Mitä järkeä on työssäkäymisestä pienellä palkalla?
Jos päivän ruokailut ja kahvit vie noin 15 euroa / päivä, eli 300 euroa kuukaudessa ja matkakulut 100 euroa, niin palkasta lähtee jo 400 euroa pois ennen muita laskuja. Mitä järkeä tässä oikesti on, parempi olisi lopettaa työnteko kokonaan ja nostaa pelkkiä tukia ja harrastaa liikuntaa ja muuta päivittäin.
Kommentit (19)
Harva pienipalkkainen käy missään lounasravintolassa tai maksullisella kahvilla. Omat eväät ja jos työnantaja ei tarjoa kahvia, se hankintaan omakustannushintaan.
Omat eväät ja kimppakyyti 😎
Ja se työ on mun harrastus 😃
Voit miettiä miten saat kahvi ja ruokakulut pienemmäksi töissä.
Kun et kerran osaa tehdä mitään etkä pidä työtä tärkeänä, jää toki loisimaan meidän verorahoillamme. Mieti miten asenteesi rapauttaa yhteiskunnan rakenteita.
Kannattaa tähdätä töihin, joissa palkka on vähintään 13,79 € / tunti. Pienemmälläkin palkalla tulee sinkku toimeen, mutta leveämpään elämäntyyliin tottuneelle se voi tuntua, että kaikki menee mitä tienaa.
Ei siinä mitään järkeä olekaan. Minä ryhdyin perijäksi ja elän nyt pääomatuloilla ja kirjoittelen Vauvikselle.
Mitä järkeä on äänestää korkeita veroja niin, ettei pieni palkka tai edes kohtuullinen palkka enää riitä
zEtpähän ainakaan olle syöpäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun et kerran osaa tehdä mitään etkä pidä työtä tärkeänä, jää toki loisimaan meidän verorahoillamme. Mieti miten asenteesi rapauttaa yhteiskunnan rakenteita.
Työnteossa pienellä palkalla on enemmän järkeä kuin työnteossa suurella palkalla.
Työnteko suurella palkalla on puhtaan itsekästä, koska valtaosa palkasta menee ympäristön tuhoamiseen(kutsutaan myös rakentamiseksi). Käytännössä yli kolmetonnia kuussa tienaavat elää sillä tavalla, joka muuttaa elinympäristön entistä yksipuolisemmaksi. Lyhytnäköistä narsistista toimintaa. Ei mietititä tulevia ihmissukupolvia, eikä nykyisiä muunlajisia. Vain itseä ja lähipiirin maksimaalista hyvinvointia, ymmärtämättä kokonaisuuksien päälle.
Jostakin on aloitettava, työkokemusta karttuu samalla jonka kaikki työnantajat katsovat hyvällä eli on taas entistäkin paremmat mahdollisuudet lisätyöllistymiselle. Tämä on se perusajatus.
Minusta siinä on se järki, että päivissä on mielekästä tekemistä ja rytmiä. Vapaa-aikaakin arvostaa enemmän kun se ei ole jatkuvaa. Ei ole tilivelvollinen kenellekään raha-asioiden suhteen. Työkokemusta hankkimalla on mahdollisuus päästä joskus parempipalkkaisiin töihin.
Ja tuosta ruoka-asiasta. On ihan omaa tyhmyyttä käyttää noin paljon päivässä ruokaan. Moni täällä jo sanoikin omien eväiden mukaan ottamisesta. Itse en tuolla palkalla kyllä söisi maksullista työpaikkaruokaa, saati missään muualla maksullisesti.
Ei ainakaan karenssin vaaraa ja että joutuu ties mihin pätkähommiin heittopussiksi.
Oletko sinä juuri se naapuri, joka jää nukkumaan, kun toinen naapuri lähtee aamuvarhaisella pienipalkkaiseen työhön?
Senhän piti olla kokoomusministerin törkeä väittämä. Kaikkihan haluavat tehdä töitä, jos vain jotain saavat?
Ekö työttömät syö päivällä mitään, kun laskevat sen työssä käynti kustannuksiin?
Nyt suojaosan poiston jälkeen on kieltämättä isompi riski sille että työssä käynti painuu rahallisesti pakkaselle. Siihen vaikuttaa just noi mahdolliset matka- ja ruokakulut ym. Mulla osarityö jää niukin naukin vielä plussalle koska töihin on kävelymatka ja töissä pientä välipalaetuakin. Tämä riittää mulle koska pidän työstäni, ei työkkäri pääse pompottelemaan, ja saan elämääni merkitystä ja sosiaalista elämää. Ymmärrän kyllä että motivaatiopula voi iskeä jos joutuu suorastaan maksamaan työssäkäynnistä ja jos on vielä työ josta ei edes pidä.
Herranjestas mitkä ruokakulut! Minä pienipalkkaisena syön eväitä alle 2e/pvä. Yleensä ei mene edes tuota ja syön vaihtelevasti kauden mukaan. Teen kaikkea ison annoksen ja syön samaa sekä töissä että kotona. Välillä osa pakkaseen niin ei kyllästy liian nopeasti.
Matkakulut on vaikeampi kysymys koska liikun vanhalla autolla. Ajankäyttö, turvallisuus ja näin eläkeiän häämöttäessä myös mukavuus painaa vaakakupissa enemmän kuin muutaman euron säästö.
Vierailija kirjoitti:
Ekö työttömät syö päivällä mitään, kun laskevat sen työssä käynti kustannuksiin?
Ruokakulut tuplaantuu kun rupeaa käymään töissä
Jos olet yksin eläjä niin voit hyvin syödä töissä ja se ruokailuun ja kahviin menevä 15 on vielä okei kun räei tarvitse kotona tehdä ruokaa.
Evääksi ruokaa mitä teit kotona, turhat maksulliset kahvittelut pois.
Saa rytmiä elämään yms.
Provohan tämä oli