Naurattaa huomionkipeät ekstrovertit Linkedinissä ja muualla
- Selfie jossa naama peittää valtaosan kuva-alasta
- Typerä tekovirne naamalla josta näkee että sitä on harjoiteltu ja otettu 17 kuvaa joista yksi julkaistu huolellisen valikoinnin jälkeen
- Ylisanoja ja hypetystä
Itse introverttinä en voi kuin nauraa näille, en voi käsittää. Itsekin julkaisen joskus työn puolesta juttuja, mutta en koe että naamani, omakehu ja egoni ovat niissä se mitä ihmiset haluavat nähdä ja lukea niinkuin nämä uskovat.
Kommentit (13)
Olet ensinnäkin ymmärtänyt LinkedInin ja koko somen ajatuksen ihan väärin. Toiseksi et kuulosta niinkään introvertilta, vaan kusipäältä.
Vierailija kirjoitti:
Se naurattaa tasan niin kauan kuin itse pitäisi alkaa vaikkapa työnhakuun ja taistelee samoista paikoista noiden extroverttien kanssa. Siis kun siitä on ihan tehty havaintoja, että työnantajat arvostavat työnhakoijssa ulospäinsuuntautuneisuutta, riippumatta siitä, millainen työtehtävä on kyseessä. Myös sellaisissa töissä, missä introvertti pärjäisi paremmin.
Osaan olla riittävän ulospäinsuuntautunut ja aktiivinen tarpeen mukaan. Viimeksi hain töitä viime vuonna ja tulin valituksi monen sadan hakijan joukosta vaikka en työnnä naamaani linssiin kiinni ja puske selfieitä linkkariin. Jaksan uskoa osaamisen arvoon, vaikka toki tiedän että itseään esille työntäville ihmisille aukeaa enemmän mahdollisuuksia joita he eivät ansaitse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet ensinnäkin ymmärtänyt LinkedInin ja koko somen ajatuksen ihan väärin. Toiseksi et kuulosta niinkään introvertilta, vaan kusipäältä.
Ok.
Ap
Minä en edes pysty menemään linkedin:iin. Todella harvoin käyn. Jotenkin ne sinne paljon julkaisevat ovat moni sellaisia, että ovat niin kaukana itsestäni, että en edes seuraa. Valtavaa hehkutusta ja jokaisessa postauksessa tuntuu olevan kyse oman osaamisensa markkinoinnista. Katsokaa kuinka hyvä olen! Katso, katso, äiti, osaan ajaa polkupyörällä!
Linkedin on pikku hiljaa muuttunut höyryäväksi paskaksi koska huomionkipeät ovat alkaneet käyttää sitä samalla tavalla kuin vaikkapa omaa instagramiaan tai facebookkia. Sinne työnnetään paitsi omat naama- ja lomakuvat ja jutut niin myös kissakuvat, talokuvat ja sekalaista tajunnanvirtaa, mitä tahansa millä saa tykkäyksiä ja huomiota. Enää ei viitsitä aina edes yrittää vetää sitä hataraa aasinsiltaa työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Linkedin on pikku hiljaa muuttunut höyryäväksi paskaksi koska huomionkipeät ovat alkaneet käyttää sitä samalla tavalla kuin vaikkapa omaa instagramiaan tai facebookkia. Sinne työnnetään paitsi omat naama- ja lomakuvat ja jutut niin myös kissakuvat, talokuvat ja sekalaista tajunnanvirtaa, mitä tahansa millä saa tykkäyksiä ja huomiota. Enää ei viitsitä aina edes yrittää vetää sitä hataraa aasinsiltaa työelämään.
Unohtamatta laihdutuskesrtomuksia!
"Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta."
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes pysty menemään linkedin:iin. Todella harvoin käyn. Jotenkin ne sinne paljon julkaisevat ovat moni sellaisia, että ovat niin kaukana itsestäni, että en edes seuraa. Valtavaa hehkutusta ja jokaisessa postauksessa tuntuu olevan kyse oman osaamisensa markkinoinnista. Katsokaa kuinka hyvä olen! Katso, katso, äiti, osaan ajaa polkupyörällä!
Hetkinen, eikö se ole koko alustan pointti ja tarkoitus? :D
Naurattaa kun joku luulee, että linkedin ja muut on täynnä pelkkiä ekstroverttejä. Siellä ne introvertit kerjää huomiota kun eivät uskalla mennä IRL kenellekkään juttelemaan. Ekstrovertit on ihan muualla kuin netissä.
Vierailija kirjoitti:
"Mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta."
Kirjaimellisesti tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtamatta laihdutuskesrtomuksia!
Kätevä paikka myös mainostaa omaa airbnb-sijoituskämppää ja myydä autoa tai taloa. Yleensä henkilön yleinen limaisuus korreloi suoraan sen kanssa laittaako linkkariin jotain myynti-ilmoituksia, kehuskeleeko uuden auton tai talon ostamisella jne.
Vierailija kirjoitti:
Perustele. Kuten perustelisit LinkedInissäkin. - eri
Se naurattaa tasan niin kauan kuin itse pitäisi alkaa vaikkapa työnhakuun ja taistelee samoista paikoista noiden extroverttien kanssa. Siis kun siitä on ihan tehty havaintoja, että työnantajat arvostavat työnhakoijssa ulospäinsuuntautuneisuutta, riippumatta siitä, millainen työtehtävä on kyseessä. Myös sellaisissa töissä, missä introvertti pärjäisi paremmin.