Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat haluavat maksaa meidän matkan

Vierailija
26.04.2026 |

Poikakaverini vanhemmat ehdottivat yhteistä viikon reissua Malediiveille ensi talvena. He sanovat haluavansa tarjota matkan ja lennot. Minä lähden mielelläni, jos he kerran tarjoavat niin sehän on heidän valintansa, olisi typerää kieltäytyä. Eikä muuten tulisi varmasti lähdettyä, en ole matkustellut oikeastaan ollenkaan. Poikakaverini on epäileväinen ja sanoo ettei haluaisi suostua, että se on vaan hänen vanhempiensa keino saada meidät kiitollisuudenvelkaan. Hän voisi lähteä mutta haluaa että maksamme oman osuuden. Sitä taas en halua koska kyseessä on todella kallis reissu ja käytän ne rahat mieluummin johonkin muuhun. 
Mielipiteitä? Mitä itse tekisitte? N42

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Kiitollisuuden velkahan on vain tunne, jonka voi jättää huomiotta. Ikävä sellainen toki. Appivanhemmat haluvat maksaa matkanne, haluavat teidät mukaan . Älkää ajatelko liikaa syitä . Tehkää kuitenkin selväksi kyllä lähdemme mielellämme , mutta emme tule viettämään joka siunaaman sekuntia teidän tai muidenkaan sukulaisten kanssa.

Vierailija
22/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poika ole vielä mieheksi kasvanut ?  Vai onko peräkammarin poika? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö poika ole vielä mieheksi kasvanut ?  Vai onko peräkammarin poika? 

Kuinka niin? AP

Vierailija
24/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut periaatteena, että se, jonka vanhemmista / suvusta on kyse, päättää miten toimitaan. Tavat ovat suvuissa erilaisia. Se, mikä toisessa suvussa on normaalia ja ok, ei välttämättä ole ok toisessa suvussa.

Hyi hele mikä tapa! Meillä onneksi ei vanhukset päätä yhtään mistään vaan ihan ITSE  päätämme miten toimitaan.

Vierailija
25/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanikäisiä ollaan. En kyl tiedä miten se tähän vaikuttaa 🤷🏼‍ AP

Miesystävä, ei poikakaveri.

Vierailija
26/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miesystäväsi päätös, miten teette. Jotkut vanhemmat tosiaan käyttää "lahjoja" kiristyskeinona. Tosin sellaisten kanssa ei kannata kyllä matkustaa ollenkaan.

No onhan se noinkin mutta minusta tämä nyt ei voi olla vaan hånen päätöksensä tietenkään vaan myös minun päätös kun kuitenkin olisin sinne matkalle lähdössä. 🤷🏼‍ AP

Maksaako appivanhemmat sinun matkan, jos kumppani jää kotiin?

Vierailija
27/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni kuulisin enemmän taustaa. Onko poika heidän ainia lapsensa? Onko kyseessä jokin juhlareissu esim. Kultahääpäivä, 70 v reissu tms. Tällaiset seikat vaikuttavat siihen miksi he haluavat juuri teidät mukaan. Ja jos haluavat teidät mukaan tottakai maksavat.

Tiedän perheitä, jossa isovanhemmat matkustelee lasten ja lastenlasten kanssa ja kustantavat reisssun.

Heillä on kaksi lasta, eli poikakaverilleni on myös sisko. Myös sisko miehineen on tulossa. Mutta sisko ja äitinsä eivät tule toimeen keskenään joten poikakaverini mukaan luvassa on paljon riitelyä. Ja tosiaan kyseessä on merkkipäivä eli poikakaverin äitin syntymäpäivä. AP

MIKÄ HELVETIN POIKAKAVERI?

Vierailija
28/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On miesystäväsi päätös, miten teette. Jotkut vanhemmat tosiaan käyttää "lahjoja" kiristyskeinona. Tosin sellaisten kanssa ei kannata kyllä matkustaa ollenkaan.

No onhan se noinkin mutta minusta tämä nyt ei voi olla vaan hånen päätöksensä tietenkään vaan myös minun päätös kun kuitenkin olisin sinne matkalle lähdössä. 🤷🏼‍ AP

Maksaako appivanhemmat sinun matkan, jos kumppani jää kotiin?

En usko että maksavat siinä tapauksessa minun matkaani. AP

Vierailija
29/29 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan tuo olisikin paras vaihtoehto, lähtisin yksin ja mies (ei poikakaveri 🙄) jäisi kotiin. AP