Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaetaan pieniä niksejä kodin viihtyisyyden lisäämiseen

Vierailija
02.05.2026 |

Olen yrittänyt etsiä googlaamalla pieniä ja edullisia niksejä, miten taikoa kotiin hetkessä lisää viihtyisyyttä, mutta kaipaisin lisää vinkkejä. Jos oletetaan että kotona on perussiistiä, mitkä ovat ne pienet jutut joilla te muut saatte kodista vähän raikkaamman, kodikkaamman ja kutsuvamman? Omia konstejani ovat:

- Keittiössä ja wc:ssä muutama tuore kukka tai vihreä oksa pienessä maljakossa raikastamassa tunnelmaa. Joskus yksikin kukka voi riittää.

- Tippa tai pari eteeristä öljyä, kuten appelsiinia, sitruunaa, laventelia tai sekoitusta

- Kaunis petaus sängyssä

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneessa yöpöydän yllä valaisin josta valoa voi säätää portaattomasti. Halpa (Ikeasta pari kymppiä ) tapa lisätä elämänlaatua huomattavasti, en tulisi toimeen enää ilman.

Millainen sulla on?

https://www.ikea.com/fi/fi/p/nymane-seinae-lukuvalaisin-antrasiitti-504…

Vierailija
22/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet huonekasvit, harmoniset värit, raikas tuoksu eli tuuletus. Puhtaat ikkunat ja luonninvaloa sisään. Ei tavarakasoja vaan kaappiin piiloon suurin osa. Lemmikkieläimet ja klassinen musiikki, kirjat, taide, tekevät omasta kodistani kodikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tuoksua tulee kun sitruksella pyyhkäisee tiskialtaan.

Joskus laitan pikkuisen kardemummaa kahvinkeittimen puruihin, saa kotoisan pullan tuoksun sotkematta taikinalla.

Kerran viikossa kukkakimppu. Tunnelmavaloja ja jos paljon sohvatyynyjä, niin meillä olkkari siistiytyi kuomattavasti kun vaihdoin tyynynpäälliset samanvärisiin, vaikka muuten ovat keskenään erilaiset.

Johdot piiloon

Vierailija
24/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tykkää mut mä polttelen päivittäin suitsukkeita :)

Tuoksuu hyvälle ja rauhoittaa mieltä. 

About puoltuntia palaa kerralla se yks tikku

Vierailija
25/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus laitan pikkuisen kardemummaa kahvinkeittimen puruihin, saa kotoisan pullan tuoksun sotkematta taikinalla.

Kerran viikossa kukkakimppu. Tunnelmavaloja ja jos paljon sohvatyynyjä, niin meillä olkkari siistiytyi kuomattavasti kun vaihdoin tyynynpäälliset samanvärisiin, vaikka muuten ovat keskenään erilaiset.

Johdot piiloon

Juuri tällaisia vinkkejä hain, kiitos! Nuo sitruuna- ja kardemummaniksit oli minulle ihan uusia 😊

Ketjuun on tullut ilahduttavan paljon vastauksia. En osannut sitä avauksessa niin hyvin selittää, mut hakusessa oli juuri tällaiset ”minikikat”. 

Vierailija
26/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis AP.

Vierailija
27/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhdas koti vetää puoleensa" -Kiilto-

Vierailija
28/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Ellenin Italian keittiötä vai Jarinko se on kun olen johonkin hänen reseptehinkin törmännyt somessa, no sama se, heillä oli upea astiakaappi, sellainen turkoosi jossa oli lasiovet ja siellä sisällä erilaisia lautasia, vuokaa ja kippoa ja kuppia ja se näytti tosi kotoisalta kokonaisuudelta, sellaiselta että haluaisi päästä niillä kokkailemaan ja syömään. Onnistuneet ostokset selvästikin vaikkei ollut mitään kokonaista sarjaa.

Vierailija
29/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johdot piiloon

Juuri tällaisia vinkkejä hain, kiitos! Nuo sitruuna- ja kardemummaniksit oli minulle ihan uusia 😊

Ketjuun on tullut ilahduttavan paljon vastauksia. En osannut sitä avauksessa niin hyvin selittää, mut hakusessa oli juuri tällaiset ”minikikat”. 

Kiva että kelpasi 🤗

Oon 6 vuotta yrittäny tehdä pieniä ihmeitä meidän huushollille. Kaikki tavarat ja kalusteet on peritty, saatu tai löydetty, ja niin eriparia kuin olla ja voi. 

Mut nuo pikkukikat auttaa, rahaa kun ei ole pistää kaikkea uusiksi.

Olen myös pikkuhiljaa tapetoinut joka huoneen eriväri-teemaisiksi. Tappettitaivas -sivustolta löytyy välillä tosi upeitakin tapetteja ihan superpoistohintaan. Käy opiskelijabudjettiini.

Makkarista oon nyt aika ylpeä, tästä tuli semmonen ranskalainen budoaari Moulin Rouge hengessä. Makkariprojektia tein kyllä kaksi vuotta ja kolusin niiiiin monta kirpparia että löytyi just oikeanlaista samettia ja peilinkehyksiä ja valurautajalkalamppuja, minirahalla tietenkin.

Sen sain viimekesänä aikaiseksi, vanhassa puutalossa kun asutaan, että pingotin semmosiin vanhoihin rimoihin pitsiverhoa. Tuli yllättävän söpöt "ötökänestimet" ikkunoihin. 

Vierailija
30/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä ulos, auttaa todella paljon kodin viihtyvyyteen.

Vierailija
31/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustuskrääsä pois. Vain tarpeellisia esineitä.

Kolea asunto.

Vierailija
32/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhkö pihalle

Vierailija
33/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljatölkit kerätään pussiin ja parvekkeelle ja biojätteet viedään päivittäin.

Ne kaljatölkit voi myös palauttaa kauppaan samalla kun hakee uusia (kuitenkin päivittäin käyt). Niistä maksetaan rahaa. Wink wink, köyhä juoppo!

Vierailija
34/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että sadat tyhjät kaljatölkit lisäävät parvekkeen viihtyisyyttä?

Ei niitä niin paljon hamstrata.

Vierailija
35/45 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustaa jollain teemalla, luontoaihe,väri tai tyyli.

tulee kokonaisuus.

Vierailija
36/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot, verhot, pöytäliinat ja sängynpeitto. Näissä olen taikonut työpaikkakunnan tilapäisasunnon kodikkaaksi, vaikka lähtökohta on ollut usein aika karu.

Sisustuskrääsää en ole koskaan harrastanut. Matkamuistot ja muut ovat visusti lasikaapissa, jossa häiritsevät mahdollisimman vähän.

Kasvit ovat kivoja, mutta minulla ne eivät yleensä pysy elossa niin pitkään, että voisi sanoa niistä olevan iloa. 

Perussiisteys on tietenkin itsestäänselvyys. Pois tahrat ovista, hämähäkinseitit katosta ja pölypallerot lattioilta. 

Vierailija
37/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viherkasvit, verhot, matot, taulut, kauniit koriste-esineet, torkkupeitot, koristetyynyt.

Kaikkee ylimääräistä pölynkeräjää, sanon mä.

Vierailija
38/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä ei ehkä kaikille sovi, mutta meidän kodissa on ollut kiva. Eli tein lasten piirustuksista yhdelle seinälle ”taidenäyttelyn” eli kehystin mun lempi teoksia ja sit välillä lisätään siihen uusia tai vaihdetaan joku vanha pois ja uusi tilalle. Ihana väriläiskä ja lapset on niin ylpeitä kun ovat päässeet mukaan sisustamaan kotia.

Vierailija
39/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni täydet tölkit jääkaapissa luo enemmän viihtyisyyttä kuin tyhjät tölkit parvekkeella. 

Vierailija
40/45 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut tasaisin väliajoin, parin vuoden välein, torista uudet verhot. Halvalla saan kauniita, myös käsin kudottuja vintage verhoja tai vanhaa marimekkoa. Sitten laitan taas kiertoon. Tämä piristys maksaa noin 20€ vuodessa (kun ostaa ja myy). Kierrätys kunniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi