Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ujostelee vielä vanhempanikin?

Vierailija
01.05.2026 |

Esim vastakkaista sukupuolta

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-v nainen, aina ollut ujo ja varsinkin kun miehistä kokemus täys 0, punastun aina jos joku mies edes puhuu minulle. Todella kiusallista.

Vierailija
22/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisikäisen "ujostelu" on noloa ja vastenmielistä. 

Ujous on temperamenttityyppi, ujostelu taas sosiaalista kyvyttömyyttä. Ujokin oppii käytöstavat ja vuorovaikutuksen, mutta te jostain syystä ette.

Tempperamenttia tyypitellessä kannattaa olla varovainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estynyt tulee mieleen, ei niinkään ujous.

Tai sitten vastapuoli on niin päälle käyvä että lukkiutuu siitä. Näitäkin nähty.

Vierailija
24/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estynyt/ujo on "häpäisty" nuorena läheisten toimesta, tulee huono itsetunto. 

Vierailija
25/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan fiksua ensin rauhassa katsella ja tutustella millainen  vieraampi ihminen on. Toki avoimesti, mutta rauhallisesti. Hiljaisuus ei ole aina ujoutta eikä sen taustalla tarvitse olla mitään traumaa tai muuta draamatradegiaa.

Ujoihin tutustuessa usein hiljaisuuden takaa paljastuu ihana ja muita huomioiva ihminen.

Vierailija
26/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estynyt tulee mieleen, ei niinkään ujous.

Tai sitten vastapuoli on niin päälle käyvä että lukkiutuu siitä. Näitäkin nähty.

Sittenhän onkin oma päälle käyvyys hyvä harsota vastapuolen estyneisyydeksi. Ei kai sitä omassa toiminnassa koskaan mitään korjattavaa ole. tämä oli sarkasmia.

Vierailija
27/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varsinkin niitä miehiä, jotka on omaan silmään viehättäviä. Hyvä kun uskallan nopeasti vilkaista.

N45

Ulkonäkökeskeinen? Rumempia uskallat?

Rumempia uskaltaisin katsoa, mutta en halua antaa heille mitään signaaleja. Ja jokainen näkevä ihminen on "ulkonäkökeskeinen" varsinkin pariutumisasioissa.

N45

Vierailija
28/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Naisiin päin en uskalla edes vilkaista, saati että puhumaan menisin. M66

Vierailija
29/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan fiksua ensin rauhassa katsella ja tutustella millainen  vieraampi ihminen on. Toki avoimesti, mutta rauhallisesti. Hiljaisuus ei ole aina ujoutta eikä sen taustalla tarvitse olla mitään traumaa tai muuta draamatradegiaa.

Ujoihin tutustuessa usein hiljaisuuden takaa paljastuu ihana ja muita huomioiva ihminen.

Ujot ihmiset tuntuu usein olevan aika kultaisia persoonia. 

Ujous on mulle vaan seksuaalisesti niin iso turn off, että en ole koskaan ujon kanssa seurustellut.

Vierailija
30/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Miten saisi vakavan suhteen? Vai loppuelämä sinkkuna?

Ap

Vierailija
31/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Miten saisi vakavan suhteen? Vai loppuelämä sinkkuna?

Ap

Aika laaja-alainen kysymys, joka koskettaa monia ulkonäön ja persoonallisuuden osa-alueita, ei pelkästään ujoutta. 

Vierailija
32/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujostelen kaikkia vieraita ja puolituttuja paitsi pikkulapsia. Olen 66-v.

Vierailija
33/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujous on mulle vaan seksuaalisesti niin iso turn off, että en ole koskaan ujon kanssa seurustellut.

Kaikille se ei ole. Mulla taas vetovoima herää siitä ensivaikutelmasta, millaiselta ihminen vaikuttaa kokonaisuutena. Mikään baarissa notkuva, itseään esille tuova jännis ei herätä vetovoimaa. 

Vierailija
34/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille se ei ole. Mulla taas vetovoima herää siitä ensivaikutelmasta, millaiselta ihminen vaikuttaa kokonaisuutena. Mikään baarissa notkuva, itseään esille tuova jännis ei herätä vetovoimaa. 

Mutta näiden kahden ääripään väliin mahtuu kaikki ne ns. normaalit ihmiset. Itsellenikin on välitön turn off, jos mies ilmoittaa olevansa ujo.

Vierailija
35/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näiden kahden ääripään väliin mahtuu kaikki ne ns. normaalit ihmiset. Itsellenikin on välitön turn off, jos mies ilmoittaa olevansa ujo.

Siinä on sulla tehtävä, kun määrittelet normaalin ihmisen.

Vierailija
36/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Varsinkin niitä miehiä, jotka on omaan silmään viehättäviä. Hyvä kun uskallan nopeasti vilkaista.

N45

Ootko sinkku?

Ite oon ja sama kokemus

Ap

Ja autismidiagnoosi siis on kummallakin?

Ehkä ennemminkin masennus.

Vierailija
37/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Ootko sinkku?

Ite oon ja sama kokemus

Ap

Oon ollu jo kohta 10 vuotta. Kun lopetin alkoholinkäytön, niin siihen loppui myös suhteet. Selvinpäin en osaa olla miesten seurassa rento.

N45

Mä oon aina saanut sinkkuna pakkeja miehiltä ja haukkuja hiljaisuudesta. Ainut suhde mieheen oli exään ja hänen kanssaan oon aina ollut rento jostain syystä. Mutta ei ollutkaan mun miestyyppiäni

Ap

Mulle yksi mies oikeasti suuttui, kun en katsonut häntä riittävästi silmiin. Oon ollut nuorena nätti ja saanut sillä anteeksi tuota kömpelöyttä, mutta aikuisella naisella ujous ei ole enää millään tavalla söpöä.

N45

Suuttui kun "et katsonut riittävästi silmiin" 😂 Ei kannattaisi ottaa itseensä tuollaisesta, ääliöitä riittää ja oikeastaanhan on vain hyvä jos vakavat luonnehäiriöt tulevat noin suoraan ilmi

Vierailija
38/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eivät ole oppineet käytöstapoja ja ovat outoja? Varmaan miespuoliset autistit.

Kannattaa opetella ulos siitä olettamisesta, että kaikilla SINUN mielestä erilaisilla on diagnoosi. Omassa tuttavapiirissä oli aikoinaan ihminen joka haukkui harhaiseksi, mt ongelmaiseksi ym. kaikki, jotka olivat hänen kanssaan eri mieltä eivätkä toimineet niin kuin tämä ihminen halusi. Jostain syystä ei kuulu enää edes tuttaviin.

En hauku. Totean vain, että normaali ihminen oppii käyttäytymään. 

Mikä diagnoosi sulla siis on, kun välittömästi alat rähjätä?

Vierailija
39/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Ootko sinkku?

Ite oon ja sama kokemus

Ap

Ja autismidiagnoosi siis on kummallakin?

Ehkä ennemminkin masennus.

No hanki helvetti apua siihen. 

Vierailija
40/55 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ole pälyily normaalia. M.O.T.