Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korreloiko teinin huoneen sotkuisuus siihen miten siisti oma koti aikanaan on?

Vierailija
28.04.2026 |

Miten teillä on ollut? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itselläni ja lapsellani teininä omat huoneet kaaoksessa, molemmilla aikuisina siistit kodit.

Vierailija
2/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus == sotkisuus, joten turha siitä narista jos et militanttia ole kasvattamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Teininä en siivonnut koskaan mutta omaa huushollia siivoan joka päivä.

Vierailija
4/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaiseen päähän kyllä

Vierailija
5/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehkä se voi vähän korreloida sen kanssa miten siisti joku sinkun opiskelijakämppä on, tai sitten ei - ihminen voi päättää ryhdistäytyä koska tahansa- mutta tuskin loppuelämää.

Itse olen luonnostani aina ollut sellainen kaaoksen luoja, ja kyllä mulla nuorena oli usein sekaista silloin kun olin itsekseni, siivosin vain silloin kun joku oli tulossa käymään. Itse viihdyin ihan hyvin esim. tyhjien pizzalaatikoiden, limsa- ja kaljatölkkien, sinne tänne jätettyjen vaatteiden ja pyyhkeiden kotoisassa sekamelskassa. Mutta jossain vaiheessa kun ekan kerran asuin miehen kanssa yhdessä, tuli välitettyä enemmän siitä miltä kotona näyttää - en halunnut olla ihastukseni edessä sotkuinen. Siitä se sitten tuli tavaksi, ja kyllä mulla siitä asti on sinkkunakin ollut perussiistiä aina.

Vierailija
6/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Korreloi pikemminkin kurin puutteeseen ja vanhemman epäonnistumiseen kasvatuksessa.

Vierailija
7/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapseni (3 kpl) emme ole koskaan olleet erityisen siistejä ihmisiä, mutta ihan hyvin olemme elämässä menestyneet. Olemme kovia harrastamaan (ja tekemään töitä), eikä mielenkiinto kohdistu siihen, että kotona kaiken pitäisi olla "puts plank." Kyllä elämä saa näkyä :-)

Vierailija
8/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tapauksessa kyllä. Varmaan luovuus nollissa, kun oma huone nuorena ja kaikki kodit aikuisena siistejä. En voi sietää sotkua. 

Vierailija
9/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä huoneeni oli siisti, tavarat paikoillaan, vaatteet kaapissa, vuode pedattu. Nyt ei enää ole. Johtuu enimmäkseen siitä, että asun nykyään yksin, eikä yllätysvieraita tule. Teiniaikoina kotona kävi jatkuvasti sukulaisia, kavereita, sisarusten kavereita jne.

Vierailija
10/10 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona ihan joka puolella kaaos. Oma huoneeni oli kaaos myös. Se oli ainoa malli, jonka opin. Aikuisena olen yrittänyt opetella järjestystä. Huomaan että ajaudun siihen lapsuuden malliin todella helposti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän