Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

valtavan moni pitkässä liitossa oleva sulkee silmänsä joka kerta seksin aikana

Vierailija
24.04.2026 |

Tämä naisten yleinen tapa voi olla lähes pettämistä.

Kokenut seksuaaliterapeutti Susanna on huomannut, että valtavan moni pitkässä liitossa oleva sulkee silmänsä joka kerta seksin aikana. Terapiassa suljettujen ovien takana käy ilmi, mistä on oikeasti kyse. ”Kannattaa pysähtyä.”

– Osa minusta häpeää tätä ja tuntuu kuin pettäisin miestäni. Samaan aikaan se antaa minulle paljon, jopa yhteiseen seksielämäämme. Onko tämä uskottomuutta?

Jotkut pitävät aina silmiään kiinni sängyssä. On olemassa pari merkkiä, jotka kertovat siitä, että voi olla syytä huolestua ja pysähtyä miettimään tilannetta. Moni nainen myöntää vasta terapiassa, mistä on kyse.

-Onko se pettämistä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. meillä usein saan silmälaput silmilleni kun harrastetaan vähän "tuhmempaa" seksiä. Pitäisikö tilanteesta huolestua, vaikka nautin siitä ja kun samalla olen kiinnitettynä ranteistani sängynpäätyyn karvaisilla käsiraudoilla 🤔

Vierailija
2/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Voi käyttää mielikuvitusta

Sekä romanttiseen rakkauteen että seksuaaliseen haluun liittyy mielikuvituksen käyttäminen. Siinä missä mielikuvitus ilmenee rakkaudessa usein positiivisina illuusioina, seksissä fantasiat ovat keskeisemmässä roolissa. Fantasioiden avulla vältetään negatiivista tietoa ja lisätään positiivista. Jotta fantasia tuntuisi todemmalta, tulee vastakkainen tieto sulkea pois.

2. On helpompi keskittyä nautintoon

Moni nainen selittää itse silmien sulkemista sillä, että se auttaa olemaan paremmin läsnä. Jotkut eivät pysty keskittymään fyysisiin tuntemuksiin yhtä hyvin silmät auki.

3. Ei tunnu niin epävarmalta

Silmiä voi pitää kiinni seksin aikana myös muilla tavoin kuin kirjaimellisesti. Yksi tapa on sammuttaa valot lemmiskelyn ajaksi. Pimeydessä rakastelu voi vapauttaa seksuaalisesta epävarmuudesta, nolostelusta tai ujoudesta.

4. Jännitys kasvaa ja aistit vahvistuvat

Toinen ei-kirjaimellinen keino sulkea silmät on sitoa ne. Silmät sidottuna luovuttaa kontrollin kumppanilleen, mikä voi lisätä jännitystä ja kiihottumista. Yhden aistin poissulkeminen voi myös vahvistaa muita. Toisaalta, kuten valojen sammuttaminenkin, myös silmien sitominen voi vähentää estoisuutta.

5. Ne vaan menevät kiinni

Muhinoinnin alkuvaiheessa monet joko pitävät silmiään auki yhtäjaksoisesti tai kurkistelevat aika ajoin suljettujen luomien välistä. Varsinkin jälkimmäinen lisää usein kiihottumista. Seksin huipun lähestyessä moni sulkee silmänsä refleksinomaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäkää nyt ne terapeutit kaukaa!! Jos haluaa nussia silmät kiinni niin siitä vaan! Jos kaikesta tulee ongelma niin Suomesta loppuu äkkiä lääkkeet!

Vierailija
4/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin laitan silmät kiinni, jotta voin kuvitella äijäni tilalle ihanan fuck buddyni hänen tilalleen. Joskus saa silloin jopa orgasmin. 

Fuck buddyni kanssa en sulje silmiä, vaan nautin hänestä kaikilla aisteilla! 

Vierailija
5/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän silmät kiinni. Juurikin siksi että siten pystyn keskittymään muihin aistimuksia paremmin. Tunnen enemmän ja paremmin kun ei ole näköärsykkeitä. Kyse ei ole siitä etten halua katsoa miestäni, katson muuten häntä silmiin usein, myös sängyssä rakastelun jälkeen. En fantasioi silloin mitään. Jos olisi pakko pitää silmät auki koko "toimituksen" ajan, se ei johtaisi mihinkään eikä tuntuisi juuri miltään.

Vierailija
6/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen sulkee silmänsä usein, niin haaveilee jostain muusta miehestä. Näinhän se menee.  

Vierailija
7/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sulkee silmänsä usein, niin haaveilee jostain muusta miehestä. Näinhän se menee.  

Vaikka ajattelis Tauno Paloa, kunhan molemmat saa hyvää seksiä!

Vierailija
8/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laitan silmät kiinni, jotta voin kuvitella äijäni tilalle ihanan fuck buddyni hänen tilalleen. Joskus saa silloin jopa orgasmin. 

Niin mihin sinä sitä äijääsi sitten tarvitset, jos sinulla on olemassa ihana fuck buddy? Maksamaan laskut ja lyhentämään lainaa,vai?

Ole reilu ja päästä äijä vapauteen, niin hänkin voi alkaa oikeasti nauttia elämästä.

Vierailija
9/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätt mullakin kiinni kai on, ja niin miehelläkin. Mutta en haaveile  kenestäkään miehestä, vaikka seksiä kyllä ajattelen. inä ajattelen itse olevani mies, ja että nautin hulluna. Taidan olla poikkeus..

Vierailija
10/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mihin sinä sitä äijääsi sitten tarvitset, jos sinulla on olemassa ihana fuck buddy? Maksamaan laskut ja lyhentämään lainaa,vai?

Ole reilu ja päästä äijä vapauteen, niin hänkin voi alkaa oikeasti nauttia elämästä.

Hän on tyytyväinen ja kehuu kavereilleen, kuinka hyvää ja kiihkeää seksi minun kanssani on. Ei hän kaipaa mitään vapauttamista. 

Vierailija
11/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tyytyväinen ja kehuu kavereilleen, kuinka hyvää ja kiihkeää seksi minun kanssani on. Ei hän kaipaa mitään vapauttamista. 

Mihin sinä tarvitset häntä?

Vierailija
12/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku totesi, maksamaan laskut ja lyhentämään lainaa. Laajemmin sanottuna turvalliseen ja taloudellisesti vakaaseen elämään. 

Vierailija
13/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku totesi, maksamaan laskut ja lyhentämään lainaa. Laajemmin sanottuna turvalliseen ja taloudellisesti vakaaseen elämään. 

Tällaisia naiset on kannattaa alkaa homoksi, jos haluaa luotettavan kumppanin. 

Vierailija
14/14 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään, jos kerran miehelle tämmöinen fwb-järjestely on ok. Se, että tietämättä elättää pettäjää on kyllä ikävää. Itse kilahtaisin pahasti, jos saisin selville. Voisin jopa tehdä laittomuuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme