Nämä asiakasmaksut nousevat: Hammashoito, terveyskeskuskäynnit, uusi maksu sairaaloihin
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten ihmisten pitäisi maksaa itse terveydenhuoltomenonsa ja veroja voitaisiin laskea. Nykysysteemistä ei hyödy kuin kroonisesti sairaat ja suurin osa heistä on omilla valinnoillaan aiheuttaneet sairautensa.
Taas löytyi palstarambo, joka kuvittelee ettei ikinä itse sairastu😂😂
Ja sieltä löytyi idiootti, joka ei voi ymmärtää, että jotkut osaavat ajatella asioita laajakatseisesti, eikä vain oma napa edellä.
Siis sinä itse olet tässä se idiootti, joka ei osaa ajatella asioita laajemmin. Olen todella pahoillani jälkijättöisyydestäsi. Kaltaisesi ihmiset kuuluvat biovoimalaan raaka-aineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on hoidettava hampaat itse. Hammaslankaa ja hammastahnaa. Proteesit sitten, jos tulee suurempia ongelmia. Proteesit tulevat ajan kuluessa halvemmaksi köyhälle, kuin jatkuvat hammaslääkärikäynnit. Pian Suomessa on pienituloisilla proteesit suussa tai ei hampaita ollenkaan. Usa: n malliin.
Ehkäisevä hoito eli hampaiden säännöllinen ja asianmukainen puhdistus edistää sitä ettei hampaat tarvitse lääkärikäyntejä. Nykyaikana harvoin tarvitaan protesteja, jos huolehtii hampaiden ehkäisevästä hoidosta huolellisesti ja asianmukaisesti.
Nostakaa vaan. Satojatuhansia maksuja menee jo nyt ulosottoon. Kyllä sinne mahtuu muutama maksu lisää.
Mutta onhan meillä ilmainen terveydenhuolto !
Loppuu se terveyshuollonkin käyttö suurelta osin ihmisiä,kun ei ole varaa.Ainut hyväpuoli, että kalliit yksityiset toimijatkaan eivät enää pärjää ja rahasta järjettömästi.YT:tä siellä täällä.
Nämä tietyn uskonnon ikävät asenteet muita kohtaan työpaikoilla on korjattavissa siten että on yhteiset säännöt . Työturvallisuuteen kuuluu työvaatteet ja kengät sekä ei voi pitään mitään irtonaista eikä mitään mikä jää kiinni johonkin. Kuin häiritsee työtehtäviä. Kuin meillä on tasan tarkkaan työaika laki ja tietyt ajat kahvitauko ruokatauko ja ne käytetään niihin. Ne ei ole uskontokokousaikoja eikä muiden uhkailu hetkiä. Työajasta maksetaan palkka joten työaikana ei ole sallittua eikä sopivaa häiritä muiden työntekoa eikä pitää uskontokokousta. Työssä tehdään työtä ja siitä saa palkan joten tämä koskee kaikkia kaikenlaisia.
Kiitos taas kovasti, porvarit.
Kyllä rahaa on sitten eri juttu mihin se laitetaan. Olisi hyvinvointivaltiokin investointi.
Radan muutostöiden hinta Ouluun saakka on liikenneminiseriön alustavan arvion mukaan yli 1,5 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpopurralla ei hätää mutta kyllä tässä keskituloinenkin joutuu jo miettimään, mistä repiä terveydenhoitoon rahat.
Entä työtön??? Pienituloinen??? Ahdistaa jo nyt
Alkaisin järjestää asiani niin, että olen toimeentulotukikelpoinen, koska ei noista maksuista selviä muuten. Nostavat varmasti maksukattojakin.
Kelaan lisää menoja. Toimeentulotuessa maksetaan lääkärikäynnit.
Hyvä. Minä jatkan yksityisellä käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hoidettava hampaat itse. Hammaslankaa ja hammastahnaa. Proteesit sitten, jos tulee suurempia ongelmia. Proteesit tulevat ajan kuluessa halvemmaksi köyhälle, kuin jatkuvat hammaslääkärikäynnit. Pian Suomessa on pienituloisilla proteesit suussa tai ei hampaita ollenkaan. Usa: n malliin.
Ehkäisevä hoito eli hampaiden säännöllinen ja asianmukainen puhdistus edistää sitä ettei hampaat tarvitse lääkärikäyntejä. Nykyaikana harvoin tarvitaan protesteja, jos huolehtii hampaiden ehkäisevästä hoidosta huolellisesti ja asianmukaisesti.
Muistuttaisin, että hammaslääkärissä hoidetaan myös esimerkiksi purentavikoja. Näihin ei valitettavasti pysty itse hoidolla vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, käyn sitten jatkossa Virossa hoitamassa nämä jutut. Suomalaisella ei ole varaa hoidattaa itseään Suomessa.
Alkaa kyllä kiinnostaa virolaiset hammaslääkärit vähintään. Ja miksei myös lääkärit jos osaavat tarpeeksi hyvin suomea. Todennäköisesti osaavat paremmin kuin omassa pahoinvointikeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kelaan lisää menoja. Toimeentulotuessa maksetaan lääkärikäynnit.
On vuosi 2026 ja apteekissa näkevät, että ihminen on toimeentulotuen asiakas ja lääkkeiden loppusumma on nolla euroa asiakkaalle, mutta hyvinvointialueiden laskutuksessa ei onnistu sama.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan meillä ilmainen terveydenhuolto !
Meillä ei todella ole ilmaista vaan veronmaksajien rahoilla on tämä tehty yhdessä. Työssä on työpaikoilla työterveyslääkärit . Ja kouluissa on terveydenhoitajat lapsille. Kuin perhekeskus nimellä toimivissa tiloissa on mitkä oli ennen nimellä neuvola . Neuvola nimi tulee siitä että niissä neuvottiin ihmisiä terveyden hoito asioissa ja lasten hoidossa. Sekä ehkäisyssä. Hyvä sana on neuvola ollutkin. Neuvoa ohjata toisia. Alle 18- vuotiaat saa ilmaista perus terveydenhoitoa mutta silti kannattaa pitää tapaturma ja matka vakuutus sillä nuoret usein loukkaa itseään liikunnassa. Ja matkoilla. Samoin vaikka on eurooppalainen kortti unionin kansalaisille tarvitaan silti matkavakuutus onnettomuuksiin ja kuoleman tapauksiin. Kotivakuutus on useimmin ihan pakollinen. Vaikka asuntoyhtiö on vakuutettu. Lasten hammashoito on ilmainen eikä muiden. Verovaroin on tarkoitus ylläpitää perusterveyttä ja perustarpeita kuin liikuntakykyä. Samoin sillä ehkäistään ennelta tartuntautien leviäminen myös sukupuolitautien. Terveydenhoito systeemi on siis kaikkien yhteiseksi hyväksi. Muumaalaisille ei ole oikeutta syrjiä muita terveydenhoito paikoissa mitenkään. Ei myös työntekijöinä. Tämä on meidän rakentama systeemi täällä. Meidän rahoilla ja meidän maassa. Se että on Yk tukirahaa taskussa ei tarkoita ylimielistä asennetta auttavaa maata kohtaan. Myös Yk raha tulee meidän verorahoista.
Pörriäiset kiittävät Purraa ja Orpoa, kukaan muu ei.
Vierailija kirjoitti:
Purra sen kuin jatkaa saksieleitä.
Tuo loisnarttu ei tajua mistään mitään eikä osaa tehdä mitään oikein. Viimeksi teki oikeaa työtä mäkkärin kassalla
Ja ne nousee jatkossakin. Näin siinä käy kun ei uskottu viisaampia, sote ei toimi! Kiitos kuuluu demareille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi mennä enää hammaslääkäriin. Hoidan ite.
Itse pitääkin hampaat pääasiallisesti hoitaa. Ennaltaehkäisevä hoito tehdään itse, eikä maksa paljoa.
Ei se ennaltaehkäisevä hoito riitä. Vanhat paikat hampaissa eivät ole ikuisia. Ne kestävät 10-20 vuotta, ja sitten niiden paikkojen alle voi tulla kariesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, käyn sitten jatkossa Virossa hoitamassa nämä jutut. Suomalaisella ei ole varaa hoidattaa itseään Suomessa.
Alkaa kyllä kiinnostaa virolaiset hammaslääkärit vähintään. Ja miksei myös lääkärit jos osaavat tarpeeksi hyvin suomea. Todennäköisesti osaavat paremmin kuin omassa pahoinvointikeskuksessa.
No yksityisillä on virolaisia myös Suomessa sillä Suomessa asuu virallisesti 70 000 vironkielistä ja meidän kielessä on eestiläisiä sanoja johtuen siitä että heitä asui myös menetetyn ( varastetun ) Karjalan alueella. Monessa yksityisessä hammaslääkäri keskuksessa Suomessa on eestiläisiä. Mutta se taso ei ole aivan yhtä koulutettua kuin Suomessa on lääketieteellisesti. Yksityisillä saat kyllä heti lääkereseptin tulehduksiin oli se missä tahansa ruumiissa. Missään muualla maapallolla ei estetä potilaita parantumista kuin Suomessa.
Mielipide; hammaslääkäri ja suuhygienisti maksuja ei saa nostaa sen takia että me kaikki ollaan sokeri siirappi glugoosia tehtaiden ja tuotteiden uhreja. Meidän hampaat tuhotaan jo lapsena karkkipusseilla ja me kaikki yhdessä maksamme niissä ALV veron ja verot kun ostamme niitä . Olemme pahasti teollisuus ja sokeririippuvaisia . Me kärsimme tästä menettämiä hampaat ja niiden korjaaminen vuodesta toiseen tekohampaisiin asti maksaa jo valtavasti . Myös hampaiden oikaiseminen maksaa. Meillä on hirveästi ientauteja karkeista koska karkit menee hampaan ja ikenen väliin mikä löystyttää hammasta mikä alkaa heilua . Meitä ei voi rangaista eikä enempää hyväksikäyttää hammas ja karkki puolella !