Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää oppisopimuspaikka?

Vierailija
23.04.2026 |

Haaveilen alanvaihdosta, mutta ainoa realistinen tapa kouluttautua uuteen ammattiin olisi oppisopimus. Paikkoja ei tunnu löytyvän mistään!

Olen laittanut avoimia hakemuksia ja kyselyitä moniin yrityksiin (ekä pienempiin että isoihin ketjuihin) ja pyrkinyt aina osoittamaan aitoa kiinnostusta juuri kyseistä paikkaa kohtaan. Olen yrittänyt isännöintiin, olen yrittänyt kauppaan. Silti vastaukset ovat olleet lähinnä ei-oota, tai vaihtoehtoisesti tarjotaan mahdollisuutta tulla ilmaiseksi harjoittelijaksi. Se ei kuitenkaan ole minulle taloudellisesti mahdollista.  Haluaisin siis opiskella liiketalouden alalle oppisopimuksella.

Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Miten olette onnistuneet löytämään oppisopimuspaikan? Tai onko vinkkejä, mistä voisi vielä kysyä? Tuntuu, että koko puhelinluettelon olen jo plärännyt läpi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa muakin. Jään seuraamaan, josko tulis hyviä vinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt työkkäristä, millä alalla olisi vajausta työvoimassa?

Vierailija
4/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin oppisopimuspaikan työmarkkinatorin kautta. Työnantaja siis etsi oppisopimusopiskelijoiden. Todella harvinaista on, että kyselemällä löytyisi. 

Vierailija
5/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko edes ottanut selvää voiko liiketaloutta opiskella oppisopimuksella? Epäilen, että ei voi, kenelläkään ei ole aikaa täysin untuvikkoa opettaa.

Vierailija
6/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin 2 vuotta, mutta en löytänyt. Ilmaistöiden kautta. 

Vierailija
7/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko edes ottanut selvää voiko liiketaloutta opiskella oppisopimuksella? Epäilen, että ei voi, kenelläkään ei ole aikaa täysin untuvikkoa opettaa.

Totta kai voi. Se on eri asia ottaako kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi