Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana aamu. Eläkevuosilla. Pieni eläke, mutta ei haittaa

Vierailija
23.04.2026 |

Likvidejä varoja muutama satatuhatta.

Menisikö käymään puutarhapalstalla? Josko kohta pääsisi porkanankylvöön? Oman ruuan kasvattaminen on kivaa eläkepuuhaa. Myöhemmin kesällä metsään marjaa ja sieniä keräämään.

Olet varmaan iloinen puolestani?

Taidan viedä tomaatintaimet kasvihuoneeseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työeläke, niin onnea!

Vierailija
2/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukkuisin vielä ainakin pari tuntia ellen olisi töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työeläke, niin onnea!

Työeläke.

ap

Vierailija
4/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömästi olen onnellinen puolestasi <3

Mulla on vielä/vain 3 vuotta jäljellä. Aloitin työelämän 14 vuotiaana, en ole ollut koskaan työtön. Toki äitiyslomat ja pari pidempää lomaa on ollut välissä.

Nyt on muutama vuosi aikaa miettiä mihin muutan??

Vierailija
5/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tässä 3 vuorotyötä tekevänä on kurkun ja mansikan taimet olohuoneessa kasvamassa,kunnes vien ne kasvihuoneeseen. Sitten ostan vielä vadelma pensaita omalle pihalle. Muutakin laitan kasvihuoneeseen kasvamaan,mutta ne voi kylvää sit suoraan sinne. Laitan sellaista kasvamaan,josta saa satoa koko kesän. Paprika on turhan hidas,kun sitä saa vasta kesän lopulla. Omaa kurkkua tulee sitten syötyä taas koko kesän ja saa säilöttyä paljon talvelle. Muutama purkki on vielä viime kesän suolakurkkuja. Pitääkin napsia pois.

Vierailija
6/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilpittömästi olen onnellinen puolestasi <3

Mulla on vielä/vain 3 vuotta jäljellä. Aloitin työelämän 14 vuotiaana, en ole ollut koskaan työtön. Toki äitiyslomat ja pari pidempää lomaa on ollut välissä.

Nyt on muutama vuosi aikaa miettiä mihin muutan??

Mekin puolisomme kanssa olimme töissä jo 17-vuotiaasta asti ja moneen vuoteen ei silloin eläkettä kertynyt. Nythä eläke kertyy jo opiskelijoille ja työttömillekin. En tietysti sinänsä vastusta asiaa, mutta tuntuuhan tuo vähän... kalliille. Työssäkävijäthän sen maksavat.

Ja naisvaltaisessa työssä olleena eläkeläinen saa jotain 200 euroa kuussa enemmän (tietysti siitä vielä verotetaan)

kuin olisi vain lepäillyt koko ikänsä.

Sitäkin olen joskus miettinyt, että kun ennen demarit oli nimenomaan työväen  puolue, nyt heistä on tullut työtä tekemättömien puolue, joka haluaa työssäkäyvien rahat jakaa muille.

Vierailija
7/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen toki iloinen! Vuoden päästä olen itse samassa tilanteessa; enää 11 kk jäljellä. Tosin sillä erotuksella, että ei ole "muutamaa sataatuhatta likvideinä varoina", mutta velaton asunto Helsingissä ja sadantuhannen verran säästöjä pankeissa. Kyllä siinä sitten kelpaa elellä:)...

En tosin ole menossa kasvimaalle harrastelemaan, mutta ottamassa kaiken irti pääkaupungin kulttuuri- ja liikuntatarjonnasta eläkeläisalennuksilla. Moniin uimahalleihin pääsee ilmaiseksi, teatteri- ja konserttilipuista saa alennuksen ja museoissa on ilmaispäiviä.

Talvisaikaan ajattelin vuokrata jonkun kämpän Välimeren alueelta. Löysin jo Kreikasta 80 neliön kämpän 400€/kk Sitä olisi varaa maksella eläkkeestä vaikka ympäri vuoden, nauttia talviuinnista ja etelän talviauringosta aina kun kotimaan ihmisvihamielinen ja ankeuttava persuilmapiiri alkaa ahdistamaan...

Vierailija
8/8 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallinen duunari työeläkkeellä ja ostan kesällä kotimaiset tomaatit ja kurkut yms n.1e/kg ihan kaupasta. Ymmärrän kyllä että jotkut tykkää näperrellä kasvimaalla...Leppoisia eläkepäiviä vaan meille kaikille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme