Mitkä on olleet traagisimmat yleisesti koskettaneet tapahtumat?
Siis sellaiset tapahtumat mitkä on koskettaneet lähes kaikkia suomalaisia, joista on joko uutisoi uutisoitu tai sitten koskettaneet samaa paikkakuntaa tai henkilökohtaisesti.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tšernobyl 1986
Estonia 1994
Konginkangas 2004
Tsunami 2004
Lapuan patruunatehdas ja nämä.
2008 finanssi/subprime kriisi. Ainakin oman sijoitussalkun arvo laski lähes 200k tuona vuonna.
Estonia koska asuttiin silloin saaristossa
Olof Palmen murha
Venäjän hyökkäys Ukrainaan
Vilja Erikan kohtalo. Minulla oli silloin suunnilleen samanikäisiä lapsia itselläni, ja muistan itkeneeni lohduttomasti tuon lapsiparan kohtelua.
Myös pienen Milo-pojan kohtalo järkytti minua suuresti.
Minua eivät ehkä traagiset onnettomuudet järkytä niin paljon kuin ihmisten silmitön pahuus, joka kohdistuu puolustuskyvyttömään olentoon.
Vierailija kirjoitti:
Estonia oli kyllä tragedia, kosketti siten että se taoahtui niin lähellä, ja varmaan melkein jokainen on joskus ollut ruotsinlaivalla, moni myös sillä joka silloin oli Estonia.
Aina karminut ajatus olisiko tajunnut paeta ajoissa vai olisiko vain lopulta hukkunut pimeydessä.
Venäjän hyökkäys Ukrainaan (heittämällä pahin), lisäksi tsunami ja 9/11.
Vierailija kirjoitti:
Konginkankaan onnettomuus.
Lahden MM-hiihtojen dopingkäry.
Myyrmannin pommi.
Jokelan kouluampuminen.
Viertolan kouluampuminen.
Mietitääs, mikä ei kuulu joukkoon.
Kaikenlaisiin uutisiin on aina turtunut kun niitä on tullut vuosikymmeniä kaikista tuuteista, mutta siitä Washington Postin toimittajan murhasta suurlähetystössä Turkissa järkytyin jostain syystä tosi paljon. Keskellä kirkasta päivää menee hakemaan avioliittolupaa suurlähetystöstä, tuleva vaimo odottaa kadulla ja mies ei koskaan palaa. Ihan järkyttävää, varsinkin kun myöhemmin tihkui tietoja tapahtuneesta.
Nuijasota
Suuret kuolonvuodet
Isoviha
Suuret nälkävuodet
Suomen sisällissota
Talvisota
Tsunami, erityisesti kosketti Indonesian tilanne. Siellähän ei ole koskaan edes tarkasti pystytty määrittämään uhrimäärää, koska niin moni kuoli, tai jäi kateisiin. Siellähän ei ollut mitään mahdollisuuksia samanlaiseen tunnistamistoimintaan koska kuolleita oli lähes 200000.