Aiotteko matkailla tänä kesänä?
Aiotteko matkailla tänä kesänä? Onko varaa ja innostusta?
Itselläni ei ole nyt poikkeuksellisesti kiinnostusta lähteä matkustamaan. Raha on yksi syy, yleinen turvallisuustilanne toinen ja kolmas syy on vain jonkinlainen laiskuus ja rauhoittumisen tarve.
Mutta onhan nuo valmiit matkat myös todella kalliita! Mitä mietteitä muilla?
Kommentit (503)
Ähtärin eläinpuistossa voisi käydä. Samoin ehkä Power Parkissa.
Lähijärven rannalle voisi matkata.
Kyllä. Matkailen kodin ja työpaikan väliä päivittäin.
Työmatkoja on ollut riittämiin, joten ihanaa vain nauttia kesä-Suomesta. Turun saaristossa aiomme kierrellä ja mökkeillä järven rannalla.
Pohjois-Karjalaan..sielu lepää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Turkkiin on varattu matka, paras hinta-laatusuhde, Espanja liian kallis
Turkki olis ihan painajainen 💩
Toukokuun alussa olin 10 pv Kreikassa, tuolloin säät parhaat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa Barcelonaan viikoksi kesäkuussa, kotimaassa kiertelen viikonloppuja harrastuksen parissa ja viikoksi on vuokrattu mökki heinä-elokuun vaihteessa.
Barcessa on kesäkuussa mielettömän kuuma, sinne menisin vain keväällä.
Niinhän siellä on mutta on viime vuosina joka kesä matkailtu kesä-heinäkuussa jossain Etelä-Euroopan kohteessa ja kestetty se joten eiköhän tämäkin kestetä. Kesäkuu ei ole siellä yleensä edes kuumin aika vaan heinä-elokuu. Emme ole myöskään niitä jotka valittavat Suomen muutaman päivän helteistä.
Näyttää olevan kestämistä noissa Etelä-Euroopan helteissä näin kesäkuussakin. Sinne matkustavia ihmisiä en sääli, he ovat itse pätsinsä valinneet. Säälin kärsiviä paikallisia ihmisiä ja eläimiä, jotka eivät pääse pakoon ja joita kuolee kuumuuteen.
Meilläkään ei valiteta muutamista hellepäivistä Suomessa. On iso ero, onko lämpöasteita 30 vai 40.
Rakastan Suomen kesää ja vaatimatonta elämää pienessä rantamökissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tehdä Lähi-Idän kiertomatkan eli ensin Kairoon ja pyramideille, sitten Jerusalemiin ja Tel Aviviin, edeleen, Ammaniin, Medinaan ja Riadiin, Baghdadiin sekä lopuksi Teheraniin. Kabulin jätän tällä kertaa väliin. Olen ymmärtänyt että kovasti ystävällisiä ihmisiä on tuolla päin maailmaa.
Se "ystävällisyys" loppuu siihen hetkeen, kun eivät enää saa rahojasi.
Noin on "ystävällisyys" nähty ja koettu. Tunkevat iholle rahan perässä ja huijaavat. Paitsi juutalaiset jotka ovat enimmäkseen ylpeitä, etenkin lierihatut.
Kesällähän tuonne helvetilliseen kuumuuteen ei kukaan mene vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinnaan lähdetään nyt pariksi päiväksi vappua viettämään ja heinäkuussa viikoksi Madeiralle.
Vain kusipäät menevät Madeiralle. Tervemenoa!
Kateellisen ja katkeran kommentti. Kivaa matkaa Madeiralle suuntaavalle!
Totta! Madeira on ihana kesälläkin, ei tukalan kuuma ja upean vehreä luonto.
Näyttää olevan kestämistä noissa Etelä-Euroopan helteissä näin kesäkuussakin. Sinne matkustavia ihmisiä en sääli, he ovat itse pätsinsä valinneet. Säälin kärsiviä paikallisia ihmisiä ja eläimiä, jotka eivät pääse pakoon ja joita kuolee kuumuuteen.
Meilläkään ei valiteta muutamista hellepäivistä Suomessa. On iso ero, onko lämpöasteita 30 vai 40.
Rakastan Suomen kesää ja vaatimatonta elämää pienessä rantamökissä.
Lämpö Suomessa on pistävämpää kuin kuumuus muualla, tämä onoma kokemus.
En tiedä johtuuko kosteudesta vai mistä mutta perheemme ulkkarit toiselta puolelta maapalloa eivät pidä meidän hellepäivistä vaikka 35-40 on normi heillä kotimaassaan. Päätä särkee, ihoa polttelee, tulee huono olo. Sama kuin itsellä, nyt lähden useiksi viikoiksi etelä-Eurooppaan ja todella nautin vaikka onkin ulkotöitä tiedossa
Käyn joka päivänä ulkohuussissa, joskus kahdestikin sekä usein postilaatikolla.
Juhannuksena oltiin saaristossa kaksi yötä. Meille lähiseutumatkailua. Ja edessä on vielä ulkomaille lentäen vähän viileämpään ilmanalaan paikkaan jossa on lampaita enemmän kuin asukkaita.
Matkailuauto on jo ajettu talon eteen pakkaamista varten. Maanantaina lähdetään noin kuukaudeksi Norjaan. Ensin suuntana Bergen ja siitä kohti pohjoista hissukseen rannikkoa pitkin niin pitkälle kuin huvittaa.
En. Ei ole kiinnostusta matkustaa yhtään mihinkään. Aivan turhaa touhua sellainen. Menee vähät varat hukkaan.
Mökille saareen koko kesäksi. Säästyy rahat ja hermot.
Veronpalautuksilla Prahaan. Viimeksi olen matkustanut (en laske Tallinnaa matkustamiseksi, en tiedä miksi, laiva, liian lähellä?) lentokoneella minnekään ehkä 5v sitten.
En ole mikään melanoomahinkuinen, mutta jos lähtisin "etelään" niin se pitää olla kohde jossa on kulttuuria ja kunnon uima-allas.
Olen käynyt tänä kesänä Virossa ja Kyproksella. Vielä äkkilähtö jonnekin, en tiedä vielä minne. Talveksi Kanarialle pidemmäksi aikaa, 2-3 kk.
Nyt on kesän ensimmäinen reissu heitetty. Retki Mudduksen kansallispuistoon putouksille ja Tirpitzin upotuksessa mukana olleen Lancasterin, Easy Elsien romun kuvausreissun jälkeen piti mennä kuvaamaan Sarekin mutkille lumihuippuja Ritsemin tieltä, mutta joku olikin kipannut ison kauhallisen someroa asfaltille, kun edempänä olivat vyöryt tukkineet tien ja siivous oli käynnissä. Jotain sentään Suorvastakin sai kuvattua. Sateistakin hiukan ja ötökät oli jo alamaiden puskissa turhankin ahkerasti liikkeellä. Onneksi ei sentään ylämailla avomaastossa. Bensa näkyi nyt olevan Ruotsissa n. 1,65 euroa litra, joten reissun budjetti jäi alle parin sadan euron.