Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko tuo vuosaaren 11 vuotia jengi johtaja suomalainen vai ulkomaalainen.

Vierailija
23.04.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b326aebd-a994-46e6-a2a2-4263b2c9d7e8…

Miten voi olla ettei saada 11 vuotiasta kuriin. Saunan taa  ja keppiä sormille je sen jälkeen vankilaan.

Kommentit (954)

Vierailija
801/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole mitenkään normaalia käytöstä, noin nuorelta! Tulee sellainen kuva että hän on myös älykäs, ehkä jopa harvinaisen älykäs. Kuinka muuten saada 9 muuta hänen lisäkseen tekemään jotain tuollaista? En sano, mutta eräs persoonallisuuden piirre tuli vähän mieleen ensimmäisenä... taustat voi olla mitä vaan, mutta systemaattinen pahoinpitely ei ole vain tavallista oireilua, se on jo tarkoituksenmukaista ja suunnitelmallista.

Ehkei ole kyse älystä vaan pelottelusta. Tai yksinkertaisten/keskenkasvuisten/katkerien ihmisten manipuloinnista: olet vahva, pelottava, kuulut joukkoon tms. EI kaikki manipuloijat mitään älykköjä ole kun kohdalle sattuu joku jolla on tarpeita joihin manipuloija osaa vastata.

Vierailija
802/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai koulukiusattu. Saiko en muista nyt nimiä mutta ne parikymmentä vuotta sitten iskunsa tehneet suomalaiset ostoskeskusiskun tehnyt ja kouluampuja samanlaista ymmärrystä?  Etteikö muka etninen tausta vaikuta???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu ei tee mitään. Jos olisivat tehneet ei tyttöjä näkyisi tuolla kiusan teossa. Videolla oli juuri revitään tukasta ja lyödään. Sitten , kun tapahtuu se pahin , niin lässytetään kiireestä.

Sukulaislapsen kohdalla sossut nostivat käsiään pystyyn kun 10-12-vuotias tenava karkaili kotoa ja jatkoi tota pelleilyään vuoden ajan. Sossut sijoitti sen kiireellisesti sitten kun lapsen vanhempi ilmoitti sosiaalipäivystykseen että hän ei ota sitä lasta enää kotiin. Siinä vaiheessa sossujenkin oli pakko toimia.

Vierailija
804/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syntyperäinen suomalainen vaan m a n n e

Romanit saapuivat Suomeen 1500-luvulla.

Eli ei suomalaista syntyperää. Intiasta aikanaan tulivat. Omat heimotavat edelleen käytössä 

Tiedätkö sinä omat sukujuuresi 1500 - luvulle asti?

Näen peilistä jääkaudelle asti. Cro magnon eli suomalaisgeenit, alkuperäinen eurooppalainen ja itse asiassa myös siperialainen ja keski-aasialainen.

Vierailija
805/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ole mitenkään normaalia käytöstä, noin nuorelta! Tulee sellainen kuva että hän on myös älykäs, ehkä jopa harvinaisen älykäs. Kuinka muuten saada 9 muuta hänen lisäkseen tekemään jotain tuollaista? En sano, mutta eräs persoonallisuuden piirre tuli vähän mieleen ensimmäisenä... taustat voi olla mitä vaan, mutta systemaattinen pahoinpitely ei ole vain tavallista oireilua, se on jo tarkoituksenmukaista ja suunnitelmallista.

Ehkei ole kyse älystä vaan pelottelusta. Tai yksinkertaisten/keskenkasvuisten/katkerien ihmisten manipuloinnista: olet vahva, pelottava, kuulut joukkoon tms. EI kaikki manipuloijat mitään älykköjä ole kun kohdalle sattuu joku jolla on tarpeita joihin manipuloija osaa vastata.

Tuon ikäinen täytyy kyllä olla sen verran älykäs että ymmärtää näitä asioita, kuinka saada joku mukaan ja tekemään vielä jotain kamalaa, systemaattisesti ja jäämättä kiinni. Toki on pelotteluakin pelissä ja kontrollointiakin ehkä. Tämä on vain oma mielipiteeni. 

Vierailija
806/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poliisi sanoo, että miten maahanmuuttja nyt oikein määritellään, niin voi olla 100% varma ettei ole kantasuomalainen.

Vierailija
807/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syntyperäinen suomalainen vaan m a n n e

Romanit saapuivat Suomeen 1500-luvulla.

Eli ei suomalaista syntyperää. Intiasta aikanaan tulivat. Omat heimotavat edelleen käytössä 

Tiedätkö sinä omat sukujuuresi 1500 - luvulle asti?

Näen peilistä jääkaudelle asti. Cro magnon eli suomalaisgeenit, alkuperäinen eurooppalainen ja itse asiassa myös siperialainen ja keski-aasialainen.

Kyllä normaaleissa suvuissa tunnetaan sukujuuret satojen vuosien taakse ihan nimilläkin, jos ei olle mitä tahansa piikojen äpäriä tai muita mistä on hävetty. 

Vierailija
808/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti mene puhumaan niille tytöille jos törmäät heihin. Minäkin mummi , mutta en todellakkaan hyväksy tyttöjen tekoa millään tavalla. 

Vierailija
809/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuonikäinen tyttäreni leikkii muotinukeilla ja istuu joskus sylissäni.

Millainen koti tällä tyttöjengillä on?

Miksi sivulliset eivät puutu heidän joukkopahoinpitelyynsä? Nuohan ovat vielä ihan niskasta pois nostettavia? Älkää jääkö katsomaan sivusta!

Lapsesi on jälkeen jäänyt...

Vierailija
810/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä Suomen yltiöpäistä suvaitsevaisuutta, onnellisten ihmisten maa, jossa saa tehdä mitä mieleen tulee ja he, jotka tekevät rikoksia ovat niitä onnellisempia, koska teosta ei juuri mitään seuraa. 

Eikö päde näihin lapsiin lastensuojelun lait? Jos eivät vanhemmat saa lapsiaan kuriin, niin se on sijoituksen paikka. Ei tuon ikäisiä saa sallia ja opettaa toimimaan väärin, vaan toimintaan on tartuttava lujalla kädellä. Sijoituspaikka kauaksi kotoaan on pakollista, jos ei muu tehoa. 

Kun aikuiset eivät puutu, niin he juuri pilaavat näiden lasten tulevaisuuden. Ei tuon ikäiset edes älyä mitä seuraamuksia kaikesta tulee, jos häiriköinti jatkuu. 

Mitä oikeasti luulet että sijoitus auttaa?? Ju-lauta ihmiset, mikä ihmeen taikuri se sijoitus muka on? Siellä on vielä vähemmän lain sallimia keinoja käytössä kuin bioperheissä. Sijoitettu lapsi saa käyttövaran vaikka ostaisi sillä kaljaa. Se saa puhelimen pitää läpi yön, kukaan ei hänen tavaroitaan saa penkoa. 

Bioperheessä pystytään sentään jotenkin kasvattamaan. Sijoituksessa ei. 

Kyllä sijoituksessa kerätään puhelimet pois. Mun lapsi oli, niin tiedän.

Vierailija
811/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vain syntyvät pahaksi, ja se oireilee jo hyvinkin nuorena, lapsina jo.

Psykopaatit.

Ja mitä otollisempi on koti-ja lähipiiri, sitä nuorempana aloittavat muiden manipuloinnin.

Ja ei, ei psykopaatit aina ole valkoisia setämiehiä, vaan kyllä heitä on ihan kaikissa ihmisryhmissä.

Meidän sivilisaatio on tyhmentynyt, sen näkee Suomessakin.

Tekijöitä paapotaan, moniammatillisia tiimejä valjastetaan "hoitamaan" näitä. Vanhemmat ja likan perhe saa tukea, harrastuksia ja elämyksiä sossuilta. Ja me maksetaan nämä kaikki.

Mutta missä on isot otsikot uhreista ja heidän vanhemmista ja perheistä?

Kuinka he pelkäävät, ja se pelko ei ehkä lähde koskaan pois?

Kuinka pilalla on näiden lasten ja vanhempien elämä?

Saavatko he tukea, moniammatilliselta tiimiltä? Virkistyslomia, elokuvia,  harrastusmaksut hoidetaan terapiana, kuten tekijälle?

On hävytöntä, että uhrit unohdetaan ja se tekijä saa kaiken huomion, taas, kiedotaan pehmeään pumpuliin, ja uhrit unohdetaan.

Tekijälle huostaanotto, tiukka valvonta, koulu käytävä, ja jos hölmöilee niin koppihoito.

On lapsia ja nuoria, jotka todella ovat pahoja.

Onneksi heitä on vähän.

Sossut pelkää romaneja. Ei tule huostaanottoa, paapomista vaan.

Mihin tämän perustat? On sossuilla pahempaakin vastassa kuin jotkut perusromanit. Oikeasti pahoja ihmisiä. 

Ei ole pahempaa kuin r0manit. Tyhmiä, mutta kieroja venkuloita. Ellei sitten uusissa tulijoissa tai linnakundeissa.

Vierailija
812/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sivulliset eivät puutu heidän joukkopahoinpitelyynsä? Nuohan ovat vielä ihan niskasta pois nostettavia? Älkää jääkö katsomaan sivusta!

Moi neropatti. Sana jälkeenjäänyt on tarkoittamassasi yhteydessä yhdyssana.

Vierailija
813/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin YouTubesta sen tunnin mittaisen Levoton Vuosaari -videon. Teki pahaa kuunnella kun videon tekijä näytti kiusaajan vanhemmille videota missä tää porukka alistaa nuorta itkevää poikaa. Tytöt vaan nauraa räkätti pakottaessaan poikaa nuolemaan kengänpohjaa ja mitä ikinä tekivätkään. Näillä on päällä joku hysteerinen joukkopsykoosi noita tekoja tehdessään. Ihan idioottiporukka.

Mulla oli lapsena kavereita, jotka pakotti naapurin yksinkertaisen pojan juomaan omaa pissaansa. Sen jälkeen mulla ei ollut kavereita.

Vierailija
814/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko 11-vuotiaat tytöt sinun piireissäsi aikuisia naisia? 

Vierailija
815/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,  500 v Suomessa asuneita

Vierailija
816/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi nykyisestä Vuosaaresta asuntoa. Alueesta on näköjään tullut aikamoinen lääväparatiisi. 

Ja näköjään Vuosaari ei olekkaan sitten mikään pyhä lähiö/maa.

Vierailija
817/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin YouTubesta sen tunnin mittaisen Levoton Vuosaari -videon. Teki pahaa kuunnella kun videon tekijä näytti kiusaajan vanhemmille videota missä tää porukka alistaa nuorta itkevää poikaa. Tytöt vaan nauraa räkätti pakottaessaan poikaa nuolemaan kengänpohjaa ja mitä ikinä tekivätkään. Näillä on päällä joku hysteerinen joukkopsykoosi noita tekoja tehdessään. Ihan idioottiporukka.

Mulla oli lapsena kavereita, jotka pakotti naapurin yksinkertaisen pojan juomaan omaa pissaansa. Sen jälkeen mulla ei ollut kavereita.

Ja nämä oli siis ihan suomalaisia tyttöjä aikoinaan. Yhden äiti vielä seurakunnassa töissä. Multa meni luottamus täysin ihmisiin. Että voi näistä tulla vaurioita ulkopuolisillekin. Yksi niistä tytöistä alkoholisoitui aika nopeasti. Se oli ollut joskus ala-asteella mun paras kaveri. Lopulta meillä ei ollut enää mitään yhteistä.

Vierailija
818/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Brittiläiset erikoisjoukkojen sotilaat pistetään kanssa juomaan omaa kustansa. Jos ei maistu, niin lähtö tulee.

Vierailija
819/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä oli siis ihan suomalaisia tyttöjä aikoinaan. Yhden äiti vielä seurakunnassa töissä. Multa meni luottamus täysin ihmisiin. Että voi näistä tulla vaurioita ulkopuolisillekin. Yksi niistä tytöistä alkoholisoitui aika nopeasti. Se oli ollut joskus ala-asteella mun paras kaveri. Lopulta meillä ei ollut enää mitään yhteistä.

Aikuisena meidän yhteiset tutut yritti varovasti kertoa mulle sen alkoholisoituneen kuulumisia, kun niiden veljet oli vielä kavereita. Mutta mä menin edelleen siitä ihan lukkoon ja vetäydyin. Sellaista se on kun luottamus petetään.

Vierailija
820/954 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Brittiläiset erikoisjoukkojen sotilaat pistetään kanssa juomaan omaa kustansa. Jos ei maistu, niin lähtö tulee.

Alakouluikäiset tytöt. Ja kiusatakseen toista huono-onnista. No ehkä toi lohduttaa sitä kiusattua, että selviytyi siitä, mistä ei kaikki erikoisjoukkojen sotilaat selviydy. Mutta sille pojalle ei siis etukäteen kerrottu, mitä sille juotettiin. En ollut itse paikalla, mutta nää likat kehua retostelivat tekosillaan jälkeenpäin, enkä ollut uskoa korviani, koska se oli niin kamalaa.