Suomalaiset on taas saaneet viettää neljää päivää lomaa töistä ja kohta onkin helluntai
Kommentit (47)
Oliko Ap itse töissä vappuna, sekä nyt viikonloppuna?
Aloittaja ei käy töissä. Muutoin hän olisi tiennyt, että vapun aatto ei ole vapaapäivä.
Eli pidäpä sinä ap sossupummi suusi supussa.
Juhannusaaton voisi siirtää lauantaihin.
Vierailija kirjoitti:
AP on takuulla joku yksityisyrittäjä jolla menee huonosti. Hänen mielestään ihmisistä pitäisi päivästä toiseen rutistaa kaikki irti muutaman kymmenen vuoden ajan. Ei näin. Nuoria pitäisi saada paljon paremmin työelämään mukaan eikä nostella eläkeikää. Suomessa työnantajat kuitenkin vaativat nuoriltakin pitkää työkokemusta ja siihen päälle vielä soveltuvaa koulutusta. Jokainen ymmärtää mikä tässä on ongelmana ilman rautalangasta vääntämistäkin.
Ei se töissä käy ollenkaan. Eikä sillä ainakaan mitään firmaa ole.
Vierailija kirjoitti:
AP on takuulla joku yksityisyrittäjä jolla menee huonosti. Hänen mielestään ihmisistä pitäisi päivästä toiseen rutistaa kaikki irti muutaman kymmenen vuoden ajan. Ei näin. Nuoria pitäisi saada paljon paremmin työelämään mukaan eikä nostella eläkeikää. Suomessa työnantajat kuitenkin vaativat nuoriltakin pitkää työkokemusta ja siihen päälle vielä soveltuvaa koulutusta. Jokainen ymmärtää mikä tässä on ongelmana ilman rautalangasta vääntämistäkin.
Ei varmasti ole mikään yrittäjä, vaan joku kakara jolla ei juurikaan työhistoriaa ole.
Äitienpäivä. Juhannus. Nauttikaa niin kauan kun ei ole hyttysiä.
Todennäköisesti jonkun kokkarin tenava, jolla ei työhistoriaa lainkaan. Odottelee suojatyöpaikkaa vanhempien kautta. Elelee Kelan tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sekoita helatorstaita ja helluntaita, jota vietetään sunnuntaina.
Helatorstaita vietetään to 14.5. On vapaapäivä.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Neljä päivää? Ei monessa paikassa vappuaatto ole lomapäivä.
Julkisella taitaa olla, koska Alkot menevät kiinni normaalia aikaisemmin. Tyhmät ovat töissä tai yksityisellä duunissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sekoita helatorstaita ja helluntaita, jota vietetään sunnuntaina.
Helatorstaita vietetään to 14.5. On vapaapäivä.
T.eri
Lisään vielä että helluntai on su 24.5.
No ei ole vappuaatto julkisella sektorilla vapaapäivä, eikä ole koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vuorotöissä oli töitä päivistä riippumatta tietyn kierron mukaan. Nyt eläkkeellä ei ole ainuttakaan vapaapäivää, tai lomaa.
Jonnet ei tajuu.
Lestaperse alapeukuttaa aina. Kuole harhaoppinen kiovan sika.
30.4 ei oo mikään vapaapäivä. 1.5 on, joten suurimmalla osalla oli 1 vapaapäivä.
Ei tietty koske poliiseja, palomiehiä, lääkäreitä jne.. Eli kaikilla ei olut edes tuota yhtä vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vapun ja viikonlopun, tulin juuri kotiin. Huominen on vapaa, kokonainen päivä.
Mä olin töissä vapun ja viikonlopun, vielä huomenna ja ylihuomenna töihin. Sitten on mun vapaat. V*tuttaa tollanen yleistäminen, mitä ap tekee. Olen ihan umpisuomalainen. Teen vuorotöitä surkealla tuntipalkalla - en ole kuukausipalkalla ja aina lomilla. Mutta mun duuniapa ei uhkaa AI viedä.
Vierailija kirjoitti:
30.4 ei oo mikään vapaapäivä. 1.5 on, joten suurimmalla osalla oli 1 vapaapäivä.
Ei tietty koske poliiseja, palomiehiä, lääkäreitä jne.. Eli kaikilla ei olut edes tuota yhtä vapaata.
Silloin saa arkivapaan.
T. 30v vuorotyötä tehnyt
Tämän vapun vapaat kyllä osuivat kohdalleen, väh 10h päivässä maalannut kämpän kuistipuita (kaiteet, pylväät ym) ja ulkoseiniä/räystäslautoja. Muuten en juuri välitä arkipyhäilyistä.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on jo ajat sitten siirretty kesäkuun kolmanteen viikonloppuun, jotta olisi vähemmän vapaapäiviä. Juhannus on alunperin ollut 24.6 joka edelleenkin kalenterissa on Jussin päivä. Esimerkiksi Virossa vietetään juhannusta silloin kuin se oikeasti on, miksi ei Suomessa? Vastaava tilanne jos joulu siirrettäisiin joulukuun kolmanteen viikonloppuun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Monella alkaa silloin loma, jolloin he saavat ylimääräisen lomapäivän. Tämä ei ole reilua muita kohtaan. Ja maksaahan kolmen päivän viikonloppu satoja miljoonia kansantaloudelle.
Miten talous nousee sillä, jos viettää aikaa työpaikalla, vaikka töitä ei ole? Mulla on nollatunteja lähes päivän verran joka viikko. Olenkin siirtymässä nelipäiväiseen työviikkoon. Tienaan kyllä palkkani, mutta projekteja ei vain ole tarpeeksi.