Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te kesäajan mökkeilijät niissä omistamissanne mökeillä (+pihalla) teette?

Vierailija
22.04.2026 |

Ja onko siellä mökillä aina niin mukavaa olla?  Tuleeko hetkiä tai tekemisiä mökkinne puitteissa kesän aikana, jolloin mielessänne käy ajatus, että voi kunpa tätä mökkiä ei olisi olemassakaan? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokataan. Sehän se suomalaisten perusviihde mökillä on. Emme poikkea tästä.

Vierailija
22/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveesti siellä on hommia, kuudelta ylös!

Höpöä. Mä ainakin nukun niin pitkään kuin nukuttaa. Pimennysverhot ikkunoissa joten aina on yllätys paljonko kello onkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kiljua, luen vanhoja Jalluja, ammuskelen ilmakiväärillä ja kuuntelen suomalaista iskelmämusiikkia

Onneksi et ole mun mökkinaapuri. 👍

Vierailija
24/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enempihän mökillä tekemistä on kuin kaupunkikämpässä.

No tuntuukin, että moni pelkää mökin olevan yhtä kuin työleiri.   Mutta sehän riippuu ihan itsestä ja omasta asenteesta.

Melkeinpä sanoisin, että kun katto pitää vettä, ei ole mitään akuuttia hommaa.

Vierailija
25/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mistä tykätään.

Ainoastaan teininä olin muutamia vuosia sitä mieltä, että mökki on turhuutta. Siitä on nyt yli 30 vuotta.

Vierailija
26/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on mökki heidän lapsuuden kotiseudulla, olen viettänyt siellä kaikki kesät. Paikka on mun sielunkoti. Jos koen koti-ikävää, koen ikävää sinne. Ei siis todellakaan tulisi mieleen ajatusta että kunpaa koko mökkiä ei olisi. Koko paikka on henkisesti arvokkainta, mitä minulla on. Suvun juuret on seudulla satoja vuosia vanhat ja vaikka tapaan nykyisellä asuinpaikkakunnalla pk-seudulla jonkun jolla yhteys paikkaan, tietää sekin sukuni. Se tunne joka tuollaiseen paikkaan, sen historiaan jne liittyy, on hyvin vaikeasti selitettävissä.

Vierailija
27/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätään porukalla 2-3 päivää.

Vierailija
28/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastetaan olla mökillä.Kissani rakasti yli kaiken.Sai viim.kesän mökillä ,onneksi eläinlääk.ei vastannut.Sanoi "hyvä kun annoitte hänelle vielä kesän".Me puuhaillaan,tehdään puita grillataan..Aurinkoa ottaa kuka haluu,ja luen teen käden taitoja.Kesät meni nopeaan ohi.Sukua vierailee.Ihaninta kevät ja ensimm.syksyn huurakuura aamut.Niin kaunista.Onko se fengshui mutta niin oli  täydellinen siellä,elämä rauhoittuu Meillä kuivan maan mökki kolmessa kerroksessa Vesi tulee,menee,saunotaan tietty myös .missään ikinä viihdytti niin hyvin..Uniikin on täydellistä,levännyttä.Rakastan olla siellä jotenkin herään henkiin.

Vierailija
29/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkona luonnossa. Siinäpä pähkinänkuoressa. Inhoan talvea, kun joutuu koko vuodenajan olemaan lähinnä sisätiloissa. Miten tuo eroaa omakotialueesta? No, enemmän luontoa ja vähemmän häiriötä + en satu omistamaan omakotitaloa. Niin ja tykkään siitä, ettei mökillä ole mukavuuksia. Siellä palataan perusasioihin. 

N51

Vierailija
30/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enempihän mökillä tekemistä on kuin kaupunkikämpässä.

No tuntuukin, että moni pelkää mökin olevan yhtä kuin työleiri.   Mutta sehän riippuu ihan itsestä ja omasta asenteesta.

Melkeinpä sanoisin, että kun katto pitää vettä, ei ole mitään akuuttia hommaa.

No, onhan siellä aina kaikenlaista pientä hommaa. 

Jos tekee rankkaa työtä ja pääsee mökille vaan 2 viikoks vuodessa, ei etätyömahdollisuutta, sitten en ehkä suosittelisi. 

Vierailija
31/31 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen netissä ainakin. Käyn kalassa ja saunassa usein. Nyt ei ole mitään isoja pihahommiakaan koska olen kaikki tehnyt 5-6 v sitten. Haravointia on syksyllä. Kalassa käyn koska tutut ostaa ahvenia joten lasken verkkoja mereen ja nostan niitä aamuisin yleensä. Kesällä lasken verkkoja parikin kertaa päivässä ja nostan ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme