Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela ilmoitti että sain 65e tuloa

Vierailija
22.04.2026 |

S bonuksista ja vähentää sen toimeentulotuesta. Tämä on ainoa tulolähde. Olen kotiäiti. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi onkin muuten hyvä idea! Kaikki bonuskortit syyniin, ja jos kaupassa on ollut alennus (esim. 3 pulloa pyykinpesunestettä 10 €) niin se alennus, joka on normaalihinnasta saatu (normaalihinta esim. 14,95, joten alennus on ollut 4,95) on tuloa, joka täytyy vähentää tuista! Ja jotta Kelan virkailijoiden tehokasta työaikaa ei mene kuittien räpläämiseen, kaikki päivittäistavarakaupat velvoitetaan ilmoittamaan jokaisen Kelan asiakkaan jokaisen kuukauden alennusten ei kun siis tulon summa, jotta se voidaan vähentää Kelan maksamasta tuesta!

Nyt täytyykin laittaa sähköpostia kokoomuksen puoluetoimistolle! Vähänks oon nero! 

Kätevää. 

Sitä kun kaupoissa ei ole kohta kuin itsepalvelukassoja, niin näin saadaan lisää työttömiä syynättäväksi ja kassat itse piippaa suoraan bonarit kelalle.

Onko Purra paikalla?

Vierailija
22/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60e boonuksista pitää olla ostoksia n. 1200e edestä kuukaudessa. 

Meillä on palkkatulot ja keskimääräinen boonus 60e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka järkyttävä määrä kotiäidille tulee tukia. 

Vierailija
24/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aika siis mennä oikeisiin töihin.

Mihin tuun? Kerkeen kahdeksaksi :)

Heko, heko, et sinäkään ole hommanut minulle työpaikkaa, enkä minä hommaa sinulle. Ihan itse se on sieltä sohvalta noustava.

Vierailija
25/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae työmarkkinatukea? S-bonukset eivät vaikuta siihen.

Tätä minäkin ihmettelen. Miksi kansa hakee jollain paska sossutukea, mihin kaikki vaikuttaa. Itse olen työmarkkinatuella ja siihen ei vaikuta kuin työskentely, jota ei ole, kun eivät töitä anna enää näin vanhalle. Pääomatulotkin saan pitää - leikkaamatta.

Sitä tt-tukea haetaan täydentämään työmarkkinatukea tms. 

Toukokuusta eteenpäin et saa pitää niitä pääomatuloja enää. 

Vierailija
26/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on pitänyt laittaa rahaan S-ryhmään että tulee 65 euroa bonuksia yhdessä kuukaudessa? Jotain 1200 euroa ainakin. Olisko siellä vähän kiristettävää? 

Joo joo. Tiedän kyllä mikä AP on. 

Pääomanpalautus tai joku muu vastaava vuosittaisiin ostoihin perustuva hyvitys?

Meidän Osuuskaupassa tänä vuonna 3% viime vuoden bonuskelpoisista ostoista, ja maksuun toukokuussa.

Ja verottajan mielestä nämä eivät ole ainakaan verotettavia tuloja. 

Alennuksiahan nämä ovatkin. Tai ostohyvityksiä. 

Vierailija
27/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on pitänyt laittaa rahaan S-ryhmään että tulee 65 euroa bonuksia yhdessä kuukaudessa? Jotain 1200 euroa ainakin. Olisko siellä vähän kiristettävää? 

Meidän Osuuskaupassa tänä vuonna 3% viime vuoden bonuskelpoisista ostoista, ja maksuun toukokuussa.

Mikä teidän osuuskauppa on? Olen tässä itse odotellut että omani ilmoittaisi ylijäämänpalautuksista. Ovat sitä viime vuosina maksaneet ja nimenomaan toukokuun bonusten yhteydessä mutta nyt ei ole tullut vielä mitään tietoa. 

Vierailija
28/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teidän osuuskauppa on? Olen tässä itse odotellut että omani ilmoittaisi ylijäämänpalautuksista. Ovat sitä viime vuosina maksaneet ja nimenomaan toukokuun bonusten yhteydessä mutta nyt ei ole tullut vielä mitään tietoa. 

PeeÄssä. Ilmoitettu on, että tänäkin vuonna maksetaan 3%, mutta se oma laskelma tulee kaiketi vasta toukokuussa. 

Aika hyvinhän tuon kuitenkin pystyy arvioimaan omien ostojen perusteellakin.

Vierailija
29/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pitää kuukaudessa ostella, että saa noin hyvät bonukset.

Vierailija
31/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PeeÄssä. Ilmoitettu on, että tänäkin vuonna maksetaan 3%, mutta se oma laskelma tulee kaiketi vasta toukokuussa. 

Aika hyvinhän tuon kuitenkin pystyy arvioimaan omien ostojen perusteellakin.

Jep. Täällä (KSO) on viime vuosina maksettu 2,5 prossaa. Meillä meni viime vuonna s-ryhmään yli 25 tuhatta euroa (lähes 100% omaan osuuskauppaan) niin ihan kivat palautukset tulisi tuollakin. Kunhan nyt maksavat. 

Ei saada toimeentulotukea niin ei tarvitse stressata että vähennettäisiin mistään. 

Vierailija
32/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät bonukset sait. 

Ei toimeentuloasiakas ole voinut ostaa jotain niin kallista että noin isot bonukset, valehtelee.

Vierailija
33/33 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli tilanne että jouduin hakemaan (silloisesta sossusta) toimeentulotukea kun työnantaja ei antanut liitolle kelpaavaa palkkatodistusta. Sossu näki verotiedoista minun saaneen osinko, maatalous/metsätuloa, mutta ei sitä mistä se on peräisin ja teki tiedonannon työkkäriin, Kelaan ja liittoon. Piti ihan verotoimistosta hakea paperi josta näkyi, että edellisellä verokaudella OSK Suursavo oli maksanut osinkoa. Toimittele siinä sitten lippulappusia sossuun, Kelaan, liittoon ja työkkäriin, joka teki minusta vielä kaiken hyvän lisäksimyrittäjän.

Tämä siis liki 30 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme