CV:n teko ärsyttää
Pituus saa olla maksimissaan sivun, mutta siihen pitäisi saada kerrottua yhteystiedot, osaaminen, työkokemus, koulutus, kielitaito... Pitää kertoa vain relevantti työkokemus, mutta ei saa olla aukkoja työhistoriassa. Pitää olla lyhyt yhteenveto siitä kuka on ja kertoa miksi juuri minä, mutta ei saa kuitenkaan olla montaa lausetta koska rekrytoijat vain silmäilee CV:n, mutta pitää kuitenkin olla kohdennettu, josta löytyy vain ne sanat joita työpaikkailmoituksessa mainitaan.
Miten olette ratkaisseet? Siis haluan ihan tosissani saada toimivan CV:n. Tällä hetkellä pääsen CV:lläni noin 3/10 hakukerrasta haastatteluun, eli ei se ole ihan surkeimmista päästä, mutta se on todella riisuttu versio.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen multitalentti sä olet jos ei sivu riitä?
Mä olen ollut tauotta työelämässä vuodesta 2007, CV ehkä puoli sivua.
Sinne listataan työhistoria ja koulutukset, saatekirjeessä sitten voi runoilla kuinka olet se timanttinen dynaaminen tiimipelaaja joka antaa aina 101%
Kuinka monessa työpaikassa olet ollut, jos puoli sivua kattaa työhistoriasi vuodesta 2007?
Aukot ei ole ongelma. olen toiminut kauppatieteiden kirjailijana, Askon työntekijänä, tiimarin työntekijänä ja Tansaniassa oppaana. Siitä vaan selvittämään pitääkö paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne listataan työhistoria ja koulutukset, saatekirjeessä sitten voi runoilla kuinka olet se timanttinen dynaaminen tiimipelaaja joka antaa aina 101%
Kuinka monessa työpaikassa olet ollut, jos puoli sivua kattaa työhistoriasi vuodesta 2007?
2007-3/2016 ensimmäinen työpaikka, 4/2016-> nykyhetki, toinen työpaikka.
Loput sivusta sitten koulutuksia ja vastuu/osakeyhtiöiden hallitus/luottamustehtäviä
Vierailija kirjoitti:
Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.
Minä tein. Täältä luin sellaisesta. Heti tärppäsi ja sain haluamani työn!
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä tarvita kovin montaa koulutusta ja työpaikkaa tai muuta relevanttia mainittavaa, kun sivu on täynnä eikä välttämättä riitäkään. Sain aikaisemmin juuri ja juuri mahtumaan yhdelle sivulle, mutta uusimmat neuvot olivat että pitää olla esittelyteksti ja töiden sisällöistä pitää kertoa ranskalaisilla viivoilla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon päässyt vanhanaikaisella cv llä kyllä haastatteluihin. Nyt tosin työkkärin ihminen kehotti tekemään canvalla pohjan ja lisäämään kuvan. En tajua. Ei ole töitä ja sisältö merkitsee.
Nyt ei olla työkkärissä ihan ajan tasalla CV:n osalta. Ei ikää, ei kuvaa. Paitsi jos työssä ulkonäkö on se jolla sopparin saa.
Itse olin cv-kurssilla ja vetäjä selitti ihan pokkana että ihan hyvin voi iän laittaa (ja kuva), kyllä se kannattaa laittaa. Ei, se on vanhanaikaista eikä sitä missään suositella.
Mä laitan aina iän (s.1982) jos ei kelpaa niin olkoot kelpaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Aukot ei ole ongelma. olen toiminut kauppatieteiden kirjailijana, Askon työntekijänä, tiimarin työntekijänä ja Tansaniassa oppaana. Siitä vaan selvittämään pitääkö paikkansa.
Mitä tarkoittaa kauppatieteiden kirjailija? Uteliaisuudesta kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kauppatieteiden kirjailija? Uteliaisuudesta kysyn.
Olen kirjoittanut kauppatieteistä kirjan. Siinä käsiteltiin osakesijoittamista pohjoismaissa. Harmi vaan että jäi kesken eli ei ole julkaistu.
Pyydä tekoälyä tekemään tekemään se niillä ohjeilla millä haluat ja sitten muokkaat sitä tekoälyn luonnosta haluamaasi suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Pyydä tekoälyä tekemään tekemään se niillä ohjeilla millä haluat ja sitten muokkaat sitä tekoälyn luonnosta haluamaasi suuntaan
Älyllistä laiskuutta. Ne tiedot pitää kuitenkin antaa tekoälylle, niin eikö sitä nyt samalla vaivalla voisi tehdä itse koko homman?
Mun CV on 2 sivua pitkä. Hyvin oon päässyt haastatteluihin aina, joten mielestäni ei ole liian pitkä.