Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on huijarisyndrooma pahimmasta päästä ja tuntuu että se rajoittaa kaikkea elämää

Vierailija
28.04.2026 |

Etenkin opiskelua. Olen kohta valmis AMK:sta kunhan saan opparin viimeisteltyä. Tuntuu että romahdan kohta, kun pari vuotta opintoja takana ja pelkään joka ainoalla kurssilla, että en pääse sitä läpi. Pelkään jokaista esseetä ja raporttia että sitä ei hyväksytä. Sitten kun saan siitä 4 tai 5, ajattelen sen johtuvan joko säälistä tai siitå että opettajia ei kiinnosta vaan numerot arvotaan.

Nyt pelkään opinnäytetyön palauttamista niin paljon, että ahdistaa. Tuntuu, että olen tehnyt kaiken ihan väärin. Ajattelen, että ohjaajani haluaa keskustella kanssani siitä, että miten voin olla niin kertakaikkisen surkea. En tiedä, miten mielenterveyteni kestää vielä yhden kuukauden ennen kuin/jos valmistun. Otan ihan ilomielin opparistani vaikka 1 arvosanaksi ja vaikka säälistä.

Kolmas huolenaihe on se, että jos ikinä huonoudestani huolimatta työllistyn, niin en osaa oikeasti yhtään mitään työelämässä ja pelkäisin sitten töissäkin, että milloin kaikki huomaavat osaamattomuuteni. Onko kohtalotovereita ja mitä tälle voi tehdä? En ennen nykyisiä opintoja edes tiennyt, että olen näin sekaisin. Eikä opiskelemani ala edes ole mitään rakettitiedettä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät niin paljon sitä ettet osaa? Mistä se osaamisen pakko kumpuaa? Tämä maailma on täynnä tyhjäpäitä, et ole yksin vaikka pelkosi olisi totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harjoittelu sitten meni? 

Vierailija
4/4 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät niin paljon sitä ettet osaa? Mistä se osaamisen pakko kumpuaa? Tämä maailma on täynnä tyhjäpäitä, et ole yksin vaikka pelkosi olisi totta.

Muistan että koko peruskoulun ajan olin surkea oppilas. Varmaan loppuajan ihan tarkoituksella, koska koin että minulta odotettiin sitä. Tuntui, että opettajat turhautuivat selkeästi siitä että olin ujo ja huono matikassa. Vasta myöhemmin aikuisiällä alkoi opiskelu maistua, ja nyt keski-iän kynnyksellä edelleen tuntuu siltä, että en osaa yhtään mitään, vaikka saan pääasiassa hyvää palautetta. Nyt pelkään valtavasti opinnäytetyön palautetta, koska uskon vahvasti, että olen koko työn tehnyt ihan väärin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän