Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenimanipuloitu ruoka ja ravinteet mitä pelloille levitetään

Vierailija
02.05.2026 |

Eivät toimi, 

Minä olen elännyt aikaa jolloin hyvälle maaperälle alettiin kasvattamaan ensimmäisiä geenimanipuloituja ruokia ja niille tehtiin myrkytys, asiassa oli sellainen buumi että sanottiin että tämän vuoden 2satoa ovat oikeasti hedelmällisiä ja maaperä kestää sen mutta ei enä sen jälkeen. Kaupan vihannes ja hedelmäosasto täynä herkullisen näköisiä vihanneksiä ja hedelmiä.

Voi niitä aikoja, tämä tosin ei ollut suomessa.

Minun mielestä suomessa pitäisi kyllä lannoittaa pelto eläinten lannalla ilman kemiallisia lannoitteita tai myrkkyjä

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos geenimanipulaatiolla saadaan aikaan resistenssi tuholaiselle, joka muutoin joudutaan torjumaan kemikaaleilla, niin se manipulaatio on todennäköisesti ympäristön kannalta parempi.

Jos manipuloitu kanta on selkeästi vanhaa satoisampi, joudutaan maaperää melko varmasti lannoittamaan ja/tai kastelemaan enemmän. Ei ne sadot tule tyhjästä.

Vierailija
22/23 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se ole ihme että kokonainen sivilisaatio on epäterveellisimmässä kunnossa kuin ikinä, kun kaikki ruoka mitä syödään on periaatteessa pelkkää myrkkyä täynnä. Ihan mielenkiintosia noi videot netissä, kun  tulee vastaan esim jostain lobstereistakin, miten ne viljellyt lobsterit ei enää edes vajoa veden pohjaan, vaan ne kelluu, koska ne on täyteen myrkkyjä ja kasvatettu epänormaaleiksi. Normaali lobsteri valahtaa veden pohjaan tyytyväisenä. 

Hitsin ikävää suomen lobsterikannalle :DDD

Miten siellä Venäjällä muuten menee?

Se oli vaan esimerkki mikä osui ekana mieleen. Ei mitään hajua miksi otat Venäjän esiin suomalaisella palstalla. Tai miksi ylipäätään otat itseesi tuntemattoman ihmisen kommentista ja omasta näkemyksestään. Mahtaa olla itsetunnon kanssa vakavia ongelmia, mitkä kannattaa käydä tsekkaamassa, jos itse ei ole kykeneväinen tekemään asialle muuten mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä se ole ihme että kokonainen sivilisaatio on epäterveellisimmässä kunnossa kuin ikinä, kun kaikki ruoka mitä syödään on periaatteessa pelkkää myrkkyä täynnä. Ihan mielenkiintosia noi videot netissä, kun  tulee vastaan esim jostain lobstereistakin, miten ne viljellyt lobsterit ei enää edes vajoa veden pohjaan, vaan ne kelluu, koska ne on täyteen myrkkyjä ja kasvatettu epänormaaleiksi. Normaali lobsteri valahtaa veden pohjaan tyytyväisenä. 

Lobstereista? Mistä vtun lobstereista? Se on HUMMERI. Toisekseen, gmo-viljely on Suomessa kutakuinkin olematonta ja sekin vähä kokeellinen erittäin tarkkaan säädeltyä ja valvottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme