Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vain kyllästynyt Helsinkiin

Vierailija
01.05.2026 |

Kaikki paikat on nähty ja niissä ei ole mitään ihmeellistä. Jos haluaa esim.. teatteriin, voi matkustaa sen puoli tuntia kotikaupungista sinne kerran kahdessa vuodessa.Sama aika menisi jostain päin Helsinkiäkin.

Joku Seurasaari tms, no okei, se on (kai) ihan kiva, mutta mieluummin menen oman kaupungin metsään, jossa ei tule ketään vastaan.. Ravintoloilla en tee yhtään mitään. Helsingissä kaikkialla on ihmisiä. Omassa kaupungissani saan usein olla jopa yksin kuin joku julkkis, oli sitten kyse kaupasta tai kuntosalista.

Mitä siellä Helsingissä on oikein tarkoitus tehdä? Kysyn ihan vilpittömästi.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta sitten kytkintä äläkä täällä itke!

Ai siitä hyvästä kotikaupungistani vai? Ap

Vierailija
22/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, mitä Helsingissä on tarkoitus tehdä. Minä vastaan, että ihan samaa, mitä muuallakin eli käydä töissä, kasvattaa perhettä ja elää mahdollisimman mukavaa elämää, mitä se sitten itsekullekin tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun sisälläsi asuuskin sellainen maalaisjuntti

En ole maalainen, mutta olen ihan mielelläni välillä maalaisjuntti. Ap

Vierailija
24/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkissä on sentään jotain työmahdollisuuksia vielä. Hakaniemen kauppahalli ja teurastamon alue on ihan jees. Ja parhaat ravintolat ja livemusiikki tietysti siellä. Ja jotkin erikoisliikkeet.

Muuten aika yliarvostettu ja -hinnoiteltu paikka. Esim. Tampere on paljon paremmalla paikalla säiden, maaston ja vesistöjen suhteen. 

Vierailija
25/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen kyllästynyt. Helsingissä on liikaa nykyään ulkkiksia. Katukuva on liian värikäs ja levoton kun nistejäkin on niin paljon. Mietin jatkuvasti minne muualle voisin muuttaa.

Millä alueella asut?

Kaikkialla sama

Vierailija
26/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatopaikka HELLsinki on!

Jälleen HELLsinkiloiset roskasivat puistot.

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢

Vierailija
27/73 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatopaikka HELLsinki on!

Jälleen HELLsinkiloiset roskasivat puistot.

🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢

Ole sinä maalaistollo loinen vaan hiljaa!

Vierailija
28/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki oli 2010 luvun ekoina vuosina mukava paikka. Nykyään tunnelma ja ihmiset muuttuneet jotenkin kireämmäksi ja kolkommaksi, kauheasti päihdeongelmaisia, ihan muualta tulleita ja kaikenlaista pahoinvointia sekä levottomuutta, paikat rupsahtaneempia ja likaisempia.

Vierailija
29/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hkissä on sentään jotain työmahdollisuuksia vielä. Hakaniemen kauppahalli ja teurastamon alue on ihan jees. Ja parhaat ravintolat ja livemusiikki tietysti siellä. Ja jotkin erikoisliikkeet.

Muuten aika yliarvostettu ja -hinnoiteltu paikka. Esim. Tampere on paljon paremmalla paikalla säiden, maaston ja vesistöjen suhteen. 

Helsingissä ja ylipäätään pk seudulla on selvästi keskimääräistä korkeampi työttömyys, ja jokaiseen paikkaan enemmän hakijoita.

Vierailija
30/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä maakunnassa sitten kaikkea löytyy niin hyvin. 7 kilometrin päästä löytyy laadukas ruokapaikkakin ABC ja sen kruununjalokivi eli noutopöytä. Yksi kansanmusiikkitapahtumakin on tuossa kesällä 27 kilometrin päässä.

Vierailija
31/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen kyllästynyt. Helsingissä on liikaa nykyään ulkkiksia. Katukuva on liian värikäs ja levoton kun nistejäkin on niin paljon. Mietin jatkuvasti minne muualle voisin muuttaa.

Millä alueella asut?

Helsingissä. Se riittää sijaintitiedoksi tänne.

Onko Helsingissä pakko asua? Muuta pois sen sijaan että nariset täällä 😊. 

Vierailija
32/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sen tyyppinen ihminen, ettei todennäköisesti missään ole hyvä. Kaikki paikat kyllästyttää ajan oloon.

Vierailija
33/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieli taipuu moniin juttuihin, mutta en voi ymmärtää miten jotakuta haittaa se, että vastaan tulevan tuntemattoman ihmisen ihonväri on eri kuin itsellä. Tuo nistijuttukin on kuin maalaisten kuvitelmista. Helsinki on siitä kiva, että ei ole mikään pakko pyöriä nistipiireissä vaan voi ihan itse valita seuransa. Esimerkiksi itse vietin wappua akateemisessa ystäväporukassa kantakaupungissa. Nistejä paikalla 0 kpl. Niin ja hauskaa oli.

Aloittajalle: Jos viihtyy parhaiten omassa seurassaan ilman muita ihmisiä, niin ehkäpä Suomen isoin kaupunki ei ole sulle oikea paikka. Itse nautin korkeakulttuurista, ravintoloista ja fiksusta seurasta enkä voisi kuvitella asuvani missään muualla Suomessa.

Vierailija
34/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pikkukaupungista kun tuli Helsinkiin niin se oli portti isoon maailmaan. Hälinää, ravintoloita, kauppoja ym. Mutta se aika on mennyt. Ei enää ole livenä kiva käydä. Tavarat ostetaan netistä. Ehkä joissain futuristisissa aasialaisissa kaupungeissa on vielä sellaista wow efektiä.

Vierailija
35/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alueella asut?

Eläkeläisvanhempieni peräkammarissa täällä maalla mutta olen kyllä kuuööut helsingistä paljon. 

Vierailija
36/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole kulttuurin hevijuuseri niin eihän hesulissa ole mitään sen kummempaa tarjottavaa. Asumisen keinotekoisen kalleuden takia kannattaa muuttaa muualle, elintaso kohenee kummasti.

Vierailija
37/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki oli 2010 luvun ekoina vuosina mukava paikka. Nykyään tunnelma ja ihmiset muuttuneet jotenkin kireämmäksi ja kolkommaksi, kauheasti päihdeongelmaisia, ihan muualta tulleita ja kaikenlaista pahoinvointia sekä levottomuutta, paikat rupsahtaneempia ja likaisempia.

Et tainnut olla Helsingissä juhlistamassa wappua? Ei ollu kireitä ihmisiä eikä kolkkoa ilmapiiriä vaan yleisesti kiva ja pirteä fiilis. Ehkä suomalaisetkin ovat oppineet ottamaan hieman fiksummin, kun ei ollut känniääliöitä samalla tavalla kuin 90-luuvlla. Paikkojen rupsahtamisesta olen täysin eri mieltä - täällä on aivan mielettömät panostukset remontteihin ja ehostukseen. Kaikki fiksataan eikä anneta ränsistyä.

Vierailija
38/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia asua Helsingissä kuin käväistä täällä turistina, idiootti. Sinä mitään paikkoja ole nähnyt, idiootti.

Vierailija
39/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut olla Helsingissä juhlistamassa wappua? Ei ollu kireitä ihmisiä eikä kolkkoa ilmapiiriä vaan yleisesti kiva ja pirteä fiilis. Ehkä suomalaisetkin ovat oppineet ottamaan hieman fiksummin, kun ei ollut känniääliöitä samalla tavalla kuin 90-luuvlla. Paikkojen rupsahtamisesta olen täysin eri mieltä - täällä on aivan mielettömät panostukset remontteihin ja ehostukseen. Kaikki fiksataan eikä anneta ränsistyä.

No vappu on poikkeus, silloin on poikkeuksellisen paljon iloista porukkaa liikkeellä muuallakin Suomessa, varsinkin yliopistokaupungeissa.

Eri

Vierailija
40/73 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tervetuloa Imatralle 🤗

Täällä on kaunista ja rauhallista. Ihania halpoja taloja ja lyhyt matka luontoon. 

On teatteria, taidenäyttelyitä, isoja ja pieniä kauppoja, jopa erikoisliikkeitä vaikkakin vähenevissä määrin. Eläväinen keikkakulttuuri ja kesäsisin tapahtumia. 

Tulkaa tulkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi