

Vierailija
24/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tehtiin loop. Uudestaan hoitoa ei ole tehty, papa on ollut siitä lähtien puhdas.

Vierailija
25/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saatiin pois. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ja yhden lapsenkin saanut. Nyt taas raskaana. :) Tarkemmin tutkittiin ekan raskausen aikana kohdunsuuta, mutta kaikki oli ja meni niinku pitikin.

Vierailija
26/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-07 tehty loop hoito, sen jälkee kaikki papat ollu puhtaat, yksi lapsi -09 syntyny, raskauduin ekasta yrityksestä..

Vierailija
27/35 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoita Hsil?

ap

Vierailija
28/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö usein papassa?

Vierailija
29/35 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen papa aina puhdas. Oli vaikea syövän esiaste ja laajalle levinnyt.

Vierailija
30/35 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuranta-papassa vuoden paasta oli taas epanormaali loydos, kavin kolposkopiassa ja siina nakyi etta epanormaali alue oli niin pieni ettei loop-hoitoa tarvinnut heti toistaa. Uusi papa 6kk paasta oli puhdas. Laakari sanoi mulle etta jos nuo lievat muutokset jattaa hoitamatta (siis ei tee loop-hoitoa), 75% niista paranee silti itsestaan eika muutu syovaksi.

Vierailija
31/35 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saada syöpä jos on HVP-tartunta (noin 80% ihmisistä se on) vai saada syöpä, jos on solumuutoksia vai saada syöpä ylipäänsä?

Jos on hoitamaton HPV eli syövän esiaste kohdussa, eikä sitä hoidata, niin se muuttuu syöväksi vuosien saatossa. Jos sen hoitaa esiaste aikana (eli menee siihen loop hoitoon, jossa muuttuneet solukot poistetaan kokonaan), niin sitten se on kerralla hoidettu ja riski uusiutua on mitätön, ellet saa uutta tartuntaa joltakin

Tässä menee nyt monta asiaa vikaan. HPV EI ole syövän esiaste, vaan vain se virus. Solumuutoksia voi tapahtua viruksen seurauksena, mutta nekään eivät kaikki ole syövän esiasteita. HPV-positiivisuus muuttuu suurimmalla osalla negatiiviseksi parin vuoden kuluessa ilman mitään solumuutoksia.

Yt. CIN3 & LOOP-hoidon jälkiseurantatuloksia odotellen

Vierailija
32/35 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/35 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ketju mut laitan kuitenkin. mulla todettiin hpv2019,tarkkailtu,ja nyt loopissa oli hsil cin2 2 joka saatu puhtain marginaalein pois.tammikuulla Papa. vuosina loopin jälkeen 4 viikkoa,loop ei tuntunut missään. sitä ei kannata pelätä,vain se ankan nokan laitto sattui vähän. onko täälä kohtalo tovereita?

Vierailija
34/35 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2021 HPV positiivinen seulonnassa mutta papa puhdas. Sitten 2v kuluttua kontrollissa HPV oli yhä positiivinen ja papa ASCUS. Sain lähetteen kolposkopiaan jossa koepaloissa CIN3. Tehtiin loop-hoito onnistuneesti ja 6kk kontrollissa HPV:kin oli negatiivinen. Otin 2 annosta Cardasil-rokotetta hoidon ja kontrollin välissä, 3. pitäisi ottaa mutta ei ole varaa kun olen nyt lapsettomuushoidoissa ja kaikki rahat menee sinne. Lapsettomuuslääkäri joskus alkututkimusten aikaan kommentoi että kohdunnapukka loopista johtuen on ehkä nyt vähän konstikkaan muotoinen toimenpiteitä ajatellen mutta hän vaikuttaa sittemmin tottuneen siihen ja kaikki toimenpiteet on menneet hyvin. 

Seuraava papa-kontrolli on vuoden päästä syksyllä. 

Vierailija
35/35 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 jatkaa että joo looppi oli kyllä tosi paljon kevyempi toimenpide kuin olin luullut. Ei sattunut ollenkaan koska oli puudutus. Jälkivuodosta varoiteltiin ja ostin varoitusten myötä varmaan ensimmäistä kertaa eläessäni pikkuhousunsuojia, joita tarvitsinkin sitten vain yhden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi