Mä oon niiin paska. Revin paidan pois lapsen päältä.
Tehtiin lasten kanssa lähtöä ulos ja tyttö 4v kekkuloi vielä pyjamassa. Kehotin monta kertaa vaihtamaan vaatteet. Tyttö vaan ulisi, että äiti riisuu ja äiti pukee... Olin jotenkin kamalan hermostunut, 2v puski jo oviaukossa pihalle ja tyttöön ei saanut mitään liikettä. Keskustelin rauhallisesti ja sanoin, että riisu sinä vaan kun niin hienosti osaat ja äiti auttaa sitten sukkahousuissa jos tarvitset apua jne. Tyttö vaati vain minua riisumaan. Jotenkin vaan päässä napsahti ja repäisin pyjaman paidan auki ja päältä pois. Se ei ollut mikään voimallinen riuhtaisu, tiesin että napit on löyhästi kiinni ja napsahtaa irti herkästi. TIEDÄN että olin todella alhainen, turvaton, huono vanhempi, paskapaskapaska. Tyttö tietysti rupesi itkemään aivan lohduttomasti. Kannoin 2vn lastenhuoneeseen ja nostin parkkitalon eteen. Nostin tytön syliin ja mentiin sänkyyn peiton alle. Otin lähelle, suukottelin, pyysin anteeksi ja selitin, että äiti oli vain niiiiin väsynyt ja turhautunut.
Voi helvetti mikä olo.
Kommentit (26)
Niin kyllä minäkin tiedän lukuisia tapoja miten tilanteen olisin voinut hoitaa fiksusti ja rakentavasti. Nyt vaan alennuin tuollaiseen...
Ommeltiin yhdessä napit yöpaitaan ja sovittiin että huomenna aamulla ollaan molemmat reippaampia ja autetaan toisiamme että aamu menee hyvin.
ap
sanoin että lähtee sitten yö paidassa. Eli olisi varmaan tullut hoppu pukemisessa.
Vierailija:
tämän palstan tasoa..näitä vastauksia.
Onkohan kotiäidit pahimpia vastuksia toisilleen vai ketkä muut kivittävät ja haukkuvat toisiaan niin pahasti??
Täältä saa lukea, ketkä saavat ja ovat oikeutettuja saamaan lapsia ja sellaisen olet saanut ja pistät yhdenkin tikun väärin ristiin, uskallat sen vielä kertoa, on julkinen teurastus valmis.
Mutta sinulle ap haluan sanoa että pää pystyyn, ei tuollaiset tapahtumat lasta traumatisoi yhtä paljon kuin äitiä:)
kuvittelin että täällä käy fiksuja ihmisiä - en tiedä mistä kuvitelmani revin. ei vastaa todellisuutta.
ja ap, tollasta sattuu, ja se on Tosi Kurjaa. siinä jää paha mieli, mutta onneksi tapojaan voi yrittää muuttaa ja kun niihin kiinnittää huomiota, niin varmasti käykin.
Vierailija:
tämän palstan tasoa..näitä vastauksia.
Onkohan kotiäidit pahimpia vastuksia toisilleen vai ketkä muut kivittävät ja haukkuvat toisiaan niin pahasti??
Ei muissa tilanteissa kuin pukemistilanteessa, jossa MI-TÄÄN EI TA-PAH-DU. Ei meilläkään hyväksytä lyömistä tms. En tiedä, kumpi on enemmän turvattomuutta aiheuttavaa. Se, että turhautuneena riuhtaisee, vai se että on itse tilanteesta tosi ahdistunut, pyytelee anteeksi jne. Jälkimmäinen ainakin saa lapsen ajattelemaan, että hui, äitikin pelästyi. Tässä tapahtui jotain tosi kauheaa!
Vierailija: