Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne pitää soittaa kun ei kakkosta tule millään ilveellä?

29.09.2008 |

Eli siis meillä reilu 2v lapsi jota tehtiin oikein "hartaudella" ja synnytyksen jälkeen käytettii muutama kerta kumeja mutta ei sen enempää eli kaks vuotta ilman ehkäisyy eikä mitään ole tapahtunu että eikö meillä ole ihan pätevä aika odoteltu uutta raskautta mut siis ei ole tärpänny. Hidastava tekijä on se että itseltäni puuttuu toinen munan johdin. Minne pitäs soittaa ja osaako joku jo etukäteen sanoa(onko siis kokemusta vastaavasta) mitä luultavammin tulee tapahtumaan?

Kiitos suuri jo etukäteen vastauksesta,

SurinaS

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja ovat mietteesi, meillä on toista lasta yritetty yli 1,5v.ja nyt ollaan ivf hoidoissa. Elikkä gynelle sun kannattaisi nyt mennä, joko yksityiselle tai oman tk lääkärin kautta. Gyne sitten ottaa kantaa missä vika voisi olla ja tarpeen tullen laittaa lähetteen lapsettomuuspolille. Gyne kartoittaa kiertoasi, tekee ultraa ja tutkimusta, sekä voi määrätä labroja. Eli ei kuin yhteyttä ottamaan lääkäriin! Tsemppiä!

T:Johanniina

Vierailija
2/16 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eikun soittamaan. Ja tsemppiä sekä peukkuja että teillä tärppää pian :D

T:SurinaS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4-vuotias muksu, joka sai alkunsa suht. helposti neljännestä yrityskierrosta, toista on tahkottu nyt n. vuosi. Saatiin neuvolalääkärille aika ensi kuulle, kuulemma mies pitää ottaa mukaan. Yhtään en tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu... Toivon, että saataisiin perua se lääkäri, tällä viikolla pitäisi taas menkat alkaa.

Vierailija
4/16 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei, asiasta on puhuttu.. Meillä pikkukolmosta tehty jo 2.5v ja km:n jälkeen ollaan taas samassa pisteessä. Välillä fiilikset maassa, alkaa tuntumaan lopulliselta.. Eikä jaksaisi enää pettyä aina uudelleen ja uudelleen.

Toivottavasti April saatte perua sen ajan (tai siirtää ensikäynniksi =) )

Vierailija
5/16 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä alkuperäiselle, eli voit ottaa myös suoraan yhteyttä johonkin lapsettomuusasioihin erkoistuneeseen lääkäriin/klinikkaan. Esim Väestöliitolla toimipisteitä aika monella paikkakunnalla (netistä tarkemmat tiedot). Julkiselle sitten tosiaan terveyskeskuksen lääkärin kautta. Jos gyneajat kortilla, niin voit vaikka pyytää tavalliselle lääkärille, joka sitten tekisi lähetteen lapsettomuuslääkärille. Nämä asiat on myös julkisesti keskitetty. Onnea matkaan!

Vierailija
6/16 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit siis myös mennä suoraan ihan tavalliselle yksityiselle gynelle (ei siis yksityiselle lapsettomuusklinikalle) ja pyytää häneltä lähetteen julkiselle puolelle tutkimuksiin ja hoitoihin. Jos siis terveyskeskukseen on vaikka vaikea saada aikaa. Ja toisaalta omassa tk:ssakin riittää ihan yleislääkäri, hän voi laittaa lähetteen lapsettomuuspolille. Lähetteen kirjoittajan ei siis tarvitse olla gyne.

Vierailija
7/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaps, eli varmaan meilläkään ei sitten tehdä mitään kovin monimutkaisia tutkimuksia tuolla neuvolalääkärin juttusillla, vaan pitää pyytää lähetettä jonnekin...

Mami79, oon lukenut monelta vauvapalstalta, että miehet on paljon nahkeampia lähtemään tutkimuksiin ja hoitoihin kuin me naiset. Siksi ajattelinkin, että mies on varmaan heti tutkmuksia vastaan... kun esikoinenkin kuitenkin saatiin ihan omin avuin alulle. Mutta kun puhuttiin asiasta, niin mies olikin sitä mieltä, että totta kai hän lähtee lääkärille mukaan, jos siitä on jotain apua siihen, että saadaan toinen lapsi. Miehille ne tutkimukset ei kuitenkaan ole kovin vaativia, mitä nyt pitää vähän laatuaikaa viettää näytepurkin kanssa. Ja sitähän ne tekee muutenkin :) Tai siis ei ehkä kuitenkaan sen purkin kanssa, mutta muuten vaan :) Kurjaa, että sun mies ei halua lähteä lääkärille, mutta eipä sitä aikuista miestä oikein voi pakottaakaan. Eikö hän lähde edes juttelemaan/kuuntelemaan mukaan? Oletko itse käynyt gynekologilla tutkittavana?

Vierailija
8/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnoistaisko teitä aloittaa jonkinlaista vertaistukiketjua meille, jotka toista/kolmatta lasta yrittäneet yli vuoden? Vai onko täällä jo sellaista? Tuo Tonskat-ketju ois varmaan ollut hyvä, mutta näyttää vähän kuivuneen kasaan.

Vierailija
9/16 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

April: Mun mies ei harrasta laatuaikaa omilla käsillään, tarvii mua siihen ; ).. sillä on muutenkin ollut halut kadoksissa viimeaikoina.. Haluaa kolmatta lasta kovasti, mutta ei pupuilla kalenterin mukaan (kyllästyy kuulemma kohta ovistesteihinkin..)

Keskenmenon tutkimisen yhteydessä elokuussa ultrattiin useamman kerran kohtua ja munasarjoja, otettiin papakoe. Ja ainakin sillon kaikki näytti ok:lta. Mikä helpotti mun oloa kun ensimmäinen lääkäri epäili tulehdusta kohdunsuulla ja kohdunulkoista raskautta siinä laskussa pelkkä kohdunsisäinen keskenmeno oli hyvä uutinen.

Meillä kans molemmat lapset on ominavuin saatu alulle, niin mies uskoo että kyllä se kolmaskin luomusti tärppää. Ja on onnellinen näinkin, olen minäkin.. mutta en halua että se keskenmennyt jää viimeiseksi raskaudeksi..

Uskon myös että teidän neuvolakäynti juttelua ja tilanteen kartoittamista. Terkkari toivottavasti antaa lähetteen eteenpäin.. Oletko käyttänyt ovistestejä? kaverini täytyi ensin useampi kierto testata että ovuloiko ja miehensä sai purkin kaveriksi.

=)Mami kp13 yk2 (km:n jälkeen)

Vierailija
10/16 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävikin niin onnellisesti, että tein eilen raskaustestin ja se oli positiivinen! Vähän epäuskoiset fiilikset vielä, mutta toivotaan, että vauva pysyy kyydissä kesäkuulle asti.

Olin noita ovistestejä kokeillut parissa kuussa, mutta en nyt tässä tärppikierrossa. Muutenkin tuntui, että niistä tuli vaan paineita miehelle... En tiedä mikä meni nyt erilailla, kun raskaus saatiin alulle, ehkä nyt oli vaan sen aika :)

Plussaonnea kaikille!

Vierailija
11/16 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

=) Nyt oli sen aika! Tarrasukkia matkaan pikkuiselle!

=)Mami

Vierailija
12/16 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kakkosen yritystä on takana reilut 2 vuotta (esikostyttö täyttää joulukuussa 3v). Ihan koko aikaa ei olla kuitenkaan "yritetty" vaan kun jatkuva yrittäminen on käynyt henkisesti liian rankaksi, on pidetty taukoa. Ollaan siis periaattessa käytetty tjot-taktiikaa. Yritysaikana yksi alkuraskauden km viime keväänä.:(

Nyt syksyllä rupesi kuitenkin ahdistamaan ihan liikaa, kun tuo kaksi vuotta ilman ehkäisyä tuli täyteen. Varasin sitten minulle ja miehelleni ajan perheneuvolaan, joka on vasta parin viikon päästä, koska näin minulle neuvottiin terkkarissa. Ei siis ollut mitään puhettakaan gynelle menosta..

Täälläkin siis aivan neuvottomana odotellaan mitä tuleman pitää. Olen melko varma, että minulla on PCO (pitkä, epäsäännllinen kierto, akne, ylipainoa, liikakarvoitusta...) joka mitä varmimmin on lapsettomuuden syynä tai ainakin osa sitä.

Vertaistukiryhmä olisi tosiaan kiva idea. Varsinkin kun näyttää, että meitä mahdollisiin hoitoihin lähiaikoina lähteviä on useampiakin. Kukahan jaksaisi sellaisen järkätä??

Vierailija
13/16 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alyssa.. eli käynti oli vähän niinkuin yhtä tyhjän kanssa.. Luulisi että edes epäily PCO:sta olisi hyvä syy päästä lisätutkimuksiin. No jospa ne perheneuvolassa osaisivat aloittaa tutkimista, tai ohjaisivat eteenpäin. Tuntuuko edes, että puhuminen helpotti? Oliko sulla muuten mies mukana siel terkkarilla?

Meillä oli elokuussa alkurqaskaudenkm. Minusta keskenmenon jälkeen palata taas vauvakuumeilijaksi oli jotenkin iso askel taaksepäin.. Toisaalta tietää, et on edes mahdollista tulla raskaaksi (Mitä epäilin kovasti viime keväänä) Ei vaan jaksa yrittää, toivoa ja pettyä.. Mies oli jo sitämieltä et tikuttelukin saa jäädä, mut ihmetteli kun en ostanut viime kauppareissulla niitä (oli tarkoitus ostaa, mut en muistanu) ehkä tässä itse alkaa luovuttamaan tai.. hirvittää kun vuoden vaihteessa tulee 3vuotta täyteen yritystä..

Keksitään nimi ja aloitetaan uusi pino!?

Jotain parempaa kuin "vuodesta kahteenvuoteen yrittäneet"

Nimiehdotuksia otetaan vastaan!!!

=) Mami

Vierailija
14/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onne APRIL ihan mahottomasti.

Ja sitte... minä soitin terveyskeksukseen,saatiin aika lekurille. Teki sisä tutkimuksen,otti papan,sain lähetteen labraan:virtsa ja veri koe otettii. Kaikki oli ok pientä hiivaa lukuun ottamatta. Nyt Miehen pitäs ehtii työltään käydä purkin kanssa "retkellä" ja pyytää että sieltä ilmoitettais tulos suoraan naisten polille ni tulos olis siellä valmiina kun terv.kesk.lekuri laittoi meille jo sinne lähetteen lisä tutkimuksiin.

En oo tikuttanu vaikka on mielessä on käyny mutta kun oon lueskellu juttuja siitä ni tuntuu et ei oo selkeetä varmaa hyötyy niistä kaikille ja luulempä että se vaan lisäis meillä stressiä joka mielestäni hidastaa tärppäämistä.Ainakin eka tuli kun "luovutettiin".

Pino on hyvä idea. Itse vaan koneelle pääsen suht harvoin mutta tietty kun on jotakin hyvää luettavaa ja seurattavaa niin kaippa pääsen useammin.

Nimi ehdotus:Toiveikkaat.

T:SurinaS

Vierailija
15/16 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos te olette pinon perustaneet? Minä voisin kans liittyä mukaan. Pikkukakkosen yritystä on nyt vajaa 2vuotta takana ja suoraan sanottuna alkaa jo ottaa päähän! Meillä ei oo vielä tutkimuksiin lähetty, itse kävin gynellä vasta ja kaikki näytti olevan kunnossa ainakin päällisin puolin ja kuukautisten kannalta.. Mutta joo, ois kiva kirjoitella ja vaihdella kokemuksia. Tuntuu etten oikeen noihin vauvakuume-osion pinoihin kuulu.. :| terveisin mymmeli

Vierailija
16/16 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten kaikki halukkaat ovat tervetulleet sinne. Tarinoin pinossa (haaveilijat)viimeisimmät kuulumiseni. Toivottavasti tulee muitakin.

SurinaS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan