Hassuja nää lapsille annetut "vauva"nimet esim "Sasu" . Enemmän ymmärrän vanhojen nimien antamisen lapselle, esim "Tuomas"
Sasu kuulostaa vauvalla ja pikkulapsella söpöltä, mutta entäs kaksikymppisrllä nuorella miehellä? Sasu kuulostaa aika lapsekkaalta.
Vauvalla taas Tuomas on hassu nimi, mutta aikuisena paljon sopivampi ja uskottavampi.
Ei ne lapset ikuisesti vauvoina ja pieninä pysy. Joskus ne kasvaa aikuiseksi, ja lapselle pitäs pienestä pitäen antaa sellanen nimi, mistä voi sitten aikuisenakin olla ylpeä.
Kommentit (15)
Ihan omassa päässäsi nämä minkä ikäiseltä mikäkin nimi "kuulostaa".
Entäs Pisu ja Kakkis? Olisivatko ne hyviä nimiä?
Mä en tiedä yhtään Sasu-nimistä lasta, aikuisia kylläkin. Esim. koripalloilija Sasu Salin.
Vierailija kirjoitti:
Tytti kuulostaa pikkutytöltä.
Ja Minni.
Vierailija kirjoitti:
Jep, olin aina pitäny kultani nimeä vanhan ukon/vähintään keski-ikäisen nimenä 😅
Kunnes tutustuin parikymppiseen häneen 😄
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kaikki Ritvat, Pirkot ja Sirkka-Liisat ovat olleet joskus vauvoja, niin on vaikea kuvitella noita nimiä nykyajan vauvoille. Samoin kuin oman ikäluokkani Anu, Outi, Tanja, Liisa ja Minna. Toki nimethän kiertää ja varmaan oman lapseni ikäpolvi kokee kaikki nuo nimet jänninä sitten joskus 20 vuoden päästä kun ovat itse lapsiaan nimeämässä. Ihan samoin myös jotkut nimet kuulostavat enemmän pienen lapsen hellittelynimeltä kuin aikuisen ihmisen nimeltä. Että ei nämä ole ihan omassa päässä, minkä ikäiseltä mikäkin nimi kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä yhtään Sasu-nimistä lasta, aikuisia kylläkin. Esim. koripalloilija Sasu Salin.
Mulla oli lapsena Sasu-niminen kaveri. Olen s -68. Vauvasasuja en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jotenkin koomisia nämä, jotka jaksaa kämistä muiden nimistä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas vanhahtavat ja kömpelöt Tuomas, Veikko, Matti, Antti ym. ovat rumia nimiä.
Ei voi mitenkään olla. T. Simeoni.
Ei Sasu mun mielestä erityisen paha oo, mutta joku Kuutti voi olla vähän pulassa vaikkapa hakiessaan aikamiehenä jotain vakavastiotettavaa työpaikkaa. Mielikuva avuttomasta hylkeenpoikasesta ei ainakaan itselle oo se mitä ensimmäisenä mielikuvana haluaisin joka tilanteessa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Sasu mun mielestä erityisen paha oo, mutta joku Kuutti voi olla vähän pulassa vaikkapa hakiessaan aikamiehenä jotain vakavastiotettavaa työpaikkaa. Mielikuva avuttomasta hylkeenpoikasesta ei ainakaan itselle oo se mitä ensimmäisenä mielikuvana haluaisin joka tilanteessa antaa.
Kuutti voi vaihtaa nimensä jos haluaa.
Minusta taas vanhahtavat ja kömpelöt Tuomas, Veikko, Matti, Antti ym. ovat rumia nimiä.