Vuosaaren tyttöjengi terrorisoi aikuisiakin!
"Vuosaaressa ja Itä-Helsingissä liikkuvat tytöt ovat epäiltyjä noin 30 rikosasiassa, Helsingin poliisin rikoskomisario Marja Väätti kertoo.
HS uutisoi viime viikolla porukasta, jonka on epäilty pahoinpidelleen ihmisiä alueella.
Väätin mukaan rikoksista epäiltyjä on noin kymmenen. He ovat syntyneet vuosina 2012–2015.
HS:n tietojen mukaan joukon keulahahmo on tyttö, joka on 11-vuotias. Hän on laajasti tunnettu eri puolilla Itä-Helsinkiä lasten keskuudessa. Mukana porukassa tai sen liepeillä saattaa enimmillään pyöriä HS:n tietojen mukaan jopa yli 40 lasta, joista osa on hyvin nuoria.
Tyttöjä epäillään enimmäkseen pahoinpitelyistä. Lisäksi heitä epäillään laittomista uhkauksista, kunnianloukkauksista ja vahingonteoista.
He ovat pahoinpidelleet entuudestaan tuntemattomia aikuisia ja lapsia sekä lapsia, jotka he ovat jollain tavalla tunteneet."
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011960233.html
Tuollainen 11-vuotias aitosuomalainen jengin johtaja voi olla vaarallinen jopa aikuiselle miehellekin. Jos tyttö on vähänkään harrastanut joitain vuosia jotain kamppailulajia tai vaikka nostellut painoja, ja on vielä räjähdysherkkä luonne, hän on elävä ase.
Kommentit (121)
Kokemuksesta tiedän, että siellä asuu tosi paljon ulkomailta muuttaneita. Ostoskeskuksessa ei paljoa kuule suomenkieltä kuten ei itäkeskuksessakaan. Minua ihan pelottaa niissä asiointi.
Päättäjät voisivat mennä vierailulle Vuosaareen. Ja katsoa päätöstensä jälkiä. Ei kukaan alkuperäinen suomalainen halua kuvatunlaista Suomea.
On siinä porukassa kulma housujen perähedelmää mukana.
Mikseipä terrorisoisi. Kukaan ei saa puolustautua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikseipä terrorisoisi. Kukaan ei saa puolustautua mitenkään.
Ai? Mulla on aina mukana mentolisuihke ja lähes aina myös taistelukoira. :)
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että siellä asuu tosi paljon ulkomailta muuttaneita. Ostoskeskuksessa ei paljoa kuule suomenkieltä kuten ei itäkeskuksessakaan. Minua ihan pelottaa niissä asiointi.
Milloin saamme white only-paikat?
Sijoitukseen jonnekin korpee, kukin eri paikkaan.Miksi ollaan niin kädettömiä?Näistä kaikista tuskin tulee koskaan kunnon kansalaisia,mutta jos nyt vihelletään peli poikki niin edes yhdestä voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden tyttöjen eteen pitäisi tuoda joitakin parimetrisiä, karskeja, kaljuja ja tatuoituja linnakundeja karjaisemaan tytöille, että nyt loppuu tuollainen touhu!
Aika ottaa huostaan ja tarjota terveempiä roolimalleja, mihin voivat samaistua.
Nuo jengit täytyy välittömästi hajottaa heti, ennen kuin joltain sivulliselta lähtee henki tai sattuu jotain vakavaa.
Ei se tule onnistumaan ennkuin on liian myöhäistä. Sitten voidaan puida ja paapoa.
Olisi myös hyvä miettiä mikä ajaa nuoret tällaisiin tekoihin? Miettikää sitä ja omaa käytöstänne näiden edessä.
Jengin johtaja pitäisi yllättää, kun on yksin ja tehdä hänestä varoittava esimerkki.
Kannattaa miettiä, että jokaiseen tuossa porukassa satsataan valtion rahaa neljä kertaa enemmän kuin tavalliseen suomalaisnuoreen. Kyse on siitä, mihin vasemmisto haluaa rahoja sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukseen jonnekin korpee, kukin eri paikkaan.Miksi ollaan niin kädettömiä?Näistä kaikista tuskin tulee koskaan kunnon kansalaisia,mutta jos nyt vihelletään peli poikki niin edes yhdestä voi tulla.
Pitäkää ne siellä. En halua tänne.
Maalainen
Mietityttää minuakin.
Olen ollut kahdesti tilanteessa jossa nuoret naiset/tytöt ovat uhanneet väkivallalla. Toinen niistä oli sellainen, jossa vedettiin puukko esiin. Sanoin tyttöporukan johtohahmole, että yksi askel vielä niin jompi kumpi meistä ei kävele tästä metsiköstä kotiin. Ja noin se olikin. Puukko on kenen tahansa käsissä niin vaarallinen ase, ettei edes 80-kiloinen itsepuolustuslajien harrastaja voi käyttää pehmeitä keinoja. Ei se mene niin kuin mainoksissa, että kun vähän treenataan Krav Magaa niin torjutaan veitsihyökkäys. Jos se kouluttaja selviää tilanteesta lievillä vammoilla, niin on jo käynyt hyvä tuuri. Ei tarvita kuin yksi hipaisu huonoon paikkaan, ja se on siinä. Ja mitään hallintaotteita ei kannata harrastaa koska sitten on kaksi muuta koplasta selän takana, mahdollisesti puukkojen kanssa myös. Eli se olisi ollut ensimmäinen tyttö pois pelistä siten, ettei tämä nouse ylös maasta.
En lähtökohtaisesti kannata oman käden oikeutta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tässä piiludutaan naiskortin taakse. Koska ennen kun pojat tai miehet äityivät väkivaltaisiksi, piti ottaa huomioon se, että omissa voi kolista aika lujaa. Aika usein kun johtohahmo on pois pelistä, loput ottavat askeleen takavasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noiden tyttöjen eteen pitäisi tuoda joitakin parimetrisiä, karskeja, kaljuja ja tatuoituja linnakundeja karjaisemaan tytöille, että nyt loppuu tuollainen touhu!
Aika ottaa huostaan ja tarjota terveempiä roolimalleja, mihin voivat samaistua.
Nuo jengit täytyy välittömästi hajottaa heti, ennen kuin joltain sivulliselta lähtee henki tai sattuu jotain vakavaa.
Ei se tule onnistumaan ennkuin on liian myöhäistä. Sitten voidaan puida ja paapoa.
Olisi myös hyvä miettiä mikä ajaa nuoret tällaisiin tekoihin? Miettikää sitä ja omaa käytöstänne näiden edessä.
Etova kommentti. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi hakata tuo teholle. Oppiipahan
Joku Muu ei ole tulossa apuun tälläkään kertaa🙂
Minä vähän luulen, että ihmiset eivät niinkään pelkää, etteivät pärjäisi näille, vaan että joutuvat johonkin tiktok-videolle menettäessään malttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää minuakin.
Olen ollut kahdesti tilanteessa jossa nuoret naiset/tytöt ovat uhanneet väkivallalla. Toinen niistä oli sellainen, jossa vedettiin puukko esiin. Sanoin tyttöporukan johtohahmole, että yksi askel vielä niin jompi kumpi meistä ei kävele tästä metsiköstä kotiin. Ja noin se olikin. Puukko on kenen tahansa käsissä niin vaarallinen ase, ettei edes 80-kiloinen itsepuolustuslajien harrastaja voi käyttää pehmeitä keinoja. Ei se mene niin kuin mainoksissa, että kun vähän treenataan Krav Magaa niin torjutaan veitsihyökkäys. Jos se kouluttaja selviää tilanteesta lievillä vammoilla, niin on jo käynyt hyvä tuuri. Ei tarvita kuin yksi hipaisu huonoon paikkaan, ja se on siinä. Ja mitään hallintaotteita ei kannata harrastaa koska sitten on kaksi muuta koplasta selän takana, mahdollisesti puukkojen kanssa myös. Eli se olisi ollut ensimmäinen tyttö pois pelistä siten, ettei tämä nouse ylös maasta.
En lähtökohtaisesti kannata oman käden oikeutta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tässä piiludutaan naiskortin taakse. Koska ennen kun pojat tai miehet äityivät väkivaltaisiksi, piti ottaa huomioon se, että omissa voi kolista aika lujaa. Aika usein kun johtohahmo on pois pelistä, loput ottavat askeleen takavasemmalle.
Jep, vatsaan isku/Valtimoon tms niin karskimpikin uros kuolee massiiviseen verenvuotoon sekunneissa tai sisäiseen verenvuotoon minuuteissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttösillä vain "patukan" puute?
Hyi wee mikä kommentti, noi on lapsia vaikka ovatkin väkivaltaisia, ihme pedari ajattelua, häpeäisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitäisi hakata tuo teholle. Oppiipahan
Nää tytöt hyökkää vain ala-asteikäisten kimppuun.
Uutisen mukaan hyökkäävät myös aikuisten kimppuun. Mitä siinä mahtaa, jos tosi kova 11 v. katutappelijatar tulee silmille?
Niiden voima on juuri laumassa. Yksin eivät ole mitään.
Jos yksikin pieni tulee ihan hulluna pidäkkeettä päälle, niin kyllä siinä aikuinenkin hämmentyy, saati jos ympärillä on lauma.
Totta. Kuvittele tilanne, että kävelet kaikessa rauhassa Kolumbuksen lähellä. Vastaasi tulee mölyävä tyttöjengi. Olet jo ohittamassa jengiä, kun kuulet takaasi porukan johtajan teräksenkylmän äänen: "Hei äijä! Miks sä huusit juuri mun kaverille n-sanan?!?" Rasisti!" Et huutanut mitään, mutta hän valehtelee ja haastaa riitaa.
Pysähdyt, ja katsot taaksesi. Koko jengi kerääntyy ympärillesi, johtaja keulillaan. Hän lähestyy sinua pitkät, vaalea kiharat tuulessa hulmuten ja näet, miten hän on valmis taisteluun. On tulossa taistelu, jonka sinä häviät. Hän tulee eteesi ja huutaa sinulle päin naamaa.
Sitten alkaa tulla: ensin moukarimainen isku oikealla kädellä vasempaan kylkeesi. KRAK!* Tunnet, kuinka kylkiluusi katkeaa. Huudat tuskasta. Sitten seuraa vasen koukku leukaasi. Pari hammasta singahtaa ulos suustasi. PHEW! Sen jälkeen satelee iskuja joka puolelta. Putoat polvillesi maahan.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän luulen, että ihmiset eivät niinkään pelkää, etteivät pärjäisi näille, vaan että joutuvat johonkin tiktok-videolle menettäessään malttinsa.
Saa itse rikostuomion jos vahingoittaa raivotautista penskaa.
Onko tyttösillä vain "patukan" puute?